Skip to main content

Kan iemand mij uitleggen waarom sommige opgenomen programma's alleen te bekijken zijn op de KPN Google TV-box? Er wordt gezegd dat dit met uitzendrechten te maken heeft. De KPN Google TV-box werkt alleen via het KPN-netwerk, en de KPN-app op Google TV werkt ook uitsluitend binnen dit netwerk. Maar waarom zijn bepaalde opgenomen programma's niet beschikbaar via de app, terwijl die binnen hetzelfde netwerk werkt? De KPN-app voor Android werkt buiten het KPN-netwerk en daar begrijp ik dat sommige programma's niet kunnen worden teruggekeken, maar binnen het netwerk zou dat toch wel mogelijk moeten zijn?

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Allereerst, het is de KPN Android-TV box. @Erij 

En net als bij alle andere boxen zijn opnames afspelen van onder andere BBC First alleen via de ontvangers mogelijk. 

Niet via de apps voor smart-tv's Samsung en LG. En ook niet apps op Android-TV van derden, Google-TV (chromecast, TCL, Google streamer). En ook niet op mobiele apparaten Android, iOS. 

Het zal ongetwijfeld met ingekochte rechten te maken hebben. Maar dat wordt nooit officieel bekend gemaakt. 

Ik erger me er ook flink aan. En ik zie die logica ook niet. Zeker omdat de "smart-tv" app alleen thuis werkt. En zelfs niet meer via (de kpn wifi van) de buren. 

Maar waarom zijn bepaalde opgenomen programma's niet beschikbaar via de app, terwijl die binnen hetzelfde netwerk werkt? 

Dat is een goede vraag. Ik hoop dat op de nieuwe TV+ app voor Android TV, die momenteel getest wordt, deze opnames wel gewoon gekeken kunnen worden.

Kan op het moment niet. Misschien in de toekomst. Het is wel iets waar we naar kijken, maar wij zijn niet de enigen die bij die beslissing betrokken zijn.

Reageer