Skip to main content

Ik heb een samsung qled 4k televisie. Bij het kijken naar sportwedstrijden via kpn is er iedere keer een soort van waas rondom sporters als ze in close up bewegen. Bij schaatsen is dit ronduit storend. Wanneer ik voetbal kijk of f1 via viaplay dan is dit niet. Moet dus in kastje van kpn zitten. Ik hoor graag een oplossing.

Dag @Brambo1977 heb je glasvezel of koper? Als je glasvezel hebt kijk je dan wel naar de glaszenders?


Ja, maakt niet veel verschil. Is wel iets beter. Maar ik heb geen espn glasvezel bv


Hallo @Brambo1977 ,

Zet de resolutie van jouw TV en van jouw ontvanger op 1080i. Want dat wordt namelijk gebruikt door KPN. En zet verder in het menu van jouw TV eventuele beeldverbeteraars uit.

Kijk verder inderdaad bij voorkeur naar de eerste tien zenders via de glasvezelkanalen vanaf 661. 

Kijk je vaak naar ESPN? Dan zou je een abonnement op het 4K-pakket kunnen overwegen, want daarin wordt ESPN in een betere beeldkwaliteit uitgezonden via het kanaal ESPN UHD. Je kunt via MijnKPN het 4K-pakket aanvragen, mogelijk moet ja daarvoor eerst over op KPN Hussel. 


Waas? Heb je de Arris vip5202 (die zonder display)? Zet HDR op automatisch of op uit. Er zijn alleen 2 4k zenders met HDR. Als die functie op “aan” staat verpest ie het dus bij alle andere zenders.


Vanavond de verschillende opties maar eens nalopen en uit proberen. Dank alvast


Benieuwd of dat werkt @Brambo1977 ,

 

Hallo @Brambo1977 ,

Zet de resolutie van jouw TV en van jouw ontvanger op 1080i. Want dat wordt namelijk gebruikt door KPN. En zet verder in het menu van jouw TV eventuele beeldverbeteraars uit.

 

HDR is dus één van die beeldverbeteraars die ik bedoel: 

Waas? Heb je de Arris vip5202 (die zonder display)? Zet HDR op automatisch of op uit. 

 


Benieuwd of dat werkt @Brambo1977 ,

 

Hallo @Brambo1977 ,

Zet de resolutie van jouw TV en van jouw ontvanger op 1080i. Want dat wordt namelijk gebruikt door KPN. En zet verder in het menu van jouw TV eventuele beeldverbeteraars uit.

 

HDR is dus één van die beeldverbeteraars die ik bedoel: 

Waas? Heb je de Arris vip5202 (die zonder display)? Zet HDR op automatisch of op uit. 

 

Is het beeld nu beter nu je jouw TV op 1080i hebt gezet en de beeldverbeteraars inclusief HDR uitgezet zijn? 


Hi @Brambo1977, welkom hier. 

Vanavond de verschillende opties maar eens nalopen en uit proberen. Dank alvast

Ik ben even benieuwd of je nu goed beeld hebt en wat de uiteindelijk instellingen zijn in combinatie met jouw televisie? 

Handig namelijk voor andere lezers. 🙂


Ik heb alles op de ontvanger aangepast. Moet nog even uitzoeken hoe de tv op 1080i te zetten. En nog geen sport kunnen kijken. Komend weekend kan ik mijn bevindingen delen.


Ok @Brambo1977 , succes. Maar niet alleen de TV op 1080i zetten. Ook alle beeldverbeteraars (incl. HDR) uitzetten op je TV. 


De TV kan je niet op 1080i zetten of welke resolutie dan ook. Die pakt op wat ie binnen krijgt. Je kan de ontvanger op 1080i 50 zetten. En in de 5202 dus ook de HDR functie minsten op automatisch of SDR. Maar zeker niet op aan.


@PeterG 

Ik heb hier wel degelijk TV’s in huis waarin ik de resolutie kan aanpassen in het beeldmenu van de TV. 


@PeterG

Ik heb hier wel degelijk TV’s in huis waarin ik de resolutie kan aanpassen in het beeldmenu van de TV. 

Nog nooit tegen gekomen.


@PeterG

Ik heb hier wel degelijk TV’s in huis waarin ik de resolutie kan aanpassen in het beeldmenu van de TV. 

Nog nooit tegen gekomen.

 

Hoi @PeterG 

Bij oudere modellen kon dat inderdaad.

En heel misschien bij enkele modellen ook nog (wie weet).

Op onze LG Oled gaat het inderdaad ook volautomatisch. 😉


@PeterG

Ik heb hier wel degelijk TV’s in huis waarin ik de resolutie kan aanpassen in het beeldmenu van de TV. 

Nog nooit tegen gekomen.

Ik kan me ook goed herinneren vanuit de tijd dat ik met sataliet en/of DVB-T bezig was ik regelmatig de 1080-I voorbij zag komen. 

Ik was nieuwsgierig of Samsung er nog iets over schreef. Ik zag toen deze pagina, misschien heeft @Brambo1977 er wat aan. 

https://www.samsung.com/nl/explore/entertainment/optimize-your-screen-settings/


Ontvanger op 1080i gezet en HDR uit. De waas bij voetbal kijken is grotendeels verdwenen, lijkt het.  kijk het dit weekend nog even aan bij de nadere sporten.


Mooi zo 👍


Ontvanger op 1080i gezet en HDR uit. De waas bij voetbal kijken is grotendeels verdwenen, lijkt het.  kijk het dit weekend nog even aan bij de nadere sporten.

 

Heb je ook de beeldverbeteraars van de tv zelf uitgezet?

Met de ab van de tv en in het menu van de tv.😉


Het is wel beter geworden, maar nog niet opgelost. Bij voetbalwedstrijden is het wanneer op een speler wordt ingezoomd en hij gaat rennen dan zie je een soort van dubbele auro om de speler heen. Wanneer ik op de TV via Itv kpn kijk dan is het er niet. Het zit dus niet in tv maar in ontvanger of de verbinding tussen ontvanger en tv. Ik heb de kabel vervangen van router naar ontvanger in cat6 en de hdmi kabel ook. Heeft beide niet geholpen.


Het is wel beter geworden, maar nog niet opgelost. Bij voetbalwedstrijden is het wanneer op een speler wordt ingezoomd en hij gaat rennen dan zie je een soort van dubbele auro om de speler heen. Wanneer ik op de TV via Itv kpn kijk dan is het er niet. Het zit dus niet in tv maar in ontvanger of de verbinding tussen ontvanger en tv. Ik heb de kabel vervangen van router naar ontvanger in cat6 en de hdmi kabel ook. Heeft beide niet geholpen.

Ik dacht al dat je dat zou kunnen bedoelen, maar je legt het nu anders uit. Had je jouw profiel al ingevuld, dan kan een moderator even je lijn tussen Kpn en de experiabox doormeten. 

https://forum.kpn.com/settings/profile


Het is wel beter geworden, maar nog niet opgelost. Bij voetbalwedstrijden is het wanneer op een speler wordt ingezoomd en hij gaat rennen dan zie je een soort van dubbele auro om de speler heen. Wanneer ik op de TV via Itv kpn kijk dan is het er niet. Het zit dus niet in tv maar in ontvanger of de verbinding tussen ontvanger en tv. Ik heb de kabel vervangen van router naar ontvanger in cat6 en de hdmi kabel ook. Heeft beide niet geholpen.

Ik dacht al dat je dat zou kunnen bedoelen, maar je legt het nu anders uit. Had je jouw profiel al ingevuld, dan kan een moderator even je lijn tussen Kpn en de experiabox doormeten. 

https://forum.kpn.com/settings/profile

Van wat ik weet wel


Het is wel beter geworden, maar nog niet opgelost. Bij voetbalwedstrijden is het wanneer op een speler wordt ingezoomd en hij gaat rennen dan zie je een soort van dubbele auro om de speler heen. Wanneer ik op de TV via Itv kpn kijk dan is het er niet. Het zit dus niet in tv maar in ontvanger of de verbinding tussen ontvanger en tv. Ik heb de kabel vervangen van router naar ontvanger in cat6 en de hdmi kabel ook. Heeft beide niet geholpen.

Ik dacht al dat je dat zou kunnen bedoelen, maar je legt het nu anders uit. Had je jouw profiel al ingevuld, dan kan een moderator even je lijn tussen Kpn en de experiabox doormeten. 

https://forum.kpn.com/settings/profile

Van wat ik weet wel

Zou je hier een filmpje willen plaatsen van de dubbele aura? Linkje naar Youtube oid is prima. Ik wil namelijk best een monteur aansturen, maar ik wil zeker weten hoe het precies zit. Voordat die beste man kosten in rekening brengt. 


Heb wel een filmpje gemaakt, maar lukt niet dat hier te delen. Kan alleen foto’s toevoegen.


Fijn dat je een filmpje hebt kunnen maken, @Brambo1977!

Namens een vakantie-vierende Alex de vraag: kun je het filmpje niet uploaden naar Youtube en dan hier een linkje delen?


Filmpje via you tube lukt mij niet. Heb nu twee foto’s toegevoegd. Als je goed kijkt naar bord met tijden dan zie je aan de rechterkant orecies wat ik bedoel.