Skip to main content
Beantwoord

Waarom nieuwe klanten een nieuw itv kastje?

  • March 7, 2020
  • 17 reacties
  • 1720 keer bekeken

Hoi,

 

Mijn buurman is net klant bij jullie geworden, en die heeft wel een nieuw itv kastje gekregen. Ik zelf zit nog met het oude model, terwijl het nieuwe kastje sneller en beter is. Waarom krijg ik geen nieuw kastje toegestuurd? 

Mvg,

 

William

Beste antwoord door Tycha

Je hebt  toch geen Motorola hoop ik? , die zijn sterk verouderd.

Deze TV ontvanger mag je zeker omruilen!

 

De nieuwe Arris tv-ontvangers die 4K ondersteunen, worden geleverd bij nieuwe klanten. Ze ruilen de huidige tv-ontvangers (2260 of 2952) niet om voor de nieuwe tv-ontvangers, en zullen de huidige tv-ontvangers nog steeds blijven ondersteunen en verbeteren. Indien er een defect is aan je huidige tv-ontvanger (2260 of 2952), krijg je ook een 2260 of 2952 er weer voor terug.

Die voldoen nog prima 😀

Als je als bestaande klant echt zo'n nieuwe tv-ontvanger wil, dan zul je een 4K abonnement moeten afnemen zodat de tv-ontvangers worden omgeruild. 
 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

Tycha
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 7, 2020

Je hebt  toch geen Motorola hoop ik? , die zijn sterk verouderd.

Deze TV ontvanger mag je zeker omruilen!

 

De nieuwe Arris tv-ontvangers die 4K ondersteunen, worden geleverd bij nieuwe klanten. Ze ruilen de huidige tv-ontvangers (2260 of 2952) niet om voor de nieuwe tv-ontvangers, en zullen de huidige tv-ontvangers nog steeds blijven ondersteunen en verbeteren. Indien er een defect is aan je huidige tv-ontvanger (2260 of 2952), krijg je ook een 2260 of 2952 er weer voor terug.

Die voldoen nog prima 😀

Als je als bestaande klant echt zo'n nieuwe tv-ontvanger wil, dan zul je een 4K abonnement moeten afnemen zodat de tv-ontvangers worden omgeruild. 
 


  • Nieuwkomer
  • March 7, 2020

Hoeveel sneller is die nieuwe eigenlijk?

Ik heb 1 2952 en 1 2260 en moet zeggen dat ik ze best wel snel vind.

Ik ben benieuwd welk voordeel de nieuwe 4K decoder heeft met 2K.

 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 7, 2020

Ik ben benieuwd welk voordeel de nieuwe 4K decoder heeft met 2K.

Geen enkel lijkt me zo. HD blijf HD.

Nadelen zijn er wel. Geen scart, analoog audio of display.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 8, 2020

Dank je Peter.

 

Er was iets mis gegaan met inloggen via de Nieuwe Edge, vandaar 2 nieuwkomer berichten van mij.

Nu staat alles weer goed.

 

Geen scart is geen probleem voor de meeste mensen denk ik. 

Via Scart kan je alleen SD zien, ook als is de ontvangst HD.

 

Display is voor mij geen probleem, hij staat bij mij achter de soundbar, dus ik zie het Display nu ook niet.

 

Analoog audio kan voor sommige handig zijn, ik stuur het via de TV digitaal na mijn Soundbar.

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 8, 2020

Als je als bestaande krijg je niet zomaar het nieuwste kastje. Zelfs niet als je huidige kastje stuk gaat. Dat krijg je gewoon weer hetzelfde kastje als wat je nu hebt. Alleen als je upgrade naar het 4K abonnement krijg je het nieuwste kastje. Maar dan zul je dus wel eerst een Hussel abonnement moeten hebben.


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ik heb zowel de nieuwe (VIP5202) als de “oude” HMB2260. Geloof me..die nieuwe is niets sneller, geeft geen beter beeld op HD en kent nog veel kinderziektes (vastlopers etc.). Als je dus een 2260 of 2952 hebt: blij zijn en lekker houden..


  • March 8, 2020

Zowel de 2952 als de 5202 zijn bij mij nog nooit vastgelopen en “kinderziektes” ben ik ook niet tegengekomen bij de 5202. Er zijn bij velen wat issues met de beeldkwaliteit van de 5202 i.c.m. de laatste firmware, maar ook daar heb ik geen last van.

Dat er géén display op zit is inderdaad wel een gemis, staat een bluetooth ab tegenover. Scart en analoog audio mis ik niet, ik gebruik hdmi en optical out.


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Zowel de 2952 als de 5202 zijn bij mij nog nooit vastgelopen en “kinderziektes” ben ik ook niet tegengekomen bij de 5202. Er zijn bij velen wat issues met de beeldkwaliteit van de 5202 i.c.m. de laatste firmware, maar ook daar heb ik geen last van.

Dat er géén display op zit is inderdaad wel een gemis, staat een bluetooth ab tegenover. Scart en analoog audio mis ik niet, ik gebruik hdmi en optical out.


Dan heb je geluk en een goed exemplaar te pakken. Koester hem zou ik zeggen..


  • March 8, 2020

Dan heb je geluk en een goed exemplaar te pakken. Koester hem zou ik zeggen..

Behalve met de update zijn er met deze ontvanger weinig problemen. Dat zie je ook terug op het forum.


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Dan heb je geluk en een goed exemplaar te pakken. Koester hem zou ik zeggen..

Behalve met de update zijn er met deze ontvanger weinig problemen. Dat zie je ook terug op het forum.

Goed zoeken...er zijn nogal wat problemen met zwarte schermen, vastlopers etc. wat alleen opgelost kan worden door de stroom er af te halen.  Maar we raken een beetje off-topic.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2020

Waarom nieuwe klanten een nieuw itv kastje?

Als ik ‘alles’ hoor omtrent het nieuwe kastje:
geen scart, geen analoog audio, geen display, kans op: raar geluid/slecht beeld hdr verhaal.

Dan schaar ik me tot de gelukkigen die geen nieuwe klant is. :grinning: En houd ik lekker m’n Arris 2952 zo lang mogelijk.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @zkers, goede vraag! Ik zie dat je hierboven al een combinatie van antwoorden hebt gekregen. Ik heb daar niet zoveel aan toe te voegen! De 2952 en de 2260 werken prima en de Motorola kan je inderdaad omruilen. Mocht je de overstap naar Hussel 4K maken, krijg je de nieuwe ontvanger. Laat je het weten als er nog meer vragen zijn? We helpen je graag!


  • Topper
  • July 1, 2021

Waarom komt er niet gewoon een APP voor op de televisie ?? Met Google TV kun je prima alles met 1 afstandsbediening de boel aansturen en heb je geen andere problemen meer. Heel veel providers hebben die APP al , alleen KPN doet moeilijk. Snap gewoon niet waarom KPN niet met de tijd mee gaat. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 1, 2021

Waarom komt er niet gewoon een APP voor op de televisie ?? Met Google TV kun je prima alles met 1 afstandsbediening de boel aansturen en heb je geen andere problemen meer. Heel veel providers hebben die APP al , alleen KPN doet moeilijk. Snap gewoon niet waarom KPN niet met de tijd mee gaat. 

Voor Samsung tv's is er een app. Voor LG ook. En men is ook bezig voor Android gebaseerde systemen. Dus bijvoorbeeld Philips tv's. Zo veel providers hebben dat niet. Ziggo is er behoorlijk ver mee, maar noem verder eens een provider die dat heeft? 

Kijken via chromecast is op alle tv's mogelijk. Maar dat is niet "een APP voor op de televisie".


  • Topper
  • July 3, 2021

met de nieuwe Google TV kun je wel APP's gebruiken, daarom zou het fijn zijn als KPN ook zo'n app had die werkte op android. Op een samsung telefoon werkt de app wel , maar niet op Google TV. zal wel dichtgespijkerd zitten.


peter-keetfm
Wijsgeer

met de nieuwe Google TV kun je wel APP's gebruiken, daarom zou het fijn zijn als KPN ook zo'n app had die werkte op android. Op een samsung telefoon werkt de app wel , maar niet op Google TV. zal wel dichtgespijkerd zitten.


de app is er zie deze link

voor Android tv en zal ook waarschijnlijk snel voor de google tv komen (zie link)

 

 


  • Topper
  • July 5, 2021

Hey, wat denk je , ik gisteravond even zitten rommelen , nieuwe APP van KPN !! Toppie. En werkt met Google TV 2020

Super blij , geen kastje meer nodig, nu alles met 1 afstandsbediening , KPNTV , Netflix , Disney , Spotify enz…

 

Bedankt KPN !!