Skip to main content
Beantwoord

Wanneer gaat KPN radiozender JOE toevoegen aan het aanbod?

• January 10, 2026
  • 4 reacties
  • 336 keer bekeken

Vorig jaar contact gehad met KPN dat het hoog tijd wordt dat de radiozender JOE te luisteren is via KPN. Medewerker zei dat ik niet de enige ben die deze zender mist en dat er elk jaar wordt gekeken naar het zenderaanbod. Vol verwachting uitgekeken naar 1-1-2026 maar niks hoor… ook dit jaar zit JOE er niet bij. Kom op KPN. Er luisteren zoveel mensen naar JOE. Wanneer gaat radio JOE in jullie zenderpakket?

Beste antwoord door PeterG

Helaas zijn de eisen van de zender niet in overeenstemming met die van kpn. Kpn is niet akkoord gegaan. De eisen zullen niet veranderd zijn van JOE, want dan moeten ze hoogstwaarschijnlijk ook weer opnieuw onderhandelen met de andere providers. 

En kpn gaat er niet mee akkoord. 

Ik acht de kans uitgesloten dat de zender in het kpn aanbod komt.

Na een half jaar JOE aan gehad, via FM, had ik genoeg van het beperkte muziek aanbod 1970 - 1999.

Heb je echter de huidige TV+ box of Soundbox dan kun je 'm wel krijgen via de box. Druk op de Google knop en zeg "JOE Nederland". Hij gaat dan spelen via TuneIn. Nog meer reden voor kpn om niet akkoord te gaan met de voorwaarden van JOE. 

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 10, 2026

Helaas zijn de eisen van de zender niet in overeenstemming met die van kpn. Kpn is niet akkoord gegaan. De eisen zullen niet veranderd zijn van JOE, want dan moeten ze hoogstwaarschijnlijk ook weer opnieuw onderhandelen met de andere providers. 

En kpn gaat er niet mee akkoord. 

Ik acht de kans uitgesloten dat de zender in het kpn aanbod komt.

Na een half jaar JOE aan gehad, via FM, had ik genoeg van het beperkte muziek aanbod 1970 - 1999.

Heb je echter de huidige TV+ box of Soundbox dan kun je 'm wel krijgen via de box. Druk op de Google knop en zeg "JOE Nederland". Hij gaat dan spelen via TuneIn. Nog meer reden voor kpn om niet akkoord te gaan met de voorwaarden van JOE. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 10, 2026

Oké, bedankt voor je reactie Peter 👍

JanR1981
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

Ik heb er een keer een mail over gestuurd naar JOE. Toen kreeg ik dit antwoord:

“Beste Jan,

Bedankt voor je e-mail en een goed idee inderdaad! Het enige is, dat KPN over onze doorgifte gaat. Je hebt vast opgemerkt dat KPN veel radiozenders heeft toegevoegd afgelopen jaar, behalve JOE. Wij willen graag toegevoegd worden tegen dezelfde voorwaarden als die andere zenders, maar dat wil KPN niet. Daardoor duurt het allemaal veel langer dan wij zouden willen.“

Dus zij brengen het iets anders. KPN wil waarschijnlijk een hogere vergoeding voor doorgifte van JOE omdat JOE meer luisteraars en dus meer inkomsten heeft.

Ook al luister ik zelf weinig naar JOE toch blijf ik het vreemd vinden. Lijkt mij logisch dat een radiozender die tot de 10 meest beluisterde zenders van Nederland hoort gewoon doorgegeven wordt. En ik heb TV+ en kan via een app luisteren, maar ik vind het radio knopje op de afstandsbediening veel handiger. Ik luister op die manier vrijwel dagelijks naar o.a. Veronica, Sky, Radio 2.

Jammer dat KPN en DPG niet met een creatieve oplossing kunnen komen. KPN adverteert wel op JOE. Dan zou je bijvoorbeeld ook een doorgifte overeenkomst met DPG kunnen sluiten waarbij je dezelfde vergoeding vraagt als voor andere zenders en iets doet met het reclame tarief of bijvoorbeeld gratis sponsoring van een programma.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2026

Bedankt voor je reactie Jan. Ik hoop dat JOE en KPN uiteindelijk toch een overeenkomst kunnen sluiten 🍀