Skip to main content

Ik ben naar kpn over gestapt .

met lichte tegen zin!

want ik had ziggo 50mbit dat werkte  goed met decoder .

in prijs meegerekend voor 50 euro.

nu heb ik kpn hussel

waar het gevoel in de maling en misleidend word

ik vroeg om een regeling om omdat ik 50 mbit kreeg  van ziggo!

en bij kpn dat rond 30 a 35 gemiddeld was!

ging ik er op achter met 15 /20 mbit op achter uit!

Dus ik vroeg daar een korting voor
Maar daar zie ik nu niks meer van

erger nog ik betaal extra 5 € buiten  het abonnement 50,50€ .voor een decoder die 

binnen aboment.

en ik begin niet over het inflatie verhoging.dat laat ik nu buiten beschouwing.

reactie graag  Michael vleggeert

 

 

 

Tsja zo zit de prijsstructuur gewoon in elkaar. Je betaald een basistarief voor internet en alles wat je meer wilt daar hangt een prijskaartje aan. Maar heb je dat niet gezien toen je bestelde? Ook de te behalen snelheid was zichtbaar? Of begrijp ik je verhaal niet helemaal? Maar waarom ben je tegen je zin overgestapt?


Ik ben naar kpn over gestapt .

met lichte tegen zin!

want ik had ziggo 50mbit dat werkte  goed met decoder .

in prijs meegerekend voor 50 euro.

nu heb ik kpn hussel

waar het gevoel in de maling en misleidend word

ik vroeg om een regeling om omdat ik 50 mbit kreeg  van ziggo!

en bij kpn dat rond 30 a 35 gemiddeld was!

ging ik er op achter met 15 /20 mbit op achter uit!

Dus ik vroeg daar een korting voor
Maar daar zie ik nu niks meer van

erger nog ik betaal extra 5 € buiten  het abonnement 50,50€ .voor een decoder die 

binnen aboment.

en ik begin niet over het inflatie verhoging.dat laat ik nu buiten beschouwing.

reactie graag  Michael vleggeert

 

 

 

Wil je zeggen dat Ziggo veel goedkoper is dan KPN. De rest van je bericht is natuurlijk complete onzin. Kpn heeft na vele vragen hierover een prijsstelling individueel per product. Je kan twisten over hoe ze dat hebben ingevuld want in alle gevallen is het duurder dan de oude totaal abonementen, zelfs als je onderdelen als Spotify en Total protect niet afneemt. 

Maar dat maakt niet uit. Als je een nieuwe Mercedes koopt is die ook duurder dan een 2e hands Zastava, en maakt het niets uit of jij wel of niet het embleem op de radiator wilt hebben.  


Ja  dat zeg ik wel

want de decoder was binnen alles in een  

50,50€ alles in een van ziggo

in plaats van Hussel kpn van kpn  58,50 €

dat is 5€ euro teveel .

leg uit hoe jullie  dat doen  

zeggen dat alles in een is

als ik alles van kpn hussel heB is de decoder mee berekent binnen 52,50€

want dat was de rede waarom ik over ging van ziggo naar KPN.

maar nu betaal ik 58,50€

leg uit


Internet 50 mbit = € 42,50

Tv eerste decoder = € 10,-

Tweede decoder = € 5,-

Totaal = € 58,50

Waar gaat het volgens u precies fout dan? Bent u van mening dat de tweede decoder gratis zou moeten zijn?

Of wilt u helemaal geen 2de decoder maar staat die nu wel bij uw abonnement? 


waarom moet ik 10 euro  betalen   Voor  2 decoder 

Wat voor logica is dat in vredesnaam 

ik wil gewoon 52,50€ Betalen voor alles in één inclusief decoder 

ander ga ik nog liever terug naar ziggo .

waar ik zelf decoder kan kiezen

en waarom werk decoder in tv niet zo als ziggo doet

 Wat heb ik aan  2 decoders

ik heb een decoder maar in gebruik 

 

 


Ik heb maar een decoder en betaal voor 2  waarom is dat

 


Dan klopt er iets niet. Als je 5 euro betaald dan zou je een extra ontvanger hebben. Maar doe niet zo opgefokt. het wordt echt wel opgelost. Een medewerker gaat je daarbij helpen. Je kunt bellen 0800-0402 en vertel dan duidelijk dat je maar 1 ontvanger hebt gehad. of je wacht hier op een medewerker maar dat kan wel een paar dagen duren.


Bedankt buiten dit 🙂 goed bedankt voor vluggen respons


Nog een kleine voetnoot: als u kiest voor 1 ontvanger, dan kunt u niet opnemen. Wilt u toch opnemen, dan kost u dat € 4,99 extra. Dat is 1 cent minder dan een 2de ontvanger. Bij 2 ontvangers is opnemen gratis.


Als het goed werkte bij Ziggo snap ik de overstap niet.


Hi @Michaelvleggeert, welkom op het Forum!

Ik zie dat er een beetje onduidelijkheid ontstaan is over je abonnement. Je geeft aan dat je maar één decoder wil gebruiken (of er ook maar één thuis hebt) maar dat je voor twee moet betalen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je dit telefonisch al doorgegeven en is dit rechtgezet? 

Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen dan hoor ik het graag! Vul je dan ook je Forum profiel even aan met relevante gegevens? :relaxed:


Hallo @Michaelvleggeert ,

De prijzen staan vast: 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

De enigste manier waarop ik uitkom op 58,50 (58,49) is als je uitgaat van

Internet : 42,50

TV : 10,00 

Netflix : 10,99 minus 5,00 = 5,99  (entertaiment voordeel als je ook nog mobiele telefoon afneemt van KPN) 

 

Heb je inderdaad Netflix of iets anders aan extra bijbesteld?  

 

Internet 50 mbit = € 42,50

Tv eerste decoder = € 10,-

Tweede decoder = € 5,-

Totaal = € 58,50

Waar gaat het volgens u precies fout dan? Bent u van mening dat de tweede decoder gratis zou moeten zijn?

Of wilt u helemaal geen 2de decoder maar staat die nu wel bij uw abonnement? 

@Nick83 Dan kom je uit op 57,50

 


Als je nu een tweede decoder hebt die je niet nodig hebt dan kan je die weer uit je abonnement (laten) halen. Lees het bericht van Susan, KPN moderator, hierboven mocht je dat ontgaan zijn.

Met een losse decoder heb je véél meer mogelijkheden, net als bij Ziggo.


Hallo @Michaelvleggeert ,

De prijzen staan vast: 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

De enigste manier waarop ik uitkom op 58,50 (58,49) is als je uitgaat van

Internet : 42,50

TV : 10,00 

Netflix : 10,99 minus 5,00 = 5,99  (entertaiment voordeel als je ook nog mobiele telefoon afneemt van KPN) 

 

Heb je inderdaad Netflix of iets anders aan extra bijbesteld?  


 

 

@Michaelvleggeert 

Kun je nog even aangeven wat je nog meer in jouw abonnement hebt behalve internet en TV?

 

 


Als je nu een tweede decoder hebt die je niet nodig hebt dan kan je die weer uit je abonnement (laten) halen. Lees het bericht van Susan, KPN moderator, hierboven mocht je dat ontgaan zijn.

Met een losse decoder heb je véél meer mogelijkheden, net als bij Ziggo.

Peter en anderen,

Ik blijf het vreemd vinden dat in het Hussel pakket, waar je zogenaamd mag kiezen altijd vast zit aan een 2e STB of aan het opnemen pakket. 

Als je geen 2e STB en geen opname pakket zou willen hebben, dan moet dat voor mij gewoon binnen het husselen idee mogelijk kunnen zijn.  

Ik zie echt niet waarom iemand met 1TV 2 STB’s zou moeten afnemen en iemand die nooit iets wil opnemen het opnamepakket moet afnemen. 

Wat dat betreft heeft Michel natuurlijk 100% gelijk.  (Voor de rest niet) :blush:

Met Hussel kies je nu dus niet volledig zelf, KPN bepaalt gedeeltelijk toch weer wat je moet kiezen.


Als je nu een tweede decoder hebt die je niet nodig hebt dan kan je die weer uit je abonnement (laten) halen. Lees het bericht van Susan, KPN moderator, hierboven mocht je dat ontgaan zijn.

Met een losse decoder heb je véél meer mogelijkheden, net als bij Ziggo.

Peter en anderen,

Ik blijf het vreemd vinden dat in het Hussel pakket, waar je zogenaamd mag kiezen altijd vast zit aan een 2e STB of aan het opnemen pakket. 

Als je geen 2e STB en geen opname pakket zou willen hebben, dan moet dat voor mij gewoon binnen het husselen idee mogelijk kunnen zijn.

Wat bedoel je precies? Want je kunt gewoon voor 1 ontvanger zonder opnemen kiezen. Dan betaal je 10 euro.

 


Je kunt binnen Hussel gewoon kiezen voor 1 ontvanger zonder opnemen.

Je hebt naar mijn mening kennelijk nooit de bestelpagina geprobeerd (zonder de laatste stap natuurlijk). Als je kiest voor (4) ja ik wil televisie met 65 zenders, dan zul je daaronder zien vermeld [ 1 TV].

Interactieve tv minimaal 1 ontvanger zonder opnemen. Verder mogelijk
Van af 2 ontvangers inclusief het opnemenpakket gratis.
Met 1 ontvanger kost het opnemenpakket € 4,99 extra. (bij 2 ontvangers is de 2de dus eigenlijk € 0,01….)

Waarschijnlijk zien mensen bij het tweede blokje alleen de tekst “inclusief gratis opnemenpakket” zonder te zien/beseffen dat er dan ook een 2de ontvanger bij zit.

 


Je kunt binnen Hussel gewoon kiezen voor 1 ontvanger zonder opnemen.

Interactieve tv minimaal 1 ontvanger zonder opnemen. Verder mogelijk
Van af 2 ontvangers inclusief het opnemenpakket gratis.
Met 1 ontvanger kost het opnemenpakket € 4,99 extra. (bij 2 ontvangers is de 2de dus eigenlijk € 0,01….)

 

Peter,

Bedankt, ik had het verkeerd verwoord. Maar de intentie blijft gelijk. Waarom wordt bij Hussel het opnamepakket niet altijd gewoon apart in rekening gebracht. Ik had dit geschreven omdat toen ik de thread doorlas er zoveel nadruk op dat opnamepakket werd gelegd. 

Ik zie geen enkel verband tussen het opnamepakket en een 2e ontvanger en omdat het KPN is ben ik benieuwd wat er hier achter zit. 

Ik kan maar een ding bedenken, met de “bruikleen vergoeding” wordt door KPN op dezelfde wijze als de vroegere “gratis” telefoons heel erg veel geld verdiend. 

 


CorL: Ik zie geen enkel verband tussen het opnamepakket en een 2e ontvanger

Hè! :astonished: Zie je dat niet?

Ik leg het nog even uit: bij een 2de ontvanger krijg je het opnemenpakket gratis. Als dat geen verband is dan weet ik het niet…

Echter: bij 1 ontvanger en apart opnemenpakket betaal je voor het opnemenpakket.


CorL: Ik zie geen enkel verband tussen het opnamepakket en een 2e ontvanger

Hè! :astonished: Zie je dat niet?

Ik leg het nog even uit: bij een 2de ontvanger krijg je het opnemenpakket gratis. Als dat geen verband is dan weet ik het niet…

Echter: bij 1 ontvanger en apart opnemenpakket betaal je voor het opnemenpakket.

Nee Peter, dat is geen verband.

Er is een verband tussen een autoband en een wiel. Maar geen verband tussen een autowiel en een claxon omdat die allebei op een auto kunnen zitten en beiden altijd met een auto mee worden geleverd. Maar dat is verplicht. 

Dat is niet het geval met het opnamepakket en een STB. (Of KPN 1.000.000.000 opnamepakketen levert of 1 scheelt ze geen cent overigens, ze geven dus iets zogenaamd weg wat ze geen geld kost. )

Dus jij krijgt van mij gratis een zonnige dag als vandaag de zon schijnt.

:rofl::joy:  

 

 

  

 


Dan zien we het kennelijk heel verschillend. Heeft dan natuurlijk geen zin om over te kibbelen.


Opname kost KPN wel degelijk geld. De software is er voor ontwikkeld en moet ook bijgehouden worden. De servers die daarvoor staan te draaien kosten ook gewoon geld.

Dat opname "gratis" is bij 2 of meer ontvangers was eigenlijk voor hussel al zo. Toen had je een pakket met 1 ontvanger zonder opnemen. Dat heb ik nu nog steeds: Alles-in-1 Instap. En de duurdere pakketen hadden 2 ontvangers met opnemen erbij. Die lijn is bij Hussel gewoon ... soort van ... doorgetrokken. Eigenlijk niets nieuws dus.


Opname kost KPN wel degelijk geld. De software is er voor ontwikkeld en moet ook bijgehouden worden. De servers die daarvoor staan te draaien kosten ook gewoon geld.

Dat opname "gratis" is bij 2 of meer ontvangers was eigenlijk voor hussel al zo. Toen had je een pakket met 1 ontvanger zonder opnemen. Dat heb ik nu nog steeds: Alles-in-1 Instap. En de duurdere pakketen hadden 2 ontvangers met opnemen erbij. Die lijn is bij Hussel gewoon ... soort van ... doorgetrokken. Eigenlijk niets nieuws dus.

Was er iemand die had geschreven dat het Opname pakket KPN geen geld kost. Wie is die domme persoon. Natuurlijk kost het ze geld. Ik had bijvoorbeeld geschreven “Of KPN 1.000.000.000 opnamepakketen levert of 1 scheelt ze geen cent overigens.”  Waarbij de tekst op gratis opnamepakketten sloeg. En ga nu niet zitten zeuren over de opslag van 1000bytes of zo voor de registratie van de opname alsof we in 1960 leven.

 

 


Ok. Dan begreep ik je verkeerd.

Ik denk dat opnemen verrassend weinig opslag vraagt. Want elk programma word maar 1x opgeslagen en vervolgens word in een tabelletje bijgehouden wie dat programma "opgenomen" heeft. Even simpel uitgelegd.


Hallo @Michaelvleggeert ,

De prijzen staan vast: 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

De enigste manier waarop ik uitkom op 58,50 (58,49) is als je uitgaat van

Internet : 42,50

TV : 10,00 

Netflix : 10,99 minus 5,00 = 5,99  (entertaiment voordeel als je ook nog mobiele telefoon afneemt van KPN) 

 

Heb je inderdaad Netflix of iets anders aan extra bijbesteld?  


 

 

Kun je nog even aangeven wat je nog meer in jouw abonnement hebt behalve internet en TV?

@Michaelvleggeert

 

 

 

 


Reageer