Skip to main content

Is er al een indicatie wanneer de HD+ kanalen bij oudere boxen op de nummers 1 tm 10 komen?

Ik zelf heb de VIP5202. 

U vraagt "wanneer". Gaat dat überhaupt gebeuren dan?


Hoi @Gertjan Woudenberg 
Het korte antwoord is Niet
De 5202 kan de HD Glas zenders hebben.
De HD+ kanalen kunnen technisch alleen maar op de nieuwe TV+ontvanger werken.
Dus abonnement aanpassen op TV+ is de optie
Je hebt wel gelijk een nieuw jaarcontract

Bericht aangepast dankzei @JanD 


Hallo @huistijger , dat klopt niet, ik had ook een 5202 zonder 4K maar wel de glaszenders omdat ik een glasaansluiting heb. 4k is dus géén voorwaarde voor het ontvangen van glaszenders.

 


Hallo @huistijger , dat klopt niet, ik had ook een 5202 zonder 4K maar wel de glaszenders omdat ik een glasaansluiting heb. 4k is dus géén voorwaarde voor het ontvangen van glaszenders.

 

Ja je hebt gelijk @JanD  4K staat er geheel buiten, was even in de war daarmee.


Hallo @Gertjan Woudenberg, De aanpassing geldt op dit moment alleen voor TV+. We zijn er wel mee bezig, maar het is nog niet te zeggen wanneer dit komt voor interactieve televisie. Zodra er iets te melden valt dan laten wij het zeker weten. 


Hoi 

Diezelfde kwaliteit heb je op glasvezel al via de kanaal nummers 661 tot en met 670.

Het duurt nog even (onbekend) maar de huidige HD + kwaliteit komt ook naar de oudere ontvangers. En dan ook van af 1 en ook met koper verbinding vanaf 45 Mbps. 


Op de Arris ontvangers hebben we de hoogste kwaliteit op de glaskanalen 661-670. Dat is prima kwaliteit maar haalt het nog niet bij de kwaliteit van DVB-C van NPO 1 tot 3 via de kabel. Hoeveel Mbit zou de stream moeten zijn om de kabel-kwaliteit te evenaren? Kanaal 1-10 lijkt nu 7 Mbit te doen en 661-670 14 Mbit.


Hoi @richard4353 

De streams voor 661 - 670 worden 1 op 1 over genomen van de media gateway. Met dus 14,2 / 1080i. 

Via Ziggo zijn 1 - 10 zelfs ietsje minder 12,5 Mbps. Ook 1080i.

De streams via kpn zijn echt beter dan dvb-c.

En ze kunnen niet hoger want dat is er niet.

Bij de Arris is 1 - 10 met 7,2 overigens.

Codec overal H.264 bij de HD kanalen. 


Vraag is al eerder gesteld en wanneer zijn deze aan de beurt?