Skip to main content

Gisteren heb ik mijn oude trouwe Arris VIP 2952 V2 verwisseld voor de Sagem DIW7022 die hoort bij een TV+ abonnement. Beeld en geluid zijn zeer goed, en hij “spoelt” heen en weer alsof er een harde schijf in zit. Maar de TV+ app heeft twee eigenschappen die hem onbruikbaar maken: 1) hij speelt geen op de ARRIS gemaakte opnamen af van de GLAS kanalen (661 e.v.); 2) hij staat geen lijst toe met favoriete zenders. Ik zal dus de Arris blijven gebruiken totdat TV+ bruikbaar is. Mijn vraag: hoe kom ik t.z.t. erachter dat TV+ bruikbaar is geworden? Van de marketing pagina’s van KPN iTV moet ik het blijkbaar niet hebben. 😝

Ik ben alleen bang dat jij jouw 2952 in zal moeten leveren.

Ik verwacht dat jij de retourinstructies binnenkort wel zult ontvangen.


Gisteren heb ik mijn oude trouwe Arris VIP 2952 V2 verwisseld voor de Sagem DIW7022 die hoort bij een TV+ abonnement. Beeld en geluid zijn zeer goed, en hij “spoelt” heen en weer alsof er een harde schijf in zit. Maar de TV+ app heeft twee eigenschappen die hem onbruikbaar maken: 1) hij speelt geen op de ARRIS gemaakte opnamen af van de GLAS kanalen (661 e.v.); 2) hij staat geen lijst toe met favoriete zenders. Ik zal dus de Arris blijven gebruiken totdat TV+ bruikbaar is. Mijn vraag: hoe kom ik t.z.t. erachter dat TV+ bruikbaar is geworden? Van de marketing pagina’s van KPN iTV moet ik het blijkbaar niet hebben. 😝

Stel je vraag even in onderstaand topic want daar worden alle TV+ vragen sowieso geconcentreerd.

 

Daar lees ik ten eerste dat de HD Glas zenders pas over enkele weken beschikbaar komen.  dan zou je dus die opnames ook weer moeten kunnen afspelen verwacht ik.

En een lijst van favoriete zenders moet wel mogelijk zijn heb ik daar ook gelezen (op 1 van de laatste pagina's van het topic):

“Wel kun je zenders als favoriet markeren. Je kunt dan via het menu onderdeel “Nu op TV” een overzicht zien van alleen je favoriete zenders”


“Wel kun je zenders als favoriet markeren. Je kunt dan via het menu onderdeel “Nu op TV” een overzicht zien van alleen je favoriete zenders”

Dat is t.o.v. de "oude" zenderlijsten natuurlijk volstrekt ontoereikende functionaliteit.

Alleen het favorieten scherm op het menu item "Nu op TV" houdt daar rekening mee. Er is geeneens een filter voor alleen de favoriete zenders in de gids en ook op het startscherm zou "Nu op TV" beter alleen de favoriete zenders tonen.


“Wel kun je zenders als favoriet markeren. Je kunt dan via het menu onderdeel “Nu op TV” een overzicht zien van alleen je favoriete zenders”

Dat is t.o.v. de "oude" zenderlijsten natuurlijk volstrekt ontoereikende functionaliteit.

Alleen het favorieten scherm op het menu item "Nu op TV" houdt daar rekening mee. Er is geeneens een filter voor alleen de favoriete zenders in de gids en ook op het startscherm zou "Nu op TV" beter alleen de favoriete zenders tonen.

Don't shoot the messenger… meld het dan in dat voornoemde topic.


Zie ook hier.

Daar staat “verwacht binnen een paar weken”

Ik ga ervan uit dat het voor half februari geregeld zou kunnen zijn. Ja toch?

En hopelijk meteen vanaf 1 op de KPN TV+ decoder.😉

En ook de opnames zichtbaar op tablet etc. (dat is een hele grote wens van velen). 😉


Ik zie het al: er zit niets anders op dan elke paar weken de Sagem te installeren en te kijken of de GLAS opnamen al (!) kunnen worden afgespeeld. Intussen mag ik hopen dat KPN mijn Arris niet uitschakelt want administratief heb ik die afgeschaft. Voor de favorieten heb ik een workaround gevonden: de zenders zijn ook uit het programmaoverzicht selecteerbaar met hun cijfercode. Ik heb dus een tabel gemaakt met de cijfercodes van onze favorieten en die afgedrukt. Snel en simpel! Helaas ontdekte ik pas daarna dat enkele tientallen GLAS opnamen niet afspeelbaar zijn.


Ik heb de vraag intussen op advies van Ward_ gesteld in het TV+ topic. Daar raakt hij zoek tussen alle andere dus ik hou er even mee op totdat ik een oplossing kan melden. De kans dat die er komt is groot want de Klantenservice heeft een ticket voor me aangemaakt en ik heb me aangemeld om een berichtje te krijgen als er een TV+ update wordt uitgebracht (firmware, app of afstandsbediening). KPN heeft me een brief gestuurd met verzoek de Arris terug te sturen maar ik hoop erop dat het open ticket me voorlopig beschermt tegen uitschakelen op afstand.


@tjiplub 

Ik denk niet dat je de DIW7022 elke keer opnieuw hoeft te installeren.

Als ze er zijn, zie je ze meteen.

Het is namelijk geen update, maar een zender aanpassing.

Zo was het ook destijds toen de HD glas kwamen en toen HD (toen nog op 701) vanaf 1 kwamen.

 

En wat ik begrijp, ben je de opname van de HD glas kanalen helaas ook kwijt als ze starts op vanaf 1 staan.

Ze heten dan HD+ (terwijl eigenlijk de gecomprimeerde kanalen HD- moeten heten😊).

Gaat ook op de andere KPN tv decoders gebeuren, maar of daar ook de HD glas opnames weg zijn is, helaas, nog niet bekend.

 


Wat Joop hierboven zegt klopt inderdaad, het kan nog even duren voordat de HD Glas zenders naar de nieuwe ontvangers komen maar tegen die tijd zullen de opnames helaas ook niet werken op de nieuwe ontvangers.

Daar komt bij dat we voor die tijd de ontvangers ook wel echt teruggestuurd willen hebben


Zie ook hier.


KPN stelt eisen aan een teleurgestelde klant. KON is best bijzonder.


Ik zal toch door de pomp moeten. Kanalen 661 … 669 niet meer gebruiken. Kanalen 1…9 terug in de favorites. Bestaande opnamen zsm bekijken voordat een arrestatieteam mijn Arris komt inrekenen. Is dit gedoe het gevolg van een managementbeslissing of is erover nagedacht? 


Door het management is er over nagedacht.😉


Dat nadenken heeft een prachtig product opgeleverd, waarvoor hoed af. Het zou goed zijn geweest als dat nadenken de gehele klantbeleving in beeld had genomen. Dan zouden gebruikers van de Glas kanalen allicht voordat ze de overstap naar TV+ waagden zijn geïnformeerd dat hun Glas opnamen onbruikbaar zouden worden, en daarom zijn geadviseerd om de Glas kanalen niet langer te gebruiken en ze te bekijken vóór de overstap naar TV+. Maar allee, zelfs techneuten kunnen leren klantgericht te denken… Morgen weer een dag.


Advies om HD (te gaan) opnemen heb ik maar vermeld op mijn site.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2023/02/01/niet-hdglas-maar-hd-naar-de-nieuwe-kpn-box/

Ik deed dat al omdat ik niet op al mijn tv's een kpn decoder gebruik. Alleen natuur documentaires als serengetti nog HDglas hier. En live kijken. 

En 95 % is hier sowieso niet van de eerste 10. Maar documentaire zenders als RTL Z, Discovery, National Geographic en History. 


@PeterG 

Mijn gevoel zegt, dat dit probleem op de andere KPN tv decoders ook gaat spelen.

Ik had begrepen dat HD+ op alle decoders vanaf 1 komt.


Ik ben inmiddels gemaand mijn 2 Arri terug te sturen. Ik ga zo lastig mogelijk doen want er staat nog een ticket open bij Klantenservice met de vraag of ik het terugsturen mag uitstellen tot we onze Glas opnamen hebben bekeken. Klantenservice heeft me daarover tweemaal gebeld terwijl ik niet kon opnemen. Ze geven geen mogelijkheid tot terugbellen en gebruiken ook mijn mail niet. Zou Ziggo net zo’n K&@_service hebben?

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic