Skip to main content

Is het jaartal al bekend wanneer KPN ondertiteling voor slechthorenden gaat verbeteren?

Hallo @SLECHTHORENDE 
Welke ontvanger heb je? de TV+ ?
Zet deze dan op unicast en de ondertiteling loopt veel soepeler.
Sterretje - informatie - Videomode


@huistijger Bedankt. Ik weet niet welke receiver ik heb, maar ik kan het allicht proberen.


Hi @SLECHTHORENDE, 

Ben je hier inmiddels wat verder mee gekomen? Ben benieuwd!


Nee. Ik weet niet welke receiver ik heb, en dus ook niet hoe ik unicast moet instellen.

Ik wil graag ondertiteling bij nederlandse en vlaamse programma's, maar de instelling via teletekst 888 loopt niet geweldig. Er wordt wel vaker over geklaagd dat dat een heel gedoe kan zijn, bijv na pauzeren. Ik begrijp dat mensen dan weer overstappen naar Ziggo omdat dat beter loopt en er bij kpn geen plannen zijn om er iets aan te doen. En dat terwijl het aantal slechthorenden toeneemt.


@SLECHTHORENDE 

 

Bij de nieuwste DIW7022 staat het op de voorkant (onderaan)

 

Bij de Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan HMB2260 staat het onderop.

Ik ga ervan uit dat je niet de Motorola 1853 hebt.

 

Op de ondertiteling 888 heeft KPN geen invloed (volgens mij).

Deze gebruik je bij de Arris, Arcadyan en Motorola (hoop dat je deze niet hebt) KPN tv decoders.

 

Bij de DIW7022, behorende bij het nieuwe KPN tv+ abonnement werkt het anders (zonder teletekst). 


Bij de boxen Arris VIP5202, VIP2952 en Arcadyan HMB2260 is en blijft het door teletekst aan te zetten en dan 888 te kiezen. Helaas kan je dan niet pauzeren of van zender wisselen zonder eerst weer even TT uit te zetten ( 2 x op de TT knop drukken).

Op deze wat oudere boxen gaat het niet veranderen.

Via de nieuwe box DIW7022, alleen als je het nieuwe abonnement neemt, gaat de ondertiteling via instellingen. Niet via teletekst. Dan kan je wel pauzeren en van zender wisselen.


@PeterG 

Als ik het goed heb, blijft de ondertiteling bij zender wisselen totdat je het bij instellingen uitzet.

 

P.S.

Nieuwe handtekening? 


Als ik het goed heb, blijft de ondertiteling bij zender wisselen totdat je het bij instellingen uitzet.

Jep. Bij de DIW7022 staat ondertiteling aan voor alle zenders die dat hebben. Of uit. @joop2011 

 

Nieuwe handtekening? 

Verandert bij mij regelmatig.


Op mijn ontvanger staat linksonder: vip5202.


Op mijn ontvanger staat linksonder: vip5202.

Daar blijft de ondertiteling zoals ie nu is.


Iedereen bedankt voor het meedenken