Skip to main content

Ik heb in mijn camper een Android TV. Ik kan daarop de KPN iTV wel downloaden en installeren, maar vervolgens kan ik met die app geen TV kijken.😣 En dat terwijl ik toch gewoon een abonnement bij KPN heb. Waarom kan ik via die app wel TV kijken op mijn chromebook en telefoon, en niet op mijn Android TV?

Dat klopt, de smart-TV app kan alleen gebruikt worden op/via het thuisnetwerk. Gebruik buitenshuis is niet mogelijk omdat KPN daarvoor de rechten niet heeft en/of wil voorkomen dat er aan contract-sharing gedaan wordt waarbij je het contract met jouw buren, kennissen of familie deelt en alleen via de smart-TV app kijkt.

Als je de smart-TV app buitenshuis wilt gebruiken dan zal je de Android TV via een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk moeten laten communiceren.

Kan je dat niet dan zal je dus moeten casten vanaf een telefoon, tablet of vanuit de Chrome browser op een PC.


Dus de opmerking die KPN bij de app heeft staan gaat niet op.

“Kijk overal in Nederland en in de EU je favoriete programma's met de TV app!”

Dat zou KPN dan wel een beetje mogen nuanceren. Aangeven dat dat TV kijken niet met alles gaat lukken.!😣


“Kijk overal in Nederland en in de EU je favoriete programma's met de TV app!”

Deze tekst staat bij de app die bedoelt is voor de mobiele telefoon. Deze dus:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.epg

Op de mobiele telefoon kunt u wel in de hele EU kijken.

De app op de smarttv is een andere app. Dat is deze:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.kpnandroidtv


Ok, maar ook bij die app staat niet dat je het alleen maar thuis op je eigen netwerk kunt gebruiken. Zou wel een juiste aanvulling zijn op de informatie die gegeven wordt.


 


Ik heb in mijn camper een Android TV. Ik kan daarop de KPN iTV wel downloaden en installeren, maar vervolgens kan ik met die app geen TV kijken.😣 En dat terwijl ik toch gewoon een abonnement bij KPN heb. Waarom kan ik via die app wel TV kijken op mijn chromebook en telefoon, en niet op mijn Android TV?

Tipje uit eigen ervaring: NLZiet proefabonnement nemen, twee weken kijken voor nop. Of eenmalig een maandabonnement kan natuurlijk ook.