Skip to main content

Per gemeente mag er volgens de Mediawet slechts één lokale omroep actief zijn. In het geval van de gemeente Leiden is dat Sleutelstad, en in het geval van de gemeenten Oegstgeest, Leiderdorp, Zoeterwoude en Voorschoten is dat Unity.

In alle genoemde gemeenten worden echter beide genoemde lokale omroepen door KPN aan de abonnees doorgegeven: Sleutelstad op kanaalnummer 1121 (radio) en 1421 (tv), en Unity op kanaalnummer 1112 (radio) en 1412 (tv).

Waarom worden deze beide lokale omroepen in alle vijf genoemde gemeenten door KPN doorgegeven, terwijl in andere gemeenten alleen de lokale omroep voor de betreffende gemeente wordt doorgegeven?

Piet.

Hallo @P.J.M. van der Vooren ,

Wat betreft doorgifte van omliggende lokale omroepen… dit is niet verplicht, maar wel toegestaan. Omroepen moeten dan een bedrag aan KPN betalen. Ik kan me voorstellen dat een omroep soms dat niet wil betalen voor doorgifte in de naastliggende gemeente. Dit is, voor het budget van een lokale omroep, al een aanzienlijk bedrag voor doorgifte in eigen gemeente i.c.m. luister- / kijkdichtheid. 

En soms willen ze dat dus wel en dan zijn ze ook in de randgemeenten te horen. 

 


Dank voor je reactie, @Noordzee. Ik wacht ook nog even een reactie van een moderator van KPN af.

Piet.


Graag gedaan @P.J.M. van der Vooren ,

Ik ben uitgegaan van dit topic. 

En daar heeft moderator Erwin dit bevestigd. 


Hoi @P.J.M. van der Vooren. Beter had ik het niet kunnen uitleggen :blush: