Skip to main content

KPN gaat voor mij bepalen welke regionale zenders ik mag kijken!

Heb het pluspakket genomen om alle regionalezenders te kunnen kijken.

Wat gebeurt er; ik kijk alleen de regionale zenders in mijn regio.

In Noord-Holland géén L1, een schande! Ik wil in Noord-Holland ook L1 kunnen en moeten kijken!

Wat moet ik met buitenlandse zenders, geef mij alle landelijke regionalezenders!

Weg met RAI Uno, TRT etc…. gewoon landelijke zenders!

Hallo @Toupet ,

Dit is een beleidskeuze die KPN enkele jaren terug heeft gemaakt. De reden hiervoor is dat de meeste mensen niet veel interesse hebben in het regionale nieuws aan de andere kant van het land. Je kunt daarom alleen je eigen regionale zender zien plus de aangrenzende provincies. OmropFryslan is wel landelijk te zien. 
KPN maakt altijd keuzes aan de hand van populariteit en kosten. Andere mensen zien juist weer graag TV5 of een Spaanse zender. Maar uiteindelijk moet KPN keuzes maken op basis van populariteit en kosten. De beschikbare ruimte voor zenders is eindig en niet onbeperkt. 
 

Op de KPN website kan je opvragen welke lokale en regionale zenders te zien zijn op jouw adres.

Lokale en regionale zenders met Interactieve TV | KPN

 


Jij hebt onlangs een abonnement afgesloten?

Deze pagina ook doorgenomen voordat je bestelde? https://www.kpn.com/televisie htm

Hierin staat namelijk alles over het zenderoverzicht en de lokale/regionale zenders die kpn aanbied. 

 


@Toupet KPN is wettelijk verplicht om de regionale zenders uit de eigen en de omringende provincies aan alle abonnees door te geven. Dat is zo bepaald in de Mediawet. Dat deze zenders in het Basispakket zitten is dan ook logisch.

Het zou echter geen gek idee zijn om de overige regionale zenders op te nemen in het Pluspakket. Gezien de verschillende topics op dit forum over dit onderwerp, zou KPN wellicht kunnen overwegen om de niet-verplichte regionale zenders dan op te nemen in het Pluspakket. Dat zou tegemoet komen aan de wens van veel abonnees, denk ik.

Piet.


Zoals @P.J.M. van der Vooren al schreef: Dat zou tegemoet komen aan de wens van veel abonnees, denk ik.

Ikzelf men het daar in elk geval mee eens. In de tijd dat ik nog abonnee van Concepts.nl en later Telfort.nl was, werden álle regionale TV-zenders doorgegeven. Sterker nog, zelfs na het overnemen van Telfort door KPN en het vervangen van diverse apparatuur (WiFi-router en TV set-top boxjes) bleef ik alle regionale zenders ontvangen. De uitspraak van @Noordzee “De beschikbare ruimte voor zenders is eindig en niet onbeperkt” is natuurlijk in principe wel correct, maar de grens ligt véél hoger dan nu gebruikt wordt en KPN zelf heeft het bewijs geleverd dat zelfs met die ‘beperkte’ capaciteit toch alle regiozenders kunnen worden doorgegeven.

Trouwens, Ziggo geeft nog steeds wél alle regiozenders door; zeer onlangs keek ik bij een Ziggo-abonnee in Utrecht nog naar Omroep Zeeland.

Misschien toch maar eens een overstap overwegen……..


Ziggo geeft inderdaad alle regionalen door, inmiddels ook in HD. KPN gaf tot enkele jaren geleden overigens ook ALLE regionalen door.

Jammer, ik keek er best wel graag naar.


Jij hebt onlangs een abonnement afgesloten?

Deze pagina ook doorgenomen voordat je bestelde? https://www.kpn.com/televisie htm

Hierin staat namelijk alles over het zenderoverzicht en de lokale/regionale zenders die kpn aanbied. 

 

@JeroenB22 : Dat is precies mijn bezwaar. Ik heb nooit een abonnement bij KPN afgesloten. Ik heb ooit een abonnement bij Concepts.nl afgesloten met daarin alle regionalen. Concepts werd overgenomen door Telfort, met behoud van alle faciliteiten. Telfort werd vervolgens door KPN overgenomen, waarbij behoud van alle faciliteiten werd beloofd, maar die belofte komt KPN op verschillende onderdelen niet na:

  • Ik moest ineens gaan betalen voor het 2e TV-kastje in huis; bij Telfort was dat gratis;
  • De regionale TV-zenders van niet-aangrenzende regio’s verdwenen uit het pakket; niet onmiddellijk na de overgang, maar wel na een jaar.

Net als @Toupet en @Alfons  zou ik graag álle regionale TV-zenders willen kunnen ontvangen, desnoods met bijbetaling in een Pluspakket. Op dit moment wordt dat door KPN onmogelijk gemaakt.