Skip to main content

Waarom krijgt een nieuwe klant wel de nieuwste 4K ontvanger. Ik wil wel graag omruilen. Kan dat ook? Ook al is mijn snelheid niet genoeg.

Hallo @JeroenB22 , dan heb je e.e.a. misschien niet goed begrepen. Voor bepaalde diensten en toepassingen bij KPN moet de (koper)verbinding van de centrale(kast) naar jouw huis minimaal 100Mbit/s kunnen leveren. Dat betekent dus niet dat jij minimaal een 100Mbit/s-abo af moet sluiten, je kunt dan ook toe met het simpelste abo van 50Mbit/s.

Duidelijk zo.

 


@joop2011 , maar de 4k ontvanger gaat niet werken bij mij, omdat ik te weinig Mbit/s heb

 

@Arie736 , maar dat is toch geen probleem.

Zoals je boven kunt lezen, is de ArrisVIP2952 en de Acradian VIP2260 beide hele goede KPN tv decoders die nog wel even mee kunnen.

Wat betreft 4K, zoals ik al vermelde kan je dat via de apps op je 4K smart TV gewoon zien.

En wie weet krijg je ooit de Arris VIP 5202, maar voorlopig doen die “oude beestjes het nog goed” 

 

Ik bedoelde met “oud beestje” dat ze beide al weer aardig lang mee gaan.

Ik weet dat ze beide goed zijn, ik heb beide, de VIP2952 om de woonkamer en de VIP2260 in de slaapkamer.

Werken inderdaad beide goed.

En sinds ik van EoF naar GoF ben gegaan (100/100 naar 200/200 werd dat aangepast) heb ik ook geen storingen zoals stilstaand beeld meer. 


...

Duidelijk zo.

 

 

Hahaha jaahaaaa net nog ff gecheckt.  :joy: Ik dacht, ik pak ff adres van de buren (die is niet geupgrade/geregistreerd. Die kunnen hier max tot 70Mbit, en indd, dan kun je alleen kiezen voor het ‘opnemen’ pakket. En is 4K niet zichtbaar! 


Hallo @Arie736! Welkom op ons Forum. Ik zie dat de Community je vraag al beantwoord heeft. Je hebt minimaal 100 MB's nodig om 4K te kunnen bestellen (minimaal 6 mnd). En inderdaad alleen mogelijk met een Hussel abonnement. De 4K ontvanger zou wel bij jou werken thuis, maar dan met HD kwaliteit/zonder 4K. 


Hoi Lisa

Van een kennis heb ik een ongeregistreerd 4k ontvanger gekregen. Kan jij deze voor mij activeren. Want als ik hem nu aansluit krijg ik foutcode 64 max aantal ontvangers.

 


hallo @Arie736 ,

Dan moet je via 0800-0402 de oude ontvanger laten deactiveren.

Dit mag officieel niet dus @Lisa zal dit niet doen.

 


Oké, dat heb ik geprobeerd, kreeg te horen dat de ontvanger niet ging werken. Heel verhaal was het. Zei tegen de beste man als ik de kpn mag geloven krijgt elk nieuw abonnee zo'n ontvanger. Als antwoord kreeg ik dan staat het verkeerd. Maar Lisa wat is nu waar. Het zal fijn zijn als @Lisa het wel doet


Misschien als je @Lisa heel lief aankijk:sweat_smile: Als je de huidige ontvanger terugstuurt lijkt het me dan wel "legaal'’.Dan is een '’gestolen'’ ontvanger weer terug in het kpn '’circuit'’.


Beste @Arie736,

Dat het niet werkt dat klopt, die tv ontvanger zijn en blijven van KPN, dus gaan ze deze niet activeren! Op marktplaats worden ze ook te koop aangeboden en dat mag ook niet. Die kennis had de tv ontvanger gewoon terug moeten sturen naar KPN. 
 

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

 

Stop een briefje met je adresgegevens van je kennis in de doos en bewaar het verzendbewijs (wat je krijgt bij het Post-nl-inleverpunt) goed.


 

Dat het niet werkt dat klopt, die tv ontvanger zijn en blijven van KPN, dus gaan ze deze niet activeren! Op marktplaats worden ze ook te koop aangeboden en dat mag ook niet. Die kennis had de tv ontvanger gewoon terug moeten sturen naar KPN. 

Het kan wel.Mijn ontvanger was kapot en ik kon snel een nieuwe krijgen van iemand.Nadat de oude was gedeactiveerd werkte het gewoon.Ik heb dat via de chat gedaan,Misschien lukt je dat @Arie736 ?

https://www.kpn.com/service/een-andere-vraag.htm


Het kan wel.Mijn ontvanger was kapot en ik kon snel een nieuwe krijgen van iemand.Nadat de oude was gedeactiveerd werkte het gewoon.Ik heb dat via de chat gedaan,Misschien lukt je dat @Arie736 ?

https://www.kpn.com/service/een-andere-vraag.htm

Dit mag normaal gesproken niet, tv ontvangers mogen niet onderling verwisseld worden. 


Dit mag normaal gesproken niet, tv ontvangers mogen niet onderling verwisseld worden. 

Daar ben ik nu achter...Alleen heb ik nu de ontvanger die ik gekregen heb geactiveerd..En ik vind het ook raar omdat nu te gaan uitleggen.Dan moet ik dus zeggen:Mijn ontvanger werkt prima maar ik heb hem niet van kpn en mijn oude was kapot en die heb ik teruggestuurd en eigenlijk vind ik het ook een beetje zinloos om hem nu alsnog te omruilen...

Kpn vind dit niet erg toch @Dennis Schreve ?


Thx ga morgen ff vragen


Dit mag normaal gesproken niet, tv ontvangers mogen niet onderling verwisseld worden. 

Daar ben ik nu achter...Alleen heb ik nu de ontvanger die ik gekregen heb geactiveerd..En ik vind het ook raar omdat nu te gaan uitleggen.Dan moet ik dus zeggen:Mijn ontvanger werkt prima maar ik heb hem niet van kpn en mijn oude was kapot en die heb ik teruggestuurd en eigenlijk vind ik het ook een beetje zinloos om hem nu alsnog te omruilen...

Kpn vind dit niet erg toch @Dennis Schreve ?

Dan heb je geluk gehad, maar zo mag het niet. 


Thx ga morgen ff vragen

Ik heb het al bij de KPN moderators gemeld, misschien reageren ze vanavond nog. 😉


Dan heb je geluk gehad, maar zo mag het niet. 

Dat zou kunnen,Maar misschien heeft @Arie736 ook wel geluk:)

De medewerker die dat voor mij in orde had gemaakt zei trouwens dat het gewoon mocht...


Dan heb je geluk gehad, maar zo mag het niet. 

Dat zou kunnen,Maar misschien heeft @Arie736 ook wel geluk:)

De medewerker die dat voor mij in orde had gemaakt zei trouwens dat het gewoon mocht...

😂 Dan heeft hij ook niet aan zijn protocol gehouden! 🙈 Zal hem een boete sturen! 😜


**************************** je kan een 4k ontvanger kopen op MP, krijgen van een kennis, vinden op straat en als jij hem kunt gebruiken en niet meer dan waarvoor je betaald en het werkt is het allemaal mogelijk.

KPN ontvangers kunnen niet “gestolen” zijn en die discussie ga ik niet meer voeren, hij kan namelijk alleen gestolen zijn als ze bij KPN of tijdens het verzenden worden ontvreemd, elke klant die een ontvanger niet retour stuurt hangt een schadeloosstelling boven het hoofd en of die nu wel of niet geheven word maakt niks uit.

En als een KPN medewerker hem laat activeren is het gewoon 100% legaal, ofnhet wenselijk is is een andere discussie.

*Admin: Bericht aangepast, want tegen de huisregels

 


Hallo @Doornekamp33 ,

Inderdaad,Het kan allemaal gewoon.Zo heb ik ook gewoon een ontvanger van marktplaats werkend gekregen. Echter valt me op dat heel veel dingen op dit forum als onmogelijk worden gezien.

Ook een digitenne ontvanger van marktplaats kan je gewoon gebruiken(ten tijde dat ik dit schrijf).

Het word hier allemaal als onmogelijk neergezet maar dat is het niet.Zelfs dat vond een medewerker best!!

Ik ben zo iemand die dit wel durft te zeggen.Ik weet bijna zeker dat meerdere mensen dit weten.


Hallo @martijn197108 , Klopt helemaal wat je zegt, als het niet zou mogen of kunnen is KPN capabel genoeg om het niet toe te staan, soms heb ik het idee dat er hier een paar moraal ridders zitten die graag een wit voetje halen bij KPN, mooie is, ze betalen net als jij en ik maandelijks hun abonnements kosten, ook al vermoed ik dat sommigen het gratis krijgen om KPN hier te verdedigen zodat ze zichzelf er niet hun vingers aan hoeven te branden.

En digitenne net zo, de vrij te ontvangen zenders kun je met eigen gekochte apparaatjes zo uit de lucht halen, hoef je echt geen ontvanger voor te huren, en dit mag ook gewoon, wettelijk hoort elke provider de NPO zenders gratis door te geven, we betalen daar via de belastingen al voor.


Hallo @Doornekamp33 ,

Inderdaad,Het kan allemaal gewoon.Zo heb ik ook gewoon een ontvanger van marktplaats werkend gekregen.

Met je eigen abonnementsnummer?


 

En digitenne net zo, de vrij te ontvangen zenders kun je met eigen gekochte apparaatjes zo uit de lucht halen, hoef je echt geen ontvanger voor te huren, en dit mag ook gewoon, wettelijk hoort elke provider de NPO zenders gratis door te geven, we betalen daar via de belastingen al voor.

Dat bedoel ik niet perse.Het is gewoon mogelijk om een rebox op marktplaats te kopen en die dan met dat cas te laten activeren.Dat werkt gewoon en ben je eindelijk van die slechte ZXV7200 af.


Daar ben ik weer :blush:. Het klopt wat hier gezegd wordt. Dit is zeker niet de normale gang van zaken. Jouw kennis is verantwoordelijk voor het retourneren van deze specifieke ontvanger. Heeft diegene op dit moment een actief KPN-abonnement? Dan kan het maar zo zijn dat diegene hier onbewust voor betaald. Goedd.. lang verhaal kort: Ik kan de ontvanger niet activeren:pensive:


Hallo @Dennis Schreve ,

Geen ruzie…

Verder:Die 2e ontvanger gebruik ik niet,Die ligt gewoon in een doosje.Ik heb hem alleen maar even gebruikt om te testen of het mogelijk was.

Sowieso zeggen al 2 medewerker dat het gewoon mag!

 


Zullen we het hier gezellig houden? @Arie736 heeft baat bij jullie antwoorden alleen minder baat bij een verhitte discussie :wink: