Skip to main content

@KPN app @Lisa dit is wel controversieel - waarom mag ik als klant niet bepalen, welke apps ik wel of niet wil hebben op mijn TV? Ik mag zenders verbergen of blokkeren maar geen apps? 

Ik wil de YouTube app uit mijn tv verwijderen, verbergen of blokkeren. Waarom zou geen enkele van deze opties niet mogen?

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Het gaat er niet om of het wel of niet mag. KPN heeft het gewoon niet mogenlijk gemaakt om dat te doen.


Omdat de decoder eigendom is van KPN mogen zij bepalen wat er wèl en niet mee kan.

De klant heeft de decoder in bruikleen en kan er ook geen eigen apps op plaatsen.

Een en ander kun je wèl doen op je eigen smart tv.

 


Dat houdt dan in dat KPN bepaalt welke apps je in huis haalt. 
Is het niet mogelijk een eigen ontvanger te gebruiken die je naar eigen inzicht inricht?


Nee dat bepaalt u zelf. Kpn biedt een product. Als dat product niet naar wens is kunt u elders een product nemen wat beter bij u past.


Het gaat er niet om of het wel of niet mag. KPN heeft het gewoon niet mogenlijk gemaakt om dat te doen.

Dit is het meest onzinnige antwoord dat ik in tijde heb gehoord. Eerst is KPN zo traag als stront . Nu ben ik verplicht YouTube te kijken. Ik heb het kinderslot er op staan maar dit maakt totaal geen verschil:( KPN LOS DIT OP!


Nu ben ik verplicht YouTube te kijken.

Nee hoor, je bent niet verplicht om YouTube te kijken, het is mogelijk om YouTube te kijken.

Alle gekheid op een stokje, ik geef je groot gelijk, apps zoals YouTube zouden geblokkeerd moeten kunnen worden om zo jouw kroost ervan te kunnen weerhouden om discustabele films op YouTube te kijken via de TV ontvanger.


Anders kies je toch voor een digitenne ontvanger? Daar zit YouTube niet op.


Anders kies je toch voor een digitenne ontvanger? Daar zit YouTube niet op.

Daar zit wel meer niet op. Persoonlijk vind ik dit antwoord de vraag nogal bagatelliseren en dat is jammer. 


Wat jij wilt is met geen enkele ontvanger van een provider mogelijk. Ook bij Ziggo is het niet mogelijk zelf  apps te plaatsen. En daardoor ook niet mogelijk om bv. de aanwezige apps “uit” te zetten.

Hebben je kinderen “ongewenste” video's op Youtube gevonden en gaan ze nu steeds weer naar die youtubers?


Wat jij wilt is met geen enkele ontvanger van een provider mogelijk. Ook bij Ziggo is het niet mogelijk zelf  apps te plaatsen. En daardoor ook niet mogelijk om bv. de aanwezige apps “uit” te zetten.

Mijns inziens kan dat geen reden zijn om KPN te weerhouden functionaliteit beschikbaar te stellen om apps te blokkeren. Wat Ziggo en anderen doen moeten ze zelf weten, hier wordt een vraag aan KPN gesteld, niet aan Ziggo.


Wat jij wilt is met geen enkele ontvanger van een provider mogelijk. Ook bij Ziggo is het niet mogelijk zelf  apps te plaatsen. En daardoor ook niet mogelijk om bv. de aanwezige apps “uit” te zetten.

Hebben je kinderen “ongewenste” video's op Youtube gevonden en gaan ze nu steeds weer naar die youtubers?

Omdat iets bij Ziggo niet (of wel) kan, is toch geen reden omdat klakkeloos te volgen? De grootste concurrent kan er ook voor kiezen, zich te onderscheiden door andere functionaliteiten aan te bieden.