Skip to main content

Sinds KPN interactieve tv is aangesloten, is er een waas over het beeld. Als ik via mijn vorige provider (met een CI+ module) tv kijk, is de waas er niet. Ik zag dat er meer mensen last van hebben (gehad) en heb alle (4) HDMI-poorten een andere HDMI-kabel geprobeerd, zonder resultaat. 

Wat kan ik nog doen om dit op te lossen?

Ik heb een Arris tv-ontvanger.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

ik zou beginnen met de tv terug te zetten naar fabrieksinstellingen


Goede tip, dank je wel. Helaas lost dit ook niets op (fabrieksinstellingen en handmatig instellingen aanpassen) ☹️


Beste @Brain150,

Welke tv ontvanger van Arris heb je? Als dat de 5202 is zet de “HDR” eens uit. Want die staat standaard op “Automatisch.”

 


Dank je wel! Helaas ook geen verbetering (zowel 'uit'  als 'automatisch', beide maken geen verschil).


Hoi @Brain150, welkom op het forum. Een waas over het beeld kan vervelend zijn. Je hebt al een aantal dingen geprobeerd begrijp ik, maar nog zonder succes. Hoe ziet die waas er precies uit, heb je er een screenshot of foto van? Zijn er naast de Arris (welk typenummer heeft die?) ook nog andere apparaten aangesloten bij de tv?


Beste @Brain150,

Welke tv ontvanger van Arris heb je? Als dat de 5202 is zet de “HDR” eens uit. Want die staat standaard op “Automatisch.”

 

Hallo @Dennis Schreve , de HDR  mode staat standaard op AAN, ik zet het dan op AUTO, dan heb je weer goed beeld.


Ook ik heb sinds m'n overgang van Ziggo naar KPN heb ik op mijn SONY KD-55AG9 een waas. Wat voorheen een haarscherp beeld was. De ontvanger is Arris VIP5202. Geen idee hoe ik in de Arris kom om de switch mogelijkheid eens uit te proberen


Ook ik heb sinds m'n overgang van Ziggo naar KPN heb ik op mijn SONY KD-55AG9 een waas. Wat voorheen een haarscherp beeld was. De ontvanger is Arris VIP5202. Geen idee hoe ik in de Arris kom om de switch mogelijkheid eens uit te proberen

Hallo @Jos Odijk klik op de knop menu van de AB en ga onderin naar instellingen, dan naar beeldinstellingen en zet bijvoorbeeld HDR op AUTO en dan opslaan.

Succes.


JanD HDR op auto gezet. Ziet er in ieder geval een stuk beter uit. (Had wel wat met kleur instelling zitten spelen , dus nu ff weer goed zetten ;-)