Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem ook. We hebben sinds dit weekend een nieuwe versterker.
TV kijken gaat prima maar zodra ik overschakel op netflix geeft mijn versterker aan dat ik bron (de VIP2952) om moet zetten naar PCM-stereo. Die optie kan ik niet vinden in de VIP 2952.
De optische kabel rechtstreeks in de TV steken, red ik niet. Die kabel is te kort.

Moet ik beter zoeken naar de juiste instelling in de VIP 2952?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Dank je wel! Nu nog een antwoord op mijn vraag….


Daar gaan we samen even naar opzoek @ReijerWT! Welkom op het forum. Wat voor een type versterker heb je dan exact? Dat betreft dan een versterker die geen surround ondersteunt?  Je zou de voorkeur wel moeten kunnen aanpassen via het menu van de ontvanger via menu>geluid>geluidsprioriteit. Ik zou daar dan even naar kijken.

 

 


Beste Remco.

Het betreft een NAD c700.
Het beeld vanuit het KPN-kastje gaat via HDMI naar de TV. Het geluid via de optische uitgang van het KPN-kastje naar de versterker. TV-geluid is prima, Netflix gaat nu via de analoge uitgang van het kastje naar de versterker.

Groet,

Reijer


Dank Reijer, als ik mij niet vergis gaat het dan om een stereo-versterker toch? Heb je nog naar de geluidsinstellingen op het kastje gekeken? Misschien kun je daar dan de voorkeur op stereo zetten? Dat is eigenlijk de enige optie die ik zie.


Netflix gaat nu via de analoge uitgang van het kastje naar de versterker.

In niet alle gevallen herkent het apparaat het Dolby Digital Plus (7.1) signaal van Netflix. Dat is vaak het geval met wat oudere tv's en versterkers die maximaal Dolby Digital 5.1 kennen. In dat geval is de analoge verbinding gebruiken het beste inderdaad. Dolby Pro Logic werkt overigens uitstekend met die verbinding.

De optische kabel rechtstreeks in de TV steken, red ik niet. Die kabel is te kort.

Langere optische audiokabel kopen. Ik heb er een van 2 meter. Ze zijn er tot 15 meter….😋

Hier tv optisch naar versterker (die laatste is nog nét van voor ARC helaas)

En ontvanger analoog naar versterker ( radio is toch stereo)


Dank Reijer, als ik mij niet vergis gaat het dan om een stereo-versterker toch? Heb je nog naar de geluidsinstellingen op het kastje gekeken? Misschien kun je daar dan de voorkeur op stereo zetten? Dat is eigenlijk de enige optie die ik zie.

Ja, stereo.

In het kastje kan ik het niet aanpassen waardoor ik via de optische uitgang niet naar Netflix van luisteren.


Netflix gaat nu via de analoge uitgang van het kastje naar de versterker.

In niet alle gevallen herkent het apparaat het Dolby Digital Plus (7.1) signaal van Netflix. Dat is vaak het geval met wat oudere tv's en versterkers die maximaal Dolby Digital 5.1 kennen. In dat geval is de analoge verbinding gebruiken het beste inderdaad. Dolby Pro Logic werkt overigens uitstekend met die verbinding.

Klopt!

De optische kabel rechtstreeks in de TV steken, red ik niet. Die kabel is te kort.

Langere optische audiokabel kopen. Ik heb er een van 2 meter. Ze zijn er tot 15 meter….😋

Hier tv optisch naar versterker (die laatste is nog nét van voor ARC helaas)

En ontvanger analoog naar versterker ( radio is toch stereo)

Dan zit ik met radio luisteren, dat moet dan alsnog via de analoge uitgang. Dan maar zo.
Ben benieuwd hoe het met het nieuwe kastje van KPN zit die helemaal geen analoge uitgang heeft. Vind dat een gemis.