Skip to main content

Goedemiddag, 

 

Waarom is serious request niet non-stop te zien op de zender van de maand? Het word onderbroken door journaal met gebarentolk. Gebeurt dit straks ook bij de top 2000? 

Hallo @Iga ,

Dat is altijd zo op de zender NPO1 Extra. Bij de top 2000 zie je ook jaarlijks korte onderbrekingen rond het hele uur. 
 

Tenslotte zijn kijkers die doof zijn op deze nieuwsbulletins aangewezen. 
 

KPN bepaalt dit verder niet, de NPO is verantwoordelijk voor de programmering van de NPO-zenders. Ik zie dat de NPO op dit moment de verklaring van Rutten over het slavernijverleden voorrang geeft boven Serious Request op NPO1 Extra. 


Hallo Noordzee,

 

Dit was andere jaren niet zo. Ik heb nog nooit een onderbreking gezien bij de top 2000. Ik begrijp dat het belangrijk is voor de dove mensen, maar waarom kan dit niet op een vast kanaal en serious request en top 2000 op een ander kanaal?


@Iga 

Hier heeft KPN geen invloed op.

Daar gaat in dit geval NPO over.

En ja, volgens mij doen ze dat ook bij de TOP2000, kan ik me nog van verleden jaar en jaren daarvoor herinneren. 

KPN, Ziggo, etc. hebben gelukkig zo wie zo niets over de inhoud van zenders te zeggen. 😉

 

Dus je moet in dit geval bij de NPO klagen.


Ik zag dat wel, maar ok, dat is nu niet belangrijk. 
 

Het alternatief om 24 uur per dag naar Serious Request en straks de Top2000 te kijken is NPO Start. Daar zie je de uitzendingen zonder onderbreking. 
 

 


@Noordzee 

NPO start is niet gratis, als ik het goed heb.

 


@Noordzee

NPO start is niet gratis, als ik het goed heb.

 

Zeker wel, jij bent in de war met NPO Start-Plus. Ik kijk nu via de TV-app naar Serious Request via NPO Start. Via mijn telefoon lukt het  trouwens ook. 
 

Er staat trouwens bijna geen publiek bij het glazen huis. Dat was vroeger wel anders: Toen stond het hele plein afgeladen vol met mensen. 


Noordzee,

Ik zal kijken of ik ook de npo-app aan de praat krijg op de tv. 

Dat het nu niet zo druk is, kan te maken hebben dat iedereen nog naar school en werk is. 


@Iga

En ja, volgens mij doen ze dat ook bij de TOP2000, kan ik me nog van verleden jaar en jaren daarvoor herinneren.

 

Dus je moet in dit geval bij de NPO klagen.

Toch nietzo goed die herinnering, bij de top 2000 op TV was vorig jaar gewoon  de nieuwslezer van de radio in beeld. Op het moment van de radioreclame kwamen de statistieken in beeld. Ook bij Serious Request was dit nooit gebruikelijk. Zeker niet toen 101 nog bestond.


Galdor68,

Klopt. Dit is voor het eerst dat er onderbrekingen in zit. 


20 Minuten journaal per uur vind ik bijzonder veel.

Overigens kan ik niet vinden hoe ik via NPO Start live naar SR kan kijken


20 Minuten journaal per uur vind ik bijzonder veel.

Overigens kan ik niet vinden hoe ik via NPO Start live naar SR kan kijken

Je kijkt dan naar de webcam stream van radio 3.

https://www.npo3fm.nl/online-radio-luisteren/gedraaid

In de NPO app kan worden gekozen voor LiveTV of Live Radio 

Kies Live Radio dan NPO Radio3. In de NPO app kan ook  NPO1 extra worden gekozen met datzelfde nieuwsblok.


Ik zag dat wel, maar ok, dat is nu niet belangrijk. 
 

Het alternatief om 24 uur per dag naar Serious Request en straks de Top2000 te kijken is NPO Start. Daar zie je de uitzendingen zonder onderbreking. 
 

 

NPO start had ook geen zin bij SR. Ik heb NPO start op gehad en was elke avond jeugdjournaal en het 20:00u. journaal. Erg vreemd want dat wordt al op NPO1 uitgezonden! Moeten ze volgend jaar maar niet meer doen!


@Arend Quist

Ik heb eerlijk gezegd naar even heel kort naar Serious Request gekeken. Maar nu staat al de hele ochtend de Top 2000 aan via NPO Start en daar heb je geen onderbrekingen. 
 

Weet je wel zeker dat je hebt gekeken via NPO-Start en niet via NPO1-extra? 


Ja heb ik ook aan staan, klopt. Alleen net een gebarentolk heel de tijd in beeld. Wat soms wel grappig is als ze proberen te dansen! 😂😂


Ja, die dansende dames hoeven van mij ook niet, maar voor de rest is het heerlijke TV zo aan het eind van het jaar. 


@Arend Quist

Ik heb eerlijk gezegd naar even heel kort naar Serious Request gekeken. Maar nu staat al de hele ochtend de Top 2000 aan via NPO Start en daar heb je geen onderbrekingen. 
 

Weet je wel zeker dat je hebt gekeken via NPO-Start en niet via NPO1-extra? 

Ja ik heb die app op mijn tv zitten. 

 


@Arend Quist echter kijkt u via die app naar het beeld van Radio2 zelf of  NPO1 extra ? Via de radio studio stream zult u niet het jeugd journaal en dergelijke zien. Zover ik weet niet.


@Arend Quist echter kijkt u via die app naar het beeld van Radio2 zelf of  NPO1 extra ? Via de radio studio stream zult u niet het jeugd journaal en dergelijke zien. Zover ik weet niet.

Ik keek via de app. Maar nu kijk ik via NPO1 extra. Als er vanavond weer journaal uitzendingen komen, ga ik via NPO start kijken. Dan hopelijk zonder journaal!


NPO Start en dan kiezen voor:

Live 

Radio 2