Skip to main content

Ik belde in juni 2020 met KPN, de planning was toen dat wij voor 1 juli 2020 glasvezel zouden krijgen in 2564. Ik heb toen een KPN internet / bellen / tv pakket besteld. Eerlijk is eerlijk, ik zou dit sowieso gedaan hebben vanwege de Super WiFii punten waarover ik tevreden ben, Maar achteraf blijkt dat de glasvezel nu pas in januari 2021 komt. Oftewel voorlopig nog ADSL 25/5 i.p.v. glas 50/50. Hoe kan het nou dat een verwachting zomaar meer dan een half jaar opschuift? Dit kan niet alleen door Corona zijn, want dat was in juni 2020 al bekend.

Dergelijke planningen wijzigen continue. Door allerlei omstandigheden. Je weet pas zeker dat je het krijgt als de straat open ligt. Zolang de schop nog niet de grond in is kan er nog van alles veranderen.


Dergelijke planningen wijzigen continue. Door allerlei omstandigheden. Je weet pas zeker dat je het krijgt als de straat open ligt. Zolang de schop nog niet de grond in is kan er nog van alles veranderen.

Maar een deel van de plannen is al voltooid. In juli 2019 hebben ze de verhoging van de  abonnementskosten hiervoor al volledig gerealiseerd. :rofl::joy::rofl:


Hoi @HenkTomaat, de planning is blijkbaar gewijzigd voor jouw adres zoals Nick al zegt. Bij het aanleggen van glasvezel zijn meerdere partijen betrokken, het is niet 1 partij die alles doet. Je hebt onder andere te maken met KPN NetwerkNL, een aannemer en de gemeente. Als de gemeente bijvoorbeeld zegt dat de straten nu even niet open mogen, dan schuift de planning op. Je kunt jouw adres invullen op de KPN NetwerkNL website, daar kan je zien wat de status is en kan je je aanmelden om op de hoogte gehouden te worden. Als er meer bekend wordt over de aanleg krijg je er dan bericht over.