Skip to main content

Waarom kun je niet meer spoelen bij uitzending gemist? 

Vind dat echt een gemiste kans zeg, waarom is dat überhaupt veranderd.....

Beste @jurgen007 

Op de zenders van NPO kun je wel voor -en achteruit spoelen, bij de commerciële zenders kan dat niet meer. Dit heeft KPN moeten blokkeren van de zenders. (reclame-inkomsten)


Hi @jurgen007Ik zie dat @Dennis Schreve al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Bij een aantal zenders, is het inderdaad niet mogelijk om door te spoelen bij het terugkijken via ‘Programma gemist’. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Als je het Opnemen pakket hebt, dan kun je de programma's opnemen en op een later moment terugkijken (de opnames blijven een jaar bewaard). Hierbij is het wel mogelijk om door te spoelen. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Nou ik vind het wel zeer vervelend dat het niet kan.


Dit is heel erg vervelend. Ik heb dus ”Live” de eerste helft van een voetbal wedstrijd zitten kijken daarna kinderen naar bed gebracht en nu wil ik tweede helft kijken, maar dat gaat dus niet meer. Ik MOET vanaf begin kijken en aangezien er een voorbeschouwing is moet ik dus 30 minuten voorbeschouwing + 45 minuten eerste helft + 15 minuten rust kijken voordat ik weer op het punt was waar ik was geeindigd. Betaal ik hier voor 100+ euro per maand?


Dit is heel erg vervelend. Ik heb dus ”Live” de eerste helft van een voetbal wedstrijd zitten kijken daarna kinderen naar bed gebracht en nu wil ik tweede helft kijken, maar dat gaat dus niet meer. Ik MOET vanaf begin kijken en aangezien er een voorbeschouwing is moet ik dus 30 minuten voorbeschouwing + 45 minuten eerste helft + 15 minuten rust kijken voordat ik weer op het punt was waar ik was geeindigd. Betaal ik hier voor 100+ euro per maand?

Dan moet je opnemen. Dan heb je dat niet.

En tv kost maar 10 euro per maand + 5 euro per extra ontvanger. Opnemen is gratis bij 2 op meer ontvangers. Bij Hussel althans.


Dit is heel erg vervelend. Ik heb dus ”Live” de eerste helft van een voetbal wedstrijd zitten kijken daarna kinderen naar bed gebracht en nu wil ik tweede helft kijken, maar dat gaat dus niet meer. Ik MOET vanaf begin kijken en aangezien er een voorbeschouwing is moet ik dus 30 minuten voorbeschouwing + 45 minuten eerste helft + 15 minuten rust kijken voordat ik weer op het punt was waar ik was geeindigd. Betaal ik hier voor 100+ euro per maand?

Dat is inderdaad vervelend, maar zoals aangegeven kan KPN hier niets aan doen. Dit mogen ze niet van de betreffende zenders.

 

Hier heeft u voor nu niets meer aan, maar wellicht voor een volgende keer, u kunt de uitzending ook pauzeren, dan kunt u wel verder kijken waar u bent gebleven.


Ik denk dat er heel wat mogelijkheden zijn om dit probleem op te lossen. De eerste is inderdaad opnemen die had ik ook al gezien, maar daar denk je niet altijd aan. Ten tweede zou KPN de TV gids kunnen aanpassen en voorbeschouwing, eerste helft en tweede helft appart in TV gids zetten. Ik vind het niet zo erg om dan 5 minuten reclame te kijken, altijd beter dan 1,5 uur wachten. Ten derde zou je er ook voor kunnen kiezen om 1 keer doorspoelen toe te staan, zodat je gelijk 1,5 uur kan doorspoelen. Pauzeren is leuk, maar beperkt en wat regelmatig gebeurt is dat als je dan weer aanzet er een storing is in de app het programma gewoon stopt en dan moet je dus ook opnieuw beginnen. En zo zijn er waarschijnlijk nog wel wat oplossingen te verzinnen.


Ik denk dat er heel wat mogelijkheden zijn om dit probleem op te lossen. De eerste is inderdaad opnemen die had ik ook al gezien, maar daar denk je niet altijd aan. Ten tweede zou KPN de TV gids kunnen aanpassen en voorbeschouwing, eerste helft en tweede helft appart in TV gids zetten.

KPN is alleen maar een doorgeefluik. KPN krijgt de programmering van de zenders en zet dat zo door. KPN gaat daar niets bij aanpassen. Zouden ze denk ik ook heel niet mogen.