Skip to main content

Naar aanleiding van de nieuwsbrief heb ik op mijn HMB2260 de energiebesparingsstand geactiveerd.

Als ik nu de TV-ontvanger aanzet krijg ik iedere keer de foutmelding ‘STB-ufa-03 - beperkte modus.’.

Na een tijdje (minuut of 10) de ontvanger uit en aanzetten met de afstandsbediening werkt alles weer normaal. 

Is dit gedrag wat ik kon verwachten, of werkt iets niet lekker?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Dat is wel erg lang en die foutcode komt bij mij niet voor. Heb je al een "frisse start" gedaan? Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


De ontvanger zit met een kabel aangesloten.

De foutmelding geeft zelf als tip om na een tijdje de ontvanger uit/aan te zetten, maar dat helpt dus pas na een tijdje (5 tot 10 minuten). Heb dat niet exact getimed.

 

Ik zal de ‘frisse start’ door de ontvanger naar fabrieksinstellingen te zetten nog 'ns proberen.

Lijkt wel of er niet tijdig door iets gereageerd wordt bij het opstarten uit de energiebespaarstand.


Hmm, mijn 2952 is na 1 minuut en 39 seconden opgestart en speelt dan gewoon.

Overigens heeft forumlid @Nick83  uitgerekend dat bij ca. 8 uur stand-by  per dag je na 3 weken pas 1 kWh hebt bespaart.

De eco stand maakt op individuele basis dus weinig uit.

Andere uren wordt uitgegaan van overdag radio en 's avonds tv. Dus aan.

Verbruik:

Aan: 5,8 watt
Stand-by: 5,2 watt (stand-by met klok: 5,4 watt)
Eco stand-by: 0,5 watt


Hoi @kwouters, welkom op ons forum! Ik zie dat je al een paar goede tips gekregen hebt.
Is het nog gelukt de frisse start uit te voeren? Werkt het alles weer naar behoren?


Inmiddels werkt het opstarten van de setopbox weer normaal.
Het is spontaan goed gaan werken.


Hmm,

Nu heb ik ineens vanuit eco-stand ‘de decoder is teruggevallen naar beperkte modus’. 🤔

Na 2 minuten even 10 seconden op stand-by en alle zenders, ook radio, doen het wel.

Als dat vaker gaat gebeuren gaat hier eco er weer vanaf. Ben ik ook van die lange opstarttijd van 1m39s af.

Voor meelezers: beperkte modus is alleen tv zenders 1 t/m 16 en 201, 203, 204.


Hmm,

Nu heb ik ineens vanuit eco-stand ‘de decoder is teruggevallen naar beperkte modus’. 🤔

Na 2 minuten even 10 seconden op stand-by en alle zenders, ook radio, doen het wel.

Als dat vaker gaat gebeuren gaat hier eco er weer vanaf. Ben ik ook van die lange opstarttijd van 1m39s af.

Voor meelezers: beperkte modus is alleen tv zenders 1 t/m 16 en 201, 203, 204.

Nuttige toevoeging @PeterG en goed om te weten!