Skip to main content
Beantwoord

Waarom werkt de Arris 5202 niet op Android TV?

  • December 10, 2019
  • 5 reacties
  • 408 keer bekeken

Tropical Danny
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Toen de Arris 5202 werd aangekondigd zag ik overal staan dan KPN zou komen met een settop box die gebaseerd is op Android TV. Een 4k ontvanger met de mogelijkheid om apps te installeren leek mij perfect. Met een beetje mazzel zou het ook Google Cast ondersteunen en dan zou je helemaal klaar zijn met 1 ontvanger.

Helaas heeft KPN er toch voor gekozen om een ander OS te installeren op de ontvanger, waarom???

Ik lees dat Amazon nu specifiek een app moet ontwikkelen hiervoor, wat nog maanden kan duren. Ook Disney+ zal er voorlopig waarschijnlijk niet komen.

Beste antwoord door Bart van KPN

Hoi @Tropical Danny, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je ook graag Amazon Prime via de nieuwe ontvanger wil kijken. Dit is nu nog niet mogelijk inderdaad. Dit komt in de loop van volgend jaar. Daar wordt aan gewerkt. Het is daar nog even wachten op. Meer kan ik er niet over zeggen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • December 10, 2019

Waarschijnlijk zal KPN sowieso nooit komen met een ontvanger waar je naar eigen believen allerlei apps naar eigen keuze op kan installeren. Zet dat idee uit je hoofd. Ik dacht dat de nieuwste ontvanger nu weldegelijk op AndroidTV draait. Maar dat zit ook zo dicht getimmert, dat je er niets van merkt.


Tropical Danny
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 10, 2019

Waarschijnlijk zal KPN sowieso nooit komen met een ontvanger waar je naar eigen believen allerlei apps naar eigen keuze op kan installeren. Zet dat idee uit je hoofd. Ik dacht dat de nieuwste ontvanger nu weldegelijk op AndroidTV draait. Maar dat zit ook zo dicht getimmert, dat je er niets van merkt.

De nieuwste ontvanger draait vanuit de fabriek op android TV, maar KPN heeft er voor gekozen om die te vervangen voor iets van een Linux-distributie. 

Volledig open is misschien teveel gevraagd, maar kpn maakt het zichzelf nu onnodig moeilijk om apps die wel de moeite zijn beschikbaar te stellen.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • December 13, 2019

Hoi @Tropical Danny, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je ook graag Amazon Prime via de nieuwe ontvanger wil kijken. Dit is nu nog niet mogelijk inderdaad. Dit komt in de loop van volgend jaar. Daar wordt aan gewerkt. Het is daar nog even wachten op. Meer kan ik er niet over zeggen. 


Tropical Danny
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 18, 2019

Hoi @Tropical Danny, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je ook graag Amazon Prime via de nieuwe ontvanger wil kijken. Dit is nu nog niet mogelijk inderdaad. Dit komt in de loop van volgend jaar. Daar wordt aan gewerkt. Het is daar nog even wachten op. Meer kan ik er niet over zeggen. 

Kan je al wel iets zeggen over Disney plus?

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • December 19, 2019

Nee, niet iets waar je op hoopt. Mocht het ooit komen, dan zullen we dat uiteraard delen.Â