Skip to main content

Ik zit al tijden zonder TV, internet werkt wel naar behoren.. Ik heb dit meerdere malen gemeld, diverse KPN mensen aan de telefoon gehad, ontvangstkast omgewisseld, blijft code 143 geven, ik word er moedeloos van om iedere keer weer mijn verhaal te vertellen, weer een stekkertje omdraaien, aan/uit, werkt uw modem wel goed………, pfffff, ik betaal wel iedere maand de kosten voor deze slechte service! Nu weer een aan de telefoon gehad die roept dat de huiscentrale niet werkt, maar dat er geen monteur kan komen…….., nu dus via dit forum……., ik wacht nog af, maar er komt een eind aan mijn geduld.

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 


Dank voor je bericht Nick, heb DSL………., de reden dat ik hierop sta is om een reactie van KPN te ontvangen en KPN gewoon een monteur langs stuurt, die 1.5 mtr komt wel goed!,Ik ben al jaren abonnee, alles werkte naar behoren tot een paar maanden geleden, alles is al doorgenomen en gesteld aan KPN


Ok.

Welke snelheid is er leverbaar op uw adres, volgens deze site?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


Het forum is bedoeld voor en door klanten om elkaar te helpen. Daarnaast kan een medewerker ondersteuning bieden als gewone klanten dit niet meer kunnen.

Wat heeft u de afgelopen tijd zelf of met hulp van KPN gedaan om dit probleem te tackelen. 

ik heb in periodes erg veel last van een uitvallen de tv en ik kan u zeggen dat daadwerkelijk alles bij mij is veranderd. Van modem tot een simpele stekker tot aan een monteur.

 

is u huis al iets ouder? Tv is storingsgevoelig en soms denk ik dat de kabel onder mijn huid ook slecht is. Dag merk je misschien niet direct bij internet maar wel bij tv.

 


Beste AD1961,

Gezien de foutcode 143 lijkt het of er geen verbinding bestaat tussen de tv-ontvanger en de Experiabox (modem). 

Laat u niet misleiden door het ca. 10% opstarten van de tv-ontvanger. Dat kan hij aangeven zonder die verbinding. Pas als de verbinding hersteld is kan hij doorstarten

Als we er van uitgaan dat de tv-ontvanger en de Experiabox géén defect hebben:

  • kunnen kabel of kabels tussen de tv-ontvanger en de Experiabox, of de stekkerverbindingen beschadigd zijn, of een interne draadbreuk hebben.
  • kan de verbinding tussen de adapters van een draadloze verbindingsset verstoord zijn (indien aanwezig), of bijbehorende aansluitsnoeren beschadigd zijn of een interne draadbreuk hebben.

Kortgezegd: de verbinding nalopen lijkt me een goed idee. 

De huiscentrale die u noemde kan ik niet plaatsen in dit verband

Ik hoop dat ik u in ieder geval een beetje op weg heb geholpen.


Het forum is bedoeld voor en door klanten om elkaar te helpen. Daarnaast kan een medewerker ondersteuning bieden als gewone klanten dit niet meer kunnen.

Wat heeft u de afgelopen tijd zelf of met hulp van KPN gedaan om dit probleem te tackelen. 

ik heb in periodes erg veel last van een uitvallen de tv en ik kan u zeggen dat daadwerkelijk alles bij mij is veranderd. Van modem tot een simpele stekker tot aan een monteur.

 

is u huis al iets ouder? Tv is storingsgevoelig en soms denk ik dat de kabel onder mijn huid ook slecht is. Dag merk je misschien niet direct bij internet maar wel bij tv.

 

Nee niet voor het soort klacht dat deze OP heeft. Hier wordt KPN in gebreke gesteld omdat meerdere medewerkers al niet hebben kunnen helpen. Het enige media om dit dan door andere medewerkers te laten oppakken is bij KPN dit forum. Wat wilde je doen, naar Rotterdam rijden en het aan KPN gaan vertellen?


@AD1961 Welkom op het forum. Wat vervelend dat je al zo lang bezig bent om goed tv te kunnen kijken. Ik zie dat je al verschillende antwoorden hebt ontvangen. Ik begrijp dat je zat bent om je probleem uit te leggen, maar omdat ik niet bekend ben met de situatie wil ik toch nog wat vragen stellen. Hoe is de tv ontvanger aangesloten op je Experiabox? Is dit direct met een kabel of gaat de internetkabel van de tv ontvanger in een witte adapter in het stopcontact? Zou je ook de vraag van @Nick83 kunnen beantwoorden? Ik ben benieuwd welke snelheid er haalbaar is op je adres. Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken wat er al gebeurd is. 


Het probleem is eindelijk door KPN opgelost, wat een zware bevalling! en zo simpel, eindelijk iemand gesproken van het escalatie team die direct actie ondernam en zelfs de kosten voor de monteur voor rekening KPN nam, dank voor alle reacties!


Wat was de oplossing dan? Was er iets stuk?