Skip to main content

Waarom staat het plaatje van ondersteunde aansluitconfiguraties voor de tv+ box wel op het forum, maar niet op de site van kpn en ook niet in de handleiding? Dat plaatje lijkt mij essentieel genoeg voor de goede werking van de tv+ box.

Zie de discussie hierover op pagina 3 van dit topic:

https://forum.kpn.com/product-updates/tv-box-update-naar-kpn-tv-firmware-0-16-4-587172/index3.html

Omdat er al een ander plaatje met aansluitconfiguraties op de kpn.com pagina voor draadloos aansluiten van TV+ staat. 

Alleen, de Experia Boxen V6 en V7 worden niet meer ondersteund dus vonden wij het niet noodzakelijk om die hier te benoemen. En hebben wij dus een andere afbeelding gebruikt voor ons kennisbankartikel

 


Met alle respect @Erik_ toch blijf ik van mening dat dat plaatje in de gedrukte handleiding behoort te staan.

In een ander topic heb ik dit ook al aan de orde gesteld, net als @Katana321 , niet iedereen bezoekt het forum en ook niet iedereen bezoekt de website en er zijn zelfs mensen die de handleiding nooit lezen😎

Op de door jou genoemde website kan ik het plaatje ook niet vinden, goed verstopt.


Ik vind dat er helemaal geen papieren (gedrukte) handleiding bij moet zitten. Hooguit een verwijzing naar een (short) link eventueel met een QR link daarvoor op de doos ofzo. Mileutechnisch al. En in een papieren kunnen achteraf geen dingen gewijzigd.


Omdat er al een ander plaatje met aansluitconfiguraties op de kpn.com pagina voor draadloos aansluiten van TV+ staat. 

---

@Erik_  Als ik op de door jou genoemde link klik, zie ik idd dat plaatje.

Maar de grote vraag is, of en hoe een nieuwe klant op die pagina uitkomt. Mijn vraag is daarom:

Waar in het menu van onderstaand plaatje is jouw pagina te vinden?

 


Hoi @Erik_ ,

In dat overzicht van kpn.com mist de V10a als stand-alone.


Hoi @Erik_ ,

In dat overzicht van kpn.com mist de V10a als stand-alone.

Geef ik door.

 

 

Omdat er al een ander plaatje met aansluitconfiguraties op de kpn.com pagina voor draadloos aansluiten van TV+ staat. 

---

@Erik_  Als ik op de door jou genoemde link klik, zie ik idd dat plaatje.

Maar de grote vraag is, of en hoe een nieuwe klant op die pagina uitkomt. Mijn vraag is daarom:

Waar in het menu van onderstaand plaatje is jouw pagina te vinden?

 

 

Het is geen top-level link, dus hij staat niet direct in die menubalk. De snelste manier om op de wifi pagina uit te komen is via deze pagina:

 

 

Als je dan op die pagina een stukje naar beneden scrollt kom je bij dit blok waarbij de roodomrande link je op de wifipagina brengt.

 


---

Het is geen top-level link, dus hij staat niet direct in die menubalk. De snelste manier om op de wifi pagina uit te komen is via deze pagina:

---

Als je dan op die pagina een stukje naar beneden scrollt kom je bij dit blok waarbij de roodomrande link je op de wifipagina brengt.

@Erik_ Maar dan is het toch duidelijk dat aanstaande klanten dit, als zij zich aan het oriënteren zijn via het bovenste menu, waarschijnlijk niet tegen gaan komen? Terwijl die mogelijke aansluitconfiguraties wel heel belangrijk zijn.

Misschien hebben we hier de oorzaak te pakken van veel klachten van tv+klanten?

Ik weet niet hoor, maar ik zou dat essentiële plaatje een prominentere plek op de site geven.


Zelfs via de aangegeven route kom ik dat plaatje niet tegen 🤔

Klanten die totaal onbekend zijn met de site dan wel?? 🙄.


Hoi @Erik_ ,

Bedankt voor het doorgeven!

Ook nog iets anders wat niet klopt naar mijn mening:

Een V8 of V9 met Superwifi 2.0 zal ook wel moeten werken, gezien die opstelling momenteel hetzelfde is een V10+Superwifi 2.0.

Toch?


Hoi @Erik_ ,

Bedankt voor het doorgeven!

Ook nog iets anders wat niet klopt naar mijn mening:

Een V8 of V9 met Superwifi 2.0 zal ook wel moeten werken, gezien die opstelling momenteel hetzelfde is een V10+Superwifi 2.0.

Toch?

Hallo @martijn197108 die 2 typen worden officieel niet (meer) ondersteund door KPN, vandaar dat ze in de lijst ontbreken.

Iedereen met zo'n type modem kan deze gratis omwisselen voor een nieuwer type.

 


Een V8 of V9 met Superwifi 2.0 zal ook wel moeten werken, gezien die opstelling momenteel hetzelfde is een V10+Superwifi 2.0.

Zeker @martijn197108 . Maar die situatie zal zich niet voordoen. Als een bestaande klant met v8 of v9 een bestelling doet voor het nieuwe abonnement mét TV+ zal het systeem detecteren dat er nog een oudere experia is. Die kpn momenteel zelfs pro-actief aan het wisselen is. En krijgt zo'n klant sowieso de Box12 modem.

De v10 en v10a worden niet omgeruild naar een Box12 bij bestaande klanten.

Het criterium is namelijk: ondersteunt de experiabox 5 Ghz wifi. Bij de v8 en v9 is dat niet het geval. Vanaf de v10 wel. Er is geen omruilcriterium of de TV+ box optimaal werkt via wifi (van zo'n modem).


Zelfs via de aangegeven route kom ik dat plaatje niet tegen 🤔

Klanten die totaal onbekend zijn met de site dan wel?? 🙄.

Nou, ik heb het plaatje gevonden hoor. Maar, oei oei. Wat zit dat ver weg in het menu. Heeft kpn echt de illusie dat elke kpn+ klant dit plaatje tegen gaat komen? No way.

Maar de oplossing is eenvoudig: Gewoon dit plaatje toevoegen aan de handleiding die in de doos zit, zoals @JanD ook al opperde. Hoe simpel kan het zijn.

Ik wens de helpdesk van kpn veel succes met de ondersteuning van het aansluiten van de tv+ box. Hopelijk is/wordt de helpdesk uitgebreid.


Klopt inderdaad @PeterG en @JanD , maar stel als iemand bewust zijn V8 of V9 houd en wél Superwifi 2.0 heeft, kan het gewoon via wifi.Het zullen niet veel mensen zijn die specifiek die situatie hebben, maar een kleine moeite om dit erbij te zetten.

Overigens wordt dan niet altijd een Box 12 geleverd, ook wel de V10 en V10a.Dat lijkt momenteel (wellicht tijdelijk) best vaak voor te komen.


Wat een discussie,... Ben het toch wel met @Erik_ eens,... Dat 'plaatje' is als je normaal de webpagina's doorbladerd echt wel eenvoudig te vinden. Hoeft niets aan gewijzigd te worden. Lezen is trouwens ook een vak. Ben redelijk eenvoudig via 4/5 verschillende routes op dat plaatje uitgekomen als ik zoek naar meer informatie over tv+,... We gaan geen extra bomen meer killen, geen idioot dikke niet gelezen handleidingen produceren in 2023. 

Voor ondersteuning is er de CS, installatiemonteur, zoon, dochter, buurman, vriend, beunhaas om de hoek, Google, Youtube,... 

 


Wat een discussie,... Ben het toch wel met @Erik_ eens,... Dat 'plaatje' is als je normaal de webpagina's doorbladerd echt wel eenvoudig te vinden. Hoeft niets aan gewijzigd te worden. Lezen is trouwens ook een vak. Ben redelijk eenvoudig via 4/5 verschillende routes op dat plaatje uitgekomen als ik zoek naar meer informatie over tv+,... We gaan geen extra bomen meer killen, geen idioot dikke niet gelezen handleidingen produceren in 2023. 

Voor ondersteuning is er de CS, installatiemonteur, zoon, dochter, buurman, vriend, beunhaas om de hoek, Google, Youtube,... 

 

KPN doet ook al geen moeite om het service-nummer 0800 0402 duidelijk te vermelden en eenvoudig te laten vinden, daar lees je ook veel klanchten over, waarom zou je makkelijk doen als het moeilijk kan. Echt nog een overblijfsel uit de PTT-tijd, toen het nog ambtenaren waren.😎


Wat ik ook jammer vind aan dit plaatje: de SuperWiFi 1 of Experia WiFi staat er niet bij. Alleen de zwarte SuperWiFi. 

Ook in het artikel in de kennisbank worden de SuperWiFi 1 of Experia WiFi doodgezwegen.

Waarom? Als deze modellen niet ondersteund worden of niet werken, zeg dat dan ook gewoon in dat artikel. 


Hallo @Nick83 dat komt omdat de door jou genoemde versterkers geen wifi 6 AX ondersteunen.

 


Hallo @Nick83 dat komt omdat de door jou genoemde versterkers geen wifi 6 AX ondersteunen.

Maar dan kan dat toch aangegeven worden in dat plaatje?


Hallo @Nick83 dat komt omdat de door jou genoemde versterkers geen wifi 6 AX ondersteunen.

Maar dan kan dat toch aangegeven worden in dat plaatje?

Inderdaad. Of in de tekst van het kennisbank artikel. 


Hallo @Nick83 dat komt omdat de door jou genoemde versterkers geen wifi 6 AX ondersteunen.

Maar wifi 6 AX heeft echt helemaal niets te maken met het wel of niet via wifi kunnen aansluiten van de TV+ Box, dat werkt met wifi 5 en zelfs wifi 4 ook prima zolang de wifi toegangspunten maar multicast to unicast ondersteunen of het wifi toegangspunt alleen door de TV+ Box gebruikt wordt.


KPN heeft er voor gekozen TV+ via wifi niet officieel te ondersteunen via Wifi 1. En via Experia wifi werkt het sowieso niet. Betreft Multicast dus via wifi. Dat is niet mogelijk op de Experia wifi.

Dus waarom zou het in het plaatje “ondersteunde configuraties” dan juist configuraties die ze NIET ondersteunen vermeld moeten worden? En ook niet werken als met de Experia wifi. Dat zie ik ff niet @Nick83 .

Met unicast werkt het via alle wifi. Maar dat is de ondersteuning nou juist niet. Dat betreft Multicast.

 

 


@PeterG, Optie 2 werkt sowieso met een Experia WiFi en ik zie niet waarom KPN die niet zou ondersteunen.


@PeterG, Optie 2 werkt sowieso met een Experia WiFi en ik zie niet waarom KPN die niet zou ondersteunen.

Ik denk zo maar omdat de Experia wifi niet meer te koop is. Maar volledig bekabeld via die Experia wifi zie ik ook het bezwaar niet van met multicast.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/draadloos/ 


Dus waarom zou het in het plaatje “ondersteunde configuraties” dan juist configuraties die ze NIET ondersteunen vermeld moeten worden? En ook niet werken als met de Experia wifi. Dat zie ik ff niet @Nick83 .

Zodat iedereen dan weet dat het niet werkt en daar geen discussie over hoeft te ontstaan. 


Je draait de wereld om, @Nick83 .

Hebben ze met verkeersborden ook gedaan.

Eerst linksaf VERBOD.

Tegenwoordig rechtsaf TOEGESTAAN.

Het blijft feitelijk hetzelfde.

Ondersteunde configuraties houdt tevens in dat de niet vermelde niet ondersteund worden. (vanuit klantenservice dus)