Skip to main content

we zijn nu een jaar verder me dunkt  hd glas zenders op 1  kan nu toch?

 

De KPN heeft aangegeven dat dit zou plaatsvinden als de de uitrol van de normale HD zenders op 1 was afgerond. Dit is nu al een tijdje afgerond dus het wordt nu wel tijd om de HD Glas zenders ook te gaan verhuizen. 

 

De kanalen van alle regionale zenders zijn HD. Het is aan de omroep zelf om ook daadwerkelijk HD te gaan doorgeven. Alleen NH, L1 en AT5 zenden nog in SD uit, dus ook via het HD kanaal.

N.B.

Gelukkig hebben we internet via welke we álle regionalen kunnen zien en horen.

Smart televisies (mits niet te oud) hebben een app voor regionale zenders.

Maar het is natuurlijk makkelijker via de decoder.


KPN heeft eerst alle regionale omroepen bij interactieve TV geweest, nu heeft KPN gekozen voor waar jij woont de regionale zenders rond jou provincie door te geven. Woon je in Limburg, dan krijg je omroep Flevoland of RTV Noord niet in jou pakket. Ik heb Gelderland en Brabant en RTV Oost, want die grenzen aan Limburg. Alleen AT5 en Omroep Friesland worden wel landelijk doorgegeven, deze twee omroepen betalen hier ook voor aan KPN. 


Hoi @WAJK . Ik zie twee verschillende vragen. In de titel gaat het om de regionale zenders. Daar hebben Peter en Dennis al antwoord op gegeven.

In je topic zelf vraag je of de HD glaszenders verplaatst gaan worden naar 1,2,3 etc. ? Dat begrijp ik toch goed? 


In je topic zelf vraag je of de HD glaszenders verplaatst gaan worden naar 1,2,3 etc. ? Dat begrijp ik toch goed? 

Zoals ik het openingsbericht lees begrijp je dat inderdaad goed.

Een geweldige vraag van @WAJK waar ook ik heel graag een antwoord op zou willen zien. :wink:

En dan uiteraard niet alleen of, maar ook wanneer.


goedemiddag. ook wíj wachten AL zeker meer als een jaar dat de glasvezel zenders gouw op plaats 1 komen het is nu inmiddels 2020 maar nog steeds niet. als je er over begint wordt het erg stil bij KPN. helaas 🤐🤔


@wjb , @cornelis48 . Deze komt waarschijnlijk niet als een verrassing: Geen nieuws van het Glas op één front, helaas. :-(

 

@WAJK Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. 

 


Hallo Erwin

 

wij hebben toch glasvezel maak er desnoods een apart pakket van 

ik denk dat je heel veel mensen een plezier doet

Groet WAJK


Ik zal de suggestie doorsturen naar ons marketing team, @WAJK !


Omdat wij familie in het hele land hebben, kijken we geregeld met veel plezier naar de regionale zenders. Sinds gisteren zijn bij ons 6 van de 14 regionale zenders verdwenen. Dus een storing dacht ik. Maar nu blijkt dat opzet te zijn van KPN. Het is niet netjes gecommuniceerd, want er staat alleen een opmerking bij het zenderoverzicht. Voor het verdwijnen van 6 zenders vind ik dat ondermaats, dan verwacht ik een expliciete boodschap per mail. Volgens de helpdesk hebben wij geluk dat we nog zo lang konden kijken.
Het mag duidelijk zijn dat wij zeer onaangenaam verrast werden!

Op het Forum lees ik dat die regionale omroepen aan KPN moeten betalen voor doorgifte. Vreemd, normaal betaalt KPN een zender voor doorgifte. Ja en die regionale zenders hebben weinig geld.

Maar nu mijn vraag: Hoe krijgen wij die regionale zenders weer terug? Ik zie de volgende mogelijkheden:

  1. KPN biedt alle 14 regionale zenders weer landelijk aan.
  2. KPN zet de ontbrekende regionale zenders in mijn Plus pakket.
  3. Ik ga –met spijt in het hart- over naar Ziggo (heeft wel alle 14 regionale zenders).

Mijn vraag aan KPN management is om het landelijk aanbieden van alle 14 regionale zenders weer te overwegen.


@Aart5  Ik zie nog een mogelijkheid: je kijkt ze via internet. Doe ik ook. Ze zijn alle 13 (er zijn er geen 14) te krijgen via internet. Radio en TV in HD.

Nr. 14 in het rijtje is AT5. De omroep van de hoofdstad wordt wel landelijk doorgegeven.

P.S. waarom Ziggo? Die heeft ze alleen in SD kwaliteit (om hoofdpijn van te krijgen).

Dan is T-mobile toch handiger? Die heeft ze allemaal landelijk in HD.


@Aart5  Ik zie nog een mogelijkheid: je kijkt ze via internet. Doe ik ook. Ze zijn alle 13 (er zijn er geen 14) te krijgen via internet. Radio en TV in HD.

P.S. waarom Ziggo? Die heeft ze alleen in SD kwaliteit.

Dan is T-mobile toch handiger? Die heeft ze allemaal landelijk in HD.

Die SD of HD vind ik niet zo belangrijk. En Ziggo kan ik zo aansluiten.

Ik tel er overigens 14 :blush: :

501 TV Noord HD*
502 Omrop Fryslân HD*
503 RTV Drenthe HD*
504 RTV Oost HD*
505 TV Flevoland HD*
506 TV Gelderland HD*
507 Omroep Brabant HD*
508 L1 TV HD*
509 NH HD*
510 AT5 HD*
511 Regio TV Utrecht HD*
512 TV West HD*
513 TV Rijnmond HD*
514 Omroep Zeeland HD*


Ik tel er overigens 14

510 AT5 HD

@Aart5  Zoals ik al zei: AT5 is geen regionale zender, maar een lokale. Omdat het de zender van de hoofdstad is wel landelijk te zien. AT5 heeft een bijzondere positie in medialandschap.

P.S. HEB JE AL GEPROBEERD of er sowieso nog signaal op je Ziggo aansluiting staat? Installeer eens de digitale zenders en kijk of je dan v.a. 701 ze hebt via je TV.


Hoi @Aart5 .  Ik snap dat je hier niet blij van word. Ik moet er bij vertellen dat dit al een hele tijd zo is en begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom jij tot voor kort nog steeds naar al die zenders kon kijken.

Wij hebben de klanten daar destijds ook over geïnformeerd en de informatie is beschikbaar op de website: https://www.kpn.com/televisie/zenders/lokale-zenders.htm

Mocht je een smart tv hebben is het vaak vrij eenvoudig om die lokale omroepen te streamen vanaf het internet. Ik voorzie niet dat KPN dit beleid op korte termijn gaat veranderen maar ik zou het ook jammer vinden als jij ons hierom gaat verlaten.