Skip to main content

Waarom krijgt een nieuwe klant wel de nieuwste 4K ontvanger. Ik wil wel graag omruilen. Kan dat ook? Ook al is mijn snelheid niet genoeg.

Hallo @Arie736 ,

Als bestaande klant krijg je alleen de 4K-ontvanger als je ook overstapt naar KPN Hussel inclusief het aanvullende 4K-pakket. Dan heb je inderdaad wel voldoende internetsnelheid nodig. Als je aan de voorwaarden (100Mbit/s is nodig) voldoet en je wilt het 4K-pakket, bel dan met 0800-0402.  

 


En als ik dat extra 4k pakket nou na pakweg een maand weer opzeg? Moet dan de ontvanger weer geruild worden voor een hd?


En als ik dat extra 4k pakket nou na pakweg een maand weer opzeg?

Het 4K pakket heeft een minimale looptijd van 6 maanden. En je moet een Hussel abonnement hebben. En er moet minimaal 100 mbit snelheid op uw adres beschikbaar zijn.

Moet dan de ontvanger weer geruild worden voor een hd?

Nee. Die mag je dan houden.


Persoonlijk zou ik nog even wachten, ik lees toch nog steeds erg veel problemen met de VIP5202.

En als je het 4K pakket niet afneemt is de VIP2952 echt ruim voldoende.

Netflix, etc. kan je via de app op de 4K smart tv kijken (zo doe ik het ook). 


Maar met andere woorden, als je nieuwe klant wordt. Dan wordt er geadverteerd met de 4K ontvanger. Als blijkt dat je te weinig snelheid hebt krijg je een andere ontvanger, zo lees ik het niet, er staat alle klanten. Werkt de 4K ontvanger op een lagere snelheid


Hallo @Arie736 , KPN heeft ooit eens in al haar wijsheid besloten dat bepaalde diensten en/of producten alléén geleverd worden als je een lijnsnelheid beschikbaar hebt die minimaal 100Mbit/s is.

Dat wil niet zeggen dat jij dan ook een 100Mbit/s-abo moet hebben. Als je een  TOT 50Mbit/s-abo hebt op een beschikbare lijn van minimaal 100Mbit/s is de door jou gevraagde dienst of product leverbaar.

 


Hallo @JanD, ik heb ongeveer 53 Mbit. Begrijp ik nu dat zo'n 4k Ontvanger bij mij moet werken als ik een hussel abonnement heb?


Hallo @JanD, ik heb ongeveer 53 Mbit. Begrijp ik nu dat zo'n 4k Ontvanger bij mij moet werken als ik een hussel abonnement heb?

Hallo @Arie736 De kernvraag is of er op jouw adres minimaal 100Mbit/s leverbaar is door KPN.

 


Hallo, @JanD nee niet leverbaar


Duidelijk @Arie736 ,

Dan voldoe je dus niet aan de voorwaarden. 

Hallo @Arie736 ,

Als bestaande klant krijg je alleen de 4K-ontvanger als je ook overstapt naar KPN Hussel inclusief het aanvullende 4K-pakket. Dan heb je inderdaad wel voldoende internetsnelheid nodig. Als je aan de voorwaarden (100Mbit/s is nodig) voldoet en je wilt het 4K-pakket, bel dan met 0800-0402.  

 

 


Maar met andere woorden, als je nieuwe klant wordt. Dan wordt er geadverteerd met de 4K ontvanger. Als blijkt dat je te weinig snelheid hebt krijg je een andere ontvanger, zo lees ik het niet, er staat alle klanten. Werkt de 4K ontvanger op een lagere snelheid

 

Nee, de 4K ontvanger werkt dan niet op een lagere snelheid, maar kan dan geen 4K ontvangen.

Verder werkt hij dan net als de Arcadian VIP2260 en de Arris 2952.

De Arris VIP5202 is op zich zelf wel sneller, dat kan een voordeel zijn.

En hij kan met BlueTooth bedient worden, dus kan hij de kast in. Misschien ook een voordeel.

 

Zolang ik teveel problemen leest over de VIP5202, blijf ik bij de Arris VIP2952. 

 

En net als andere oudere KPN tv ontvangers, ooit kan iedereen hem aanvragen en oude retour. 

 

P.S.

Wat is jouw echte downloadsnelheid? zie hier om te meten.  Is dat de 53MB die je noemt?

Dan kan je op 1 decoder, volgens mij, 4K ontvangen.

En zo zie zo via de apps op de 4K Smart TV.


Hallo @joop2011 , @Arie736 gaf al eerder aan dat op zijn adres géén 100Mbit/s lijnsnelheid leverbaar is, dus zijn werkelijke snelheid doet niet ter zake.

 


@joop2011 Ik heb 4 maal de 5202, ik ervaar geen problemen. Alles werkt hoe het hoort. 


@joop2011, en je snelheid is 100 Mbit/sec of meer. Daardoor werkt het!


@joop2011 Ik heb 4 maal de 5202, ik ervaar geen problemen. Alles werkt hoe het hoort. 

 

Dank je Dennis, dan ga ik erover na denken.

Want de Arris VIP2952 is ondertussen een oud beestje.

Of de Arcatian VIP2260

Helaas kan je, als ik het goed heb, maar 1 omruilen.

 

Alleen 4K pakket heeft nu nog veel te weinig inhoud.

3 zenders (waar wij waarschijnlijk helemaal niet naar gaan kijken) voor € 2,50 per maand is te duur. 


Want de Arris VIP2952 is ondertussen een oud beestje.

Hallo @joop2011 , is nog een gangbaar model dat gewoon uitgeleverd wordt.

De 2260 ken ik niet, kan ik geen oordeel over geven.

 


@joop2011 Ik heb 4 maal de 5202, ik ervaar geen problemen. Alles werkt hoe het hoort. 

Ik heb de 5202 even gebruikt maar ik vind hem niet sneller(kpn had hem perongeluk opgestuurd) dan de HMB2260.


@joop2011, en je snelheid is 100 Mbit/sec of meer. Daardoor werkt het!

 

Wat bedoel je?

Op jouw 4K Smart TV werkt het zo wie zo. (via de app van Netflix of zo (wel op de tv natuurlijk)).


 

 

De 2260 ken ik niet, kan ik geen oordeel over geven.

 

Ik wel!Hij is fantastisch!Klein,licht,zuinig,mooi,snel.Alleen jammer dat als je ook maar 1x een doekje over het display haalt dat hij al vol kleine krasjes zit en het display dof word:(


De 2260 ken ik niet, kan ik geen oordeel over geven.

@JanD: 

 


@joop2011 , maar de 4k ontvanger gaat niet werken bij mij, omdat ik te weinig Mbit/s heb


 

 

De 2260 ken ik niet, kan ik geen oordeel over geven.

 

Ik wel!Hij is fantastisch!Klein,licht,zuinig,mooi,snel.Alleen jammer dat als je ook maar 1x een doekje over het display haalt dat hij al vol kleine krasjes zit en het display dof word:(

Ik ken alleen de arris, de 2950 werkte bij Telfort prima, de huidige 5202 is toch weer een stukje beter, en nog kleiner en zuiniger en geen krasjes op het scherm, die zit er niet meer op, ideaal, jammer dat er nog een lampje opzit die wat te fel is.


Hallo @Doornekamp33 , eventueel kun je de 5202 uit het zicht plaatsen en via de Bluetooth AB bedienen.

 


Klopt @JanD , Alleen zie je achter de TV het lampje schijnen, dus een stukje tape er op, andere optie een ambilight tv kopen.


Waar komt dat gerucht vandaan dat je voor een 4K abbo minimaal 100Mbit moet hebben? Wordt nergens vermeld, ook niet op de website, ik heb in het verleden ook een VIP5202 gehad met een 50Mbit abonnementje, én 4K mogelijkheid. Maar de maximale lijnsnelheid zou nog wel een rol kunnen spelen,..

Ook nu kan ik een nieuw abbo kiezen met 50Mbit, en 4K optie. Je kunt lijkt mij gewoon je abonnement upgraden met de 4K optie a €2,50 per maand. Enige voorwaarde is, is dat de 4K optie een minimale contractduur heeft van 6 maanden. Dus betaal je €15,- voor een half jaar, indien gewenst kun je het 4k pakket daarna gewoon uitzetten. TV-ontvanger zal mijns inziens vanaf dan niet meer omgeruild hoeven te worden.Â