Skip to main content

WEER EEN NIEUW PROBLEEM !

Waarom zijn de groen/rode balletjes in de TV-gids niet meer te zien tijdens het opnemen of bij de geprogrammeerde programma’s ? ?

@jc-1954 Die zijn hier bij mij nog steeds te zien (Arris VIP5202).

Piet.


@jc-1954 Die zijn hier bij mij nog steeds te zien (Arris VIP5202).

Piet.

Nu , 15u11 op 3-3-’22 nog steeds niet , box al een frisse start geven , geen resultaat.

Aan de tekst die niet tegen het begin van het programmabalkje aanstaat kan ik zien dat het programma opgenomen gaat worden , althans dat hoop ik dan maar.

Het is soms om moedeloos van te worden al die storingen bij de KPN , ik ben ook heel nieuwsgierig of dit ook bij andere providers het geval is.


@jc-1954

Gisteren nog: groen bij gepland programma en rood (met R) bij lopende programma. RTL 4.

Nu '’oppassen!'’ op 2 . Opname loopt: rode stip in gids.


@jc-1954

Gisteren nog: groen bij gepland programma en rood (met R) bij lopende programma. RTL 4.

Nu '’oppassen!'’ op 2 . Opname loopt: rode stip in gids.

Heel frappant , vanavond weer een ,,frisse start’’ gedaan en je raad het al , het werkt weer naar behoren.

Of de frisse start heeft het verholpen of . . . . achter de schermen is er iets aan gedaan waarvan ik niet op de hoogte ben gebracht.

PS.

Al eens eerder geschreven , ik heb jaren 2 DVD recorders van Sony gebruikt om programma’s op te nemen , ook uit de TV-gids , en ik kan mij niet herinneren dat ik daar ooit een storing heb meegemaakt.

Dat was is een eenvoudig en niet te ingewikkeld systeem met niet al die poes pas dat alleen maar storingen kan veroorzaken.


Hi @jc-1954! Goed dat het weer werkt. Maar het is inderdaad beter als je er op kan vertrouwen. We hebben de afgelopen week van 2 zenders de gids niet goed doorgekregen. Dat ging om NPO 1 Extra en Discovery Science. Kan het zijn dat je een van die zenders probeerde op te nemen? 


Hi @jc-1954! Goed dat het weer werkt. Maar het is inderdaad beter als je er op kan vertrouwen. We hebben de afgelopen week van 2 zenders de gids niet goed doorgekregen. Dat ging om NPO 1 Extra en Discovery Science. Kan het zijn dat je een van die zenders probeerde op te nemen? 

Hallo Bram , nee , welke precies weet ik niet meer maar het was nagenoeg bij alle , veelal Nederlandse , zenders die ik had geprogrammeerd.

Ik had geschreven ;

,,Aan de tekst die niet tegen het begin van het programmabalkje kvakje] aanstaat kan ik zien dat het programma opgenomen gaat worden , althans dat hoop ik dan maar’’ !

Alleen het zwarte vakje met daarin de gekleurde stip was niet te zien.

Tot nu toe heb ik geen problemen meer gehad , moed houden maar. 


@jc-1954 ik wil van een incident uitgaan. Als hetzelfde probleem toch terug komt laat het dan hier weten. Dan hoeven we niet opnieuw te beginnen. 


:thumbsup:, we wachten het af.


De ene fout/storing is net opgelost of de andere dient zich weer aan ! !

Waarom worden er bij geplande serieopnames programma’s overgeslagen ?

 

Gisterenavond werdt VI-Vandaag op SBS 6  niet opgenomen.

Die voor vanavond wordt in de gids niet opgegeven dat hij opgenomen gaat worden , in de lijst van geplande opnames staan wel de opnamedatums 10 - 11 - 14 - 15 - 16 gepland.

De Serie Longmire op SBS 9 staat voor vanavond in de gids met 2 afleveringen , in de gids word 1 opname aangegeven , bij geplande opnames staat 1 opname gepland , ook hier word er weer eentje gemist !

 

Het zal wel tegen het zere been zijn maar wat zou het een verademing zijn als het een keertje gaat werken zoals mijn DVD recorders.

Ik hou mijn hart vast als er iemand weer bedenkt dat er een up-date moet komen van het systeem gezien alle ellende van de laatste keer.

 

 


@jc-1954 het lijkt me verstandig als ik dan toch aansturing doe. Dan kan de technische dienst er naar kijken. Kan je alleen nog laten weten of je de tv-ontvanger een frisse start hebt gegeven in de afgelopen 7 dagen? Zo niet wil ik je vragen alleen dat nog te doen. Laat dat nog even weten. Dan kan ik het voor je doorzetten en verzorgen we een oplossing. 


VOOR FRISSE START, 

Om ± 17u30 was het logootje van Zet herinnering aan voor VI-Vandaag van vanavond veranderd in de groene stip dat hij gepland staat.

Het logootje van Zet herinnering aan bij de de 2e afleveringen van Longmire stond er nog steeds.

NA FRISSE START ,

Na de serieopname van Longmire te hebben geannuleerd en weer te hebben geprogrammeerd met hele seizoen worden allebei de uitzendingen weer wel met het groene balletje aangegeven dat ze opgenomen gaan worden.

 

Nog nooit meegemaakt , een software dat leeft :wink: .


WEER MIS met opnemen .

VI Vandaag heet tegenwoordig Vandaag inside ! ! !

3 Opnames gepland [zie boven] maar niet die van vanavond , aflevering 47 staat pas gepland voor donderdagmiddag :rage: .

Dinsdag en woensdag staan wederom NIET gepland in de gids.

 

Wat ben ik blij dat ik bretels draag , ander liep ik heel de dag in mijn blote kont omdat je broek ervan op je enkels gaat hangen .

En dat voor maar ± € 78,00 per maand ! ! 


@jc-1954  Volgens mij is het logisch dat de aflevering van vanavond niet wordt opgenomen. Want ik zie hier in de gids dat het gaat om aflevering 45 van seizoen 1. Ik vermoed dat aflevering 45 van de door jou geprogrammeerde serie al eerder is uitgezonden.

Wellicht speelt de naamswijziging hier ons parten.

Misschien helpt het om de eerder geplande serie te cancelen en dan de serie opnieuw inplannen?


Ik doe niet anders dan cancelen en weer programmeren .

Heb het programma gewist en vervolgens weer geprogrammeerd met ,, hele seizoen’’ en alle afleveringen staan weer ,,Gepland’’.

Dan blijft nog de vraag als ik de avondeditie heb gepland waarom dan de middageditie gepland of worden opgenomen.

De naamswijziging zou het probleem kunnen veroorzaken ,lijkt mij heel sterk en waarom ?

Maandag , dinsdag en vandaag woensdag heeft het de naam ,,Vandaag Inside,, en vanaf a.s. donderdag staat het weer onder de naam ,,VI Vandaag’’ gepland.

Daarbij maken de mensen die verantwoordelijk zijn voor de programmering wat en wanneer iets wordt uitgezonden er een grote puinhoop van , zeker wanneer je 2 of soms 3 seizoenen van de zelfde serie geprogrammeerd worden.


@jc-1954 Je plant niet een bepaalde (avond)editie in maar een bepaald seizoen. Voordeel daarvan is dat herhalingen niet worden opgenomen en dat een editie ook wordt opgenomen als het op een afwijkend tijdstip wordt uitgezonden. 

Ik moest er zelf in het begin aan wennen, maar nu vind ik het ideaal.


@jc-1954 Je plant niet een bepaalde (avond)editie in maar een bepaald seizoen. Voordeel daarvan is dat herhalingen niet worden opgenomen en dat een editie ook wordt opgenomen als het op een afwijkend tijdstip wordt uitgezonden. 

Ik moest er zelf in het begin aan wennen, maar nu vind ik het ideaal.

Je plan inderdaad een seizoen in zoals in mijn geval met ,,Vandaag Inside’’ de originele avonduitzending in en de herhalingen worden dan niet opgenomen.

 S1 Afl.47 had ik met ,,heel seizoen’’ , ingepland dus ook voor de woensdagavond en niet de herhaling op donderdagmiddag , alle andere uitzendingen worden gewoon op de avond opgenomen.


Ik las in een ander topic dan meer mensen dit probleem hebben. En @Noordzee liet net daarin weten dat het probleem opgelost zou zijn. Zou je het nog eens willen proberen @jc-1954 ?


Ik las in een ander topic dan meer mensen dit probleem hebben. En @Noordzee liet net daarin weten dat het probleem opgelost zou zijn. Zou je het nog eens willen proberen @jc-1954 ?

Nou , helemaal niet dus . . . . . . ,

Hier boven zie je wat het probleem is bij de KPN.


PS>

Dit is van hedenmorgen 16 Maart.


Zie ook mijn reactie in dat andere topic.