Skip to main content

Waarom moet de itv ontvanger zo vaak software downloaden, en waarom duurt dat proces elke keer zo lang? Ik heb de itv ontvanger 7 minuten geleden aan gedrukt en hij is nu pas op 32% met opstarten. Het programma dat ik wil kijken begint nu.

Zet u de ontvanger met de afstandsbediening uit of met een knop helemaal achter?

Verder wil ik u vragen om welk model het gaat. Sommige modellen kunt u kosteloos ruilen. Het gaat om echt verouderde modellen.


Hoi @Sietse Fliegen 
Zet de tv-ontvanger altijd uit met de afstandsbediening, hij start dan direct weer op zonder software op te halen.  
Laat hem 's nachts gerust op standby staan dan kunnen software-updates automatisch worden binnengehaald.
 


Laat de ontvanger 's nachts op stand-by, maar niet in energiespaarstand.

Van uit energiespaarstand en helemaal uit met de schakelaar gaat ie nieuwe software pas binnenhalen als je 'm aan zet. Dat kan inderdaad wel 20 minuten duren.

Aan v.u. stand-by: 1 seconde (software wordt 's nachts binnengehaald)

Aan v.u. energiespaarstand: ca. 1 minuut (Indien beschikbaar wordt nieuwe software geïnstalleerd na inschakelen, dat duurt ca. 20 minuten)

Aan v.u. uit: ca. 1,5 minuut (Indien beschikbaar wordt nieuwe software geïnstalleerd na inschakelen, dat duurt ca. 20 minuten)

Een Motorola vip1853 is verouderd en mag/moet omgeruild.


Hoi @Sietse Fliegen, welkom terug!
Heeft dit je vraag beantwoord?


Ik zie dat ik toch redelijk wat reacties heb gehad.

Het betreft de 2e ontvanger (HMB2260), die niet dagelijks wordt gebruikt. Om die reden zet ik hem altijd met de knop aan de achterzijde uit zodat het dus echt volledig uit is.
Klopt het dat er de laatste tijd vaak updates komen?


Klopt het dat er de laatste tijd vaak updates komen?

Er zijn recent wel een paar updates geweest, maar het is echt niet zo dat dit elke week gebeurt.


Ik weet niet hoe lang ie dan uit is, maar er zijn elke 4 weken wel updates momenteel.

Zie verder mijn eerdere advies. Dat nog geen 10-tje stroom per jaar kom je wel overheen.