Skip to main content

Sinds paar weken zijn we over gestapt op nieuw kastje. Dit ivm betere ondertiteling bij zappen. 

Helaas blijkt dit slecht te werken bij live ondertiteling. De ondertiteling loopt achter loopt niet synchroon en vaak valt het weg vnl bij reclames, moet dan handmatig de ondertiteling weer uit- en inschakelen,  soms lukt het maar er zijn momenten dat het niet meer werkt en dan begint de ellende. 

Bij overschakelen naar andere zender blijkt vaak ondertiteling van de vorige zender blijven hangen. Dit is irritant en frustrerend. 

Het oude kastje blijkt veel beter te zijn qua ondertiteling. Wij gaan liever terug naar het oude kastje omdat het beter aansluit bij live ondertiteling. 

Kan kpn hiervoor uitleg geven waar dit zo ontzettend slecht werkt?

Lastig voor dove mensen zoals ik die afhankelijk zijn van ondertiteling. 

Sinds paar weken zijn we over gestapt op nieuw kastje. Dit ivm betere ondertiteling bij zappen. 

Wie heeft u gezegd dat de ondertiteling beter zou zijn?


Hoi @Jaao, dit is een bekend issue en wordt aan gewerkt. Houd de updates in de gaten!


Ik wil jullie laten weten dat de ondertiteling inmiddels goed werkt, heel fijn! Voorheen werkte het slecht. Goed ermee bezig geweest mensen!👍

Groetjes,. Sonja 


De ondertiteling werkt sinds enkele updates veel beter. Toch is het nog niet zo goed dat ik zou willen overstappen naar de nieuwe TV box. Ik vergelijk bij geen ondertiteling altijd die van de oude box. Wat valt me dan op?

1. Bij het terugkijken van "Lang leve de liefde" is er geen ondertiteling op de nieuw TV box en wel op de oude box.

2. Er zijn meer programma's waarbij bovenstaand probleem optreedt.

Gr. Piet Alkema

 

 


Bij terug kijken werkt het inderdaad niet maar het overige werkt nu prima , grote verbetering!


Dat klopt en is een enorme verbetering. Nu de ondertiteling bij terugkijken nog. Hopelijk reageert iemand van KPN hierop zodat we weten wat we nog kunnen verwachten. Ook de instellingen van de ondertiteling wordt niet overgenomen bij terugkijken.

Gr. Piet Alkema


Bericht van KPN gekregen over de update TV+ App naar 1.11.0 Ik heb dit gecontroleerd en zag dat dit 1.111.2 was op mijn tv. Daarna de ondertiteling op terugkijken gekeken en wat blijkt....dit lijkt nu goed te werken en ook worden de instellingen van de ondertiteling goed overgenomen! Blij verrast en hulde aan de ontwerpers dat ze dit voor elkaar hebben gekregen. Super KPN!!!


Bij de RTL zenders is er via multicast LIVE TV kijken op de TV+ box geen ondertiteling aanwezig. Wel bij de NPO en Talpa zenders.

Dit gaat dus nog steeds niet goed.


Inmiddels een paar weken ervaring opgedaan met de laatste updates voor verbetering van de ondertiteling. Mijn aanvankelijke opluchting over de laatste verbeteringen hebben nu toch wel een domper gekregen. Anderen hebben inmiddels onvolkomenheden vermeld die ik ook ben tegengekomen. Nog steeds problemen bij het terugkijken. Diverse programma's hebben dan geen ondertiteling en op de oude box wel! Slechte synchronisatie bij diverse programma's. Hier is dus voor KPN nog steeds werk aan de winkel. Als tester heb ik aan de introductie van de TV+ box meegedaan. Vanaf de eerste week van de introductie heb ik al melding gemaakt van géén of gebrekkige ondertiteling. We zijn nu bijna een jaar verder en nog steeds problemen!! 

Gr. Piet


Bij live tv loopt de ondertiteling soms wel meer dan een halve minuut achter. Onbruikbaar dus. Nu heb ik de kpn itv app op de TV geïnstalleerd en wat blijkt: hier is de synchronisatie wel correct. Nu vraag ik me af waarom het daar wel goed kan en op de TV+box nog steeds niet.

Nog een probleem die ik tegenkom bij het terugkijken: bij het doorspoelen op hoge snelheid (32) loopt de TV box vaak vast en gaat helemaal opnieuw opstarten. Bij 16 nog niet gezien.

Gr. Piet


Nog steeds een drama bij de ondertiteling bij terugkijken. Óf de synchronisatie klopt niet, óf de hele ondertiteling doet het niet. Kortom nog steeds een drama.

Ik geef de moed op of het ooit nog goed komt en ga weer terug naar de oude box. Hier werkt het met teletekst gelukkig wel goed. Verder vind ik de TV+ box qua lay-out en gebruik en enorme verbetering. Dat ga ik zeker missen, maar het weegt niet op tegen de ellende van de ondertiteling. Ik begrijp nog steeds niet (en veel gebruikers met mij), waarom het nog steeds niet mogelijk is om dit goed te krijgen. Als het dan niet lukt, schakel dan terug naar teletekst. Ook dat is een hele onderneming, dat snap ik, maar dan is iedereen van ellende af.


Sinds kort klant bij KPN en ervaar ik deze problemen ook. Ik dacht eerst, dit is voor tijdelijke duur en gebeurd soms, maar dit treedt intussen zo vaak op dat ik ben gaan zoeken op internet en lijkt het zo te zien al heel lang te spelen. Hoe kunnrn we dit probleem oplossen, KPN? De ondertiteling is niet te doen...


Het vervelende is ook dat er bijna nooit door KPN hierop wordt gereageerd. Als er nu eens een bericht kwam dat men er mee bezig is en een inschatting hoe lang het gaat duren voor het is opgelost/of het überhaupt wel wordt opgelost! Heel vervelend. Ze zullen er vast wel mee bezig zijn, maar als klant krijg je zo het idee dat je niet serieus wordt genomen. Dus KPN: GEEF DE KLANT INFORMATIE en kom uit die ivoren toren!!


Jullie reageren hier in een oud topic maar het antwoord blijft nog steeds het relevante antwoord:

Hoi , dit is een bekend issue en wordt aan gewerkt. Houd de updates in de gaten!

TV kijken

Ondertiteling houdt zich niet aan de instellingen

Opgelost voor Opnames en Terugkijken. 

Oplossing voor live tv verwachten we binnenkort.

In KPN TV+ app 1.109.8 opgelost voor Opnames en Terugkijken.

Ondertiteling loopt niet gelijk met beeld. 

Het kan voorkomen dat de ondertiteling (na verloop van tijd) niet meer gelijk loopt met het beeld.

Grotendeels verholpen, we zien dat dit voor BBC One (kanaal 26) nog wel speelt. Hiervoor verwachten we later dit jaar oplossing.

Workaround: Even kort pauzeren en weer afspelen, dan treedt het probleem niet op.

In KPN TV+ firmware 0.20.8 is verholpen dat ondertiteling niet altijd gelijk in beeld komt bij live tv.

Ondertiteling van vorige zender blijft soms zichtbaar op nieuwe zender. Opgelost.

In KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103.1 is grotendeels verholpen dat ondertiteling in beeld blijft staan na zappen.

Opgelost in KPN firmwaren 0.21.2

Ondertiteling is soms niet correct als klant teruggespoeld heeft in opname of uitgesteld kijken

Hiervoor verwachten we oplossing later dit jaar.

Workaround: Opname of Terugkijken item opnieuw starten.

 
Ondertiteling op buitenlandse zenders (bijv. BBC en Duitse zenders) niet beschikbaar. Opgelost.

KPN TV+ app 1.93.1, ondertiteling beschikbaar bij een deel van de buitenlandse zenders (BBC, Belgische zenders) voor live tv.

Verbetering in KPN TV+ app 1.95.1: ondertiteling op BBC en Belgische zenders nu ook beschikbaar bij Terugkijken en opnames.

Duitse zenders hebben inmiddels ook ondertiteling.

Rai Uno zal nog op zich laten wachten.

     

Blij te horen dat er nog steeds aan gewerkt wordt. Hopelijk wordt het spoedig opgelost. Ik heb nog steeds 2 oude ontvangers in gebruik ivm de ondertiteling. De TV+ box mag ik als voormalig tester tot september gebruiken. Ik zou graag een oplossing zien om deze configuratie te verlengen tot het moment dat de problemen met de ondertiteling zijn opgelost. Is dit te regelen?


Ik heb daar helaas inhoudelijk geen invloed op, ik hoop dat alles tegen die tijd naar tevredenheid werkt!


Bedankt voor uw reactie. Ik hoop inderdaad dat het tegen die tijd is opgelost.

Vr.gr. Piet


Ondertiteling werkt 90% beter idd sinds de laatste update. Enige wat we af en toe nog hebben is dat er regels ontbreken en dat het beeld opeens 2 seconden verder springt. Alles resetten helpt niet. Dus dat als oplossing gaat hem niet worden. Hoop dat we voor de kerst van 2023 helemaal geupdate zijn. Positief blijven....


Hallo Thomas, dank je wel voor je bericht. Ik draai op de meest recente versie, maar ik heb bij iedere eerder opgenomen programma last van, zowat op ieder kanaal en treedt soms al op na 20 seconden. Wat kan ik doen?


@Thomas, de bug dat de ondertiteling op de publieke zenders heel vaak incompleet is, en bij terugkijken de kleuren missen waardoor de conversatie moeilijk te volgen is, staat nog steeds niet bij die bekende issues.


Na de firmware update 0.23.4 lijkt de ondertiteling bij het terugkijken nu goed te werken. Ook de instellingen voor de ondertiteling worden juist overgenomen. Ben erg blij dat dit nu goed is. Echter de ondertiteling bij live tv werkt nog niet goed. De uitlijning klopt niet. Het wordt in verschillende kleuren weergegeven. Prima, alleen de instellingen voor ondertiteling worden niet overgenomen. Verder lijkt er ook nog steeds tekst weggelaten. Zie bijgevoegde achermopname. Dit is nog een aandachtspunt, maar ik denk dat ook dit wel goed gaat komen.

 

 


Interessant dat je foto groen toont. NPO Start laat wit zien. Geen idee wat een televisie (zonder TV+ Box) daarvan gemaakt had, misschien moet ik opname van de herhaling plannen. 🤔

 

Ondertiteling NPO Start: andere kleuren in dezelfde scene.

 


Sinds de laatste update is de ondertiteling goed.
Zowel bij Live -TV als anders
Het is nog te groot en dat is nog niet in te stellen maar verder werkt het goed, althans hier.


Sinds de laatste update is de ondertiteling goed.

Er zijn anders nog genoeg abonnees die, ook na de laatste update, problemen ervaren met de ondertiteling.

Dat is blijkbaar ook bij @Piet Alkema het geval.


Dat las ik ook @wjb maar het leek mij goed om even te melden dat het hier wel goed is.


Reageer