Skip to main content

Na drie maanden afwezigheid in de communty en een nog steeds een niet al te tevreden gebruiker van de KPN vip5202 op TV en de app online, leg ik toch maar weer een vraag neer.

Waarom neemt de vip5202 nooit de hele film op als je die halverwege past wilt opnemen. Likkt me wel een aardige film, laat ik die eens opnemen. Op de online app van KPN lukt dat wel. Deze twee entiteiten zijn wel aan elkaar verbonden, want je kunt een reeds opgenomen programma gewoon verder kijken in de app als je besluit b,v. Naar bed te gaan om daar verder te kijken op je tablet. Alleen de vip5202 neemt niet de hele film op als je dat niet vantevoren hdbt ingesteld. Bij Ziggo had ik dat probleem niet. Ik vind dit best een vervelend probleem en ook niet echt consistent van KPN. Twee entiteiten die verschillende diensten diensten bieden. Wie kan hier antwoord op geven.

 

Admin: afgesplitst

@Tonny Mulch 

Die (oude) ontvangers draaien op een ander platform. Daar wordt opgenomen vanaf het moment dat je de knop indrukt.

Ik loste dat dan op door via de app in mijn smart-tv die opname te kijken. Op dat platform wordt een opname helemaal opgenomen. 

Inmiddels gebruik ik de allernieuwste "ontvanger" van kpn. Daarop is een opname wel helemaal te zien.

Om die ontvanger te verkrijgen dien je over te gaan naar het allernieuwste abonnement. (TV+)


Ah, dank je wel. Ik had al van jou begrepen dat jij die nieuwe ontvanger gebruikt en dat je daar voorlopig tevreden over bent. Ik moet helaas mijn eenjarig contract eerst uitdienen, dan kan ik het nieuwe abonnement aan vragen.


Toch zou het in principe op de “oude” tv-ontvangers ook mogelijk gemaakt kunnen worden. Want naar mijn weten wordt er maar één opname gemaakt. En die ene opname kun je benaderen met de oude tv-ontvangers, met de tv+ box, met de app, en met tv.kpn.com.


Het zijn verschillende platformss Katana. Op elk wordt een opname inderdaad maar één keer gemaakt.


Ik ben het wel met Katana eens. Deze oude ontvanger, de vp5202, heeft naar mijn ervaring, antieke en achterhaalde eigenschappen, die ik in mijn vorige Ziggo app absoluut niet tegenkwam. Over opnemen gesproken: als ik op de tv ontvanger een programma of film opneem, terwijl deze nog aan het spelen is, dan is het heel lastig om in de KPN app op mijn tablet de film weer vanaf het begin te zien. De app dwingt je steeds naar het huidige afspeelpunt te gaan. Iedere keer moet je dan weer met je vinger de lijn naar het begin toe slepen in de hoop dat ie precies doet wat jij wil, n.l. de film of programma vanaf het beginpunt bekijken.  Zodra het programma of de film In zijn geheel is uitgezonden, is het geen probleem. Dan kun je zonder haperen het programma of de film terugzien op de app. Ik vindt dit best vervelend, want als ik geen zin meer heb om beneden in de huiskamer naar de tv te kijken en ik het boven op mijn tablet wil afkijken, krijg je steeds weer dezelfde haperingen. Uiterst storend. Dit probleem en het probleem met het volledig opnemen op de tv ontvanger had ik nooit bij Ziggo. Nee, ik kan niet zeggen dat ik er erg op vooruit gegaan ben met KPN op dit gebied. Ben wel tevreden over de doorgaans stabiele glasvezelverbinding van KPN. Hopelijk blijft dat zo.