Skip to main content
Beantwoord

Waarom wil KPN het niet mogelijk maken om je eigen zendervolgorde in te stellen?

• September 5, 2025
  • 2 reacties
  • 88 keer bekeken

Ondanks de belofte bij de telefonische verkoop blijkt het toch niet mogelijk om zelf je favoriete zendervolgorde in te stellen. Hierover heb ik diverse malen gebeld met KPN maar het is niet mogelijk. En KPN vindt het geen geldige reden om het abonnement voortijdig te beƫindigen. Ondanks dat KPN de belofte niet kan waarmaken.

In de diverse gespreken met KPN klachtenlijn vindt men het het raar dat ik dat zou willen. Dat wil geen enkele klant is de reactie. De vele vragen op dit forum doen toch echt anders vermoeden. Het lijkt er meer op dat KPN niet wil. En ik wil graag weten waarom niet?Ā 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Antoniusjhiii, een goede vraag die inderdaad vaker is gesteld. Dat niemand dit wilt klopt dus niet.Ā 

Ik snap je wens dan ook heel goed, echter is er gekozen om anders zaken te implementeren en te verbeteren. Niet het antwoord dat jij wilt horen, maar ik heb eventueel een alternatief als dit nog niet is benoemd.Ā 

Je kunt namelijk ook een zenderlijst maken met alleen je favoriete zenders. Je kunt de volgorde weliswaar niet veranderen, maar je zapt dan wel alleen tussen die zenders. Klik op de link hieronder om te zien hoe je dit instelt, ik hoop dat je hier iets aan hebt.Ā 

Ā 

2 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 9, 2025

Hi ​@Antoniusjhiii, een goede vraag die inderdaad vaker is gesteld. Dat niemand dit wilt klopt dus niet.Ā 

Ik snap je wens dan ook heel goed, echter is er gekozen om anders zaken te implementeren en te verbeteren. Niet het antwoord dat jij wilt horen, maar ik heb eventueel een alternatief als dit nog niet is benoemd.Ā 

Je kunt namelijk ook een zenderlijst maken met alleen je favoriete zenders. Je kunt de volgorde weliswaar niet veranderen, maar je zapt dan wel alleen tussen die zenders. Klik op de link hieronder om te zien hoe je dit instelt, ik hoop dat je hier iets aan hebt.Ā 

Ā 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 9, 2025

Je went heel erg snel aan de plaats waar de meest gekeken zenders op staan.

Vroeger (nog bij Ziggo) op de Samsung en later de Humax op DVB-C kon dat wel. En deed ik dat ook. Erg veel werk en als een zender van plaats veranderd of zo, kon je opnieuw beginnen.

Sinds 2011 IPTV via KPN en binnen een paar weken wisten we waar de zenders (waar wij veel naar keken) zaten.Ā 

Ā 

Favoriete zenderlijstĀ is leuk, in het begin gebruikt (na een paar jaar niet meer).

Want eigenlijk verberg je de zenders waar je niet naar kijkt.

De kanaalnummers van de zenders veranderenĀ niet.