Skip to main content

Onlangs ben ik verhuisd en heb een kpn interactieve tv en internet aangeschaft. Dit zou 3 januari ingaan, wat later opgeschoven is naar vandaag. Tot daaraantoe: vooruit.

 

Maar dan: Experia box blijft rood na zorgvuldig doorlopen van de stappen. Op de tv komt foutmelding 307, ook na de stappen die op het tv scherm verschijnen. Op wifi kun je inloggen op de telefoon, maar daarbij krijgen we de "internet is misschien niet beschikbaar" melding. Op mijn kpn kun je je product niet koppelen, omdat je op je wifiverbinding aangesloten moet zijn. Die doet het niet he. Bellen heeft geen zin, dan krijg je een sms waarin je op een link moet klikken waar je zogenaamd verder geholpen wordt. Als je van cirkelredenaties houdt misschien, anders schiet dit natuurlijk niet op. Lekker bezuinigen op personeel, super.

 

Wat is dit voor ongeorganiseerde, bureaucratische bende? Als je op een adres niet kunt leveren, geef dat dan van tevoren aan. Pure oplichterij.

 

*Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

Dat klinkt niet goed. Het lijkt erop dat er iets mis is voor de experiabox. Kabelbreuk zou de oorzaak kunnen zijn. Bel de klantenservice 0800-0402 dag en nacht bereikbaar en nog gratis ook . Spreek in; ik wil een medewerker spreken.


Er zal ergens een onderbreking zijn in kabel van de experiabox naar de centrale cq straatkast.

Kun je de kabel zien van waar die het huis binnenkomt, zit daar nog een las (doos) tussen ?

Het kan iets heel simpels zijn, maar ja, vind het eerst maar eens, als je het weet is alles eenvoudig.

 


Nee ik heb geen idee of er buiten iets te zien is. Voor mij in ieder geval niet. Als ik Kees goed begrijp zou ik nog een kabel moeten trekken naar de centrale of straatkast. Dit is helaas niet mogelijk omdat deze ook verbonden moet zijn met de tv-ontvanger en dit daar ver vandaan is (als hij al vindbaar is). De vorige bewoner weet het niet, die had ook ziggo, wat blijkbaar wel leverbaar is. Ik wil echter niet met een dubbel abonnement zitten en ben helaas al met kpn in zee gegaan omdat werd aan gegeven dat ze konden leveren.

 

Ik zal vanavond als ik thuis kom proberen dat in te spreken bij het bellen. Als je iets anders inspreekt krijg je een sms met een link waar je op moet kijken en je de verbinding kunt verbreken. Bloedirritant is dat. Net of ik die informatie niet zelf had kunnen zoeken. Ik vind het minachting van de klant. Ik wist niet dat je door dat in te spreken wel iemand aan de lijn kon krijgen. 

 

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties. 


Je kunt beter helemaal niets inspreken. Dan krijg je een medewerker aan de telefoon.


Welke Experia Box heb je?

Heb je een glasvezelaansluiting of een VDSL aansluiting (via de "telefoonlijn")?

Hoe is de Experia Box op het ISRA punt (VDSL) of glasvezelmodem aangesloten?

(Graag exacte poort op de Experia Box vermelden.)


Hoi @Opgelicht2. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je nog geen gebruik kan maken van onze diensten. Zou je jouw gegevens achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra ik jouw gegevens heb ontvangen kan ik het verder voor jou uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic?

Zou je de vraag van wjb ook willen beantwoorden? Wellicht heb je de kabel dat van jouw aansluitpunt komt op de verkeerde poort aangesloten, dan krijg je inderdaad een rood lampje te zien. 


Beste Vikash,

Ik heb mijn gegevens ingevuld. Wat wjb bedoelt begrijp ik niet, maar ik heb een witte experia box. Er moet glasvezel op het adres mogelijk zijn, maar die is niet doorgetrokken in het huis. Ik kan hem überhaupt nergens op aansluiten, want de tv-ontvanger moet aangesloten zijn op de tv, de experia box op de tv-aansluiter en de meterkast is daar ver vandaan. Ik vermoed dat ik geen aansluitpunt heb en dat kpn niet op mijn adres mogelijk is.


Met wat voor een kabeltje is de Experia Box in de meterkast aangesloten op het glasvezelmodem?

Met wat voor een kabel is de TV ontvanger aangesloten op de Experia Box?

Plaats anders eens een foto van de Experia Box in de meterkast waarop de kabeltjes en aansluitpunten goed zichtbaar zijn.


Ik ben nu niet thuis. Maar het probleem is dat de experiabox niet in de meterkast kan staan, omdat deze op de tv-ontvanger aangesloten moet worden die weer op de tv aangesloten moet worden.


Je geeft aan dat je jouw gegevens hebt ingevuld, maar ik zie geen gegevens staan in jouw KPN forum profiel. Zou je dit alsnog willen doen?

Als je op dit moment nog geen aansluitpunt in huis hebt verwacht ik dat KPN Netwerk NL jouw verbinding nog moet opleveren. Pas daarna kunnen wij onze diensten leveren over deze verbinding. 


Ik heb de gegevens nogmaals ingevuld. Ik hoop dat het dit keer wel opgeslagen is.


Deze keer is het wel goed opgeslagen. Ik zie dat jouw glasvezel aansluiting nog niet is voltooid. Het glasvezelkastje moet eerst worden aangesloten voordat wij onze diensten daarover kunnen gaan leveren. Wij hebben geen invloed op deze aansluiting. Je kan het beste telefonisch (088 006 37 44) contact opnemen met KPN Netwerk NL. Zij kunnen jou verder helpen hierin.


Dat gaat hem helaas niet worden. Alleen tijdens kantoortijden bereikbaar. Met een fulltimebaan en 4 uur reizen per dag kan ik niet thuis zijn tijdens het bellen, dus kan ik niet kijken naar de onderdelen. Vrije dagen zijn buiten vakanties onbespreekbaar.

 

De informatie klopt ook niet: Uiterlijk 3 dagen voor 09-01-2020 ontvangt je jouw installatiepakket. Ik heb geen glasvezelkastje ontvangen. Die glasvezel zit onder de grond en daar kan ik niet bij. Moet ik zelf de grond openbreken? Dat kan toch niet? Alsof zomaar iedereen dat kan. Ik heb niet gezegd dat ik glasvezel wilde. Ik heb mijn adres gegeven en dit is wat ik automatisch kreeg. Iets waar ik NIETS mee kan en wat me een vermogen kost.

 

Ik heb me erbij neergelegd dat het niet gaat lukken en ik mijn geld kwijt ben. Ik mis onderdelen en weet verder niet wat ik nog kan doen en nu is het opeens ook iets waar jullie geen invloed op hebben? Ik kijk verder of Ziggo lukt. Ik snap dat ik helaas een jaar vast zit aan deze financiele strop. Bedankt voor het "meedenken". 


Natuurlijk heb je geen glasvezelkastje ontvangen want daar kan je niks mee. Het lijkt erop dat de glasvezel wel binnen is maar nog niet afgemonteerd. Dat moet dus nog gebeuren. Dat doet kpn de netwerkbeheerder en niet kpn de provider.


Vandaag nog maar eens gebeld: internet en tv kunnen pas 20-06-2020 geleverd worden, want dan staat de glasvezelaanleg hier ingepland. Foutje in de postcodecheck. Daar zit je dan mooi aan vast voor een jaar.


Als KPN niet kan leveren wat jullie contractueel overeen zijn gekomen dan is dat legitieme reden om de overeenkomst te ontbinden.

Als je er met onderling overleg niet uit komt dan rest er niets anders dan KPN ingebreke te stellen middels een aangetekend schrijven.

 


@Opgelicht2 Ik kan mij voorstellen dat je er erg van baalt dat jouw internet en tv verbinding verbinding pas over een klein half jaartje geleverd kan worden. Welke postcodecheck heb je gebruikt om te bekijken welke mogelijkheden er zijn op jouw adres en op welke manier heb je deze bestelling geplaatst? Wanneer ik jouw postcode en huisnummer op onze website invul staat er dat je op dit moment alvast een pre-order kan bestellen. 


Via de KPN website. Het staat er nu inderdaad anders, maar dat is waarschijnlijk na mijn telefoongesprek van afgelopen weekend aangepast voor mijn wijk. Nu zou ik door moeten klikken voor ik bij de pakketten, destijds stond er dat er geleverd kon worden en kon ik gelijk mijn pakket kiezen. 

Nu kan er natuurlijk worden gezegd dat het mijn eigen schuld is, want bewijzen kan ik dat niet, behalve dat ik eerdere berichten heb dat het 3 en daarna 9 januari geleverd zou worden. Het is echter 100% zeker in het systeem aangepast, ik heb deze boodschap die ik echt weg moet klikken nooit eerder gezien.

 


Wat bijzonder dat je deze bestelling hebt kunnen plaatsen op onze website. Ik begrijp dat je niet een half jaar hierop wilt wachten en heb daarom gekeken welke andere mogelijkheden er zijn op jouw adres. Wellicht is het verstandig om telefonisch contact op te nemen met Ziggo, omdat je volgens mij een coax verbinding in huis hebt waarover zij kunnen leveren. Natuurlijk wil je liever gebruik maken van jouw glasvezelverbinding en zien jou over een jaar graag terug bij KPN :slight_smile:


...behalve dat ik eerdere berichten heb dat het 3 en daarna 9 januari geleverd zou worden.

Kan je eens een screenshot plaatsen van één van die berichten. Wel even persoonlijke gegevens wegpoetsen.

 

Wellicht is het verstandig om telefonisch contact op te nemen met Ziggo, omdat je volgens mij een coax verbinding in huis hebt waarover zij kunnen leveren. 

Ik neem aan dat de overeenkomst met KPN dan kostenloos en met terugwerkende kracht ontbonden wordt.


Ik neem aan dat de overeenkomst met KPN dan kostenloos en met terugwerkende kracht ontbonden wordt.

Dat klopt! De diensten zijn nog niet opgeleverd. @Opgelicht2 heeft het recht om binnen 14 dagen na de aansluitdatum te annuleren. Dit is de datum dat het gereed is voor aansluiting, niet de datum dat er daadwerkelijk wordt aangesloten. Je kan hiervoor bellen met onze klantenservice (0800 0402).

 


Reageer