Skip to main content

Het valt mij op dat er geen update meer is geweest sinds 17 juli.

Volgens mij zouden er iedere 2 weken een update of upgrade komen?

Is alles opgelost dan?

Ik denk door de vakantie.

Maar zie hier, morgen krijgen we weer een update.😉😊

 

Wel jammer dat HDR automatisch er nog steeds niet in zit.😣


Ik denk door de vakantie.

Maar zie hier, morgen krijgen we weer een update.😉😊

 

Wel jammer dat HDR automatisch er nog steeds niet in zit.😣

Die voor morgen had ik niet gezien.


Die voor morgen had ik niet gezien.

@Thijs1963 Als jij je abonneert op https://forum.kpn.com/product-updates dan krijg je nieuws over updates vanzelf in jouw mailbox binnen.


Die voor morgen had ik niet gezien.

@Thijs1963 Als jij je abonneert op https://forum.kpn.com/product-updates dan krijg je nieuws over updates vanzelf in jouw mailbox binnen.

Dat weet ik -;)


Ik las net dit artikel:

KPN hervat na zomerstop ontwikkeling TV+ decoder | Totaal TV

Dus het klopt dat er geen updates waren

zie artikel:

De ontwikkeling van de TV+ App voor de TV+ bruikleendecoder lag enkele weken stil vanwege de zomervakantie. Vóór het aanbreken van de zomerperiode bracht KPN minstens iedere twee weken nieuwe software voor de TV+ App uit. Ook brengt het telecombedrijf minstens een keer per maand nieuwe firmware voor de op Android TV 11 gebaseerde TV+ bruikleendecoder uit. Dit is nodig omdat gebruikers van de TV+ App en decoder nog een lange wensenlijst hebben met betrekking tot noodzakelijke verbeteringen.

 

Unicast

De nieuwe software voor de TV+ App is vooral gericht op verbeterde diensten bij het terugkijken van programma’s. Bij terugkijken wordt omgeschakeld naar een unicast stream. Deze is op dit moment kwalitatief ondergeschikt aan de multicast stream die bij live tv-kijken veelal wordt gebruikt. KPN voegt bij de nieuwe softwareversie 1.115.6 onder meer Dolby AC3 geluid toe bij het terugkijken van programma’s en opnames. Synchronisatie-issues bij live kijken en terugkijken van programma’s en opnamen zijn echter nog niet opgelost.

 

Toegankelijkheid

KPN heeft ook het menu van de TV+ App op de schop genomen. Hierdoor zijn de geluids- en toegankelijkheidopties nu beter vindbaar. Ook zijn er meer toegankelijkheidinstellingen. Wie wat meer tijd nodig heeft om handmatig een langer kanaalnummer in te toetsen, kan de tijd dat hiervoor nodig is zelf instellen. Hierdoor wordt voorkomen dat bij een handmatige navigatie via de afstandsbediening bij een keuze voor bijvoorbeeld kanaal 225 (Viaplay Xtra) niet tussentijds wordt afgestemd op kanaalnummer 2 of 22 vanwege langzamer intoetsen van de cijfers.

 

Wanneer?

Softwareversie 1.115.6 is voor de eerste groep klanten vanaf vandaag beschikbaar. Alle gebruikers van de TV+ decoder krijgen de nieuwe software vanaf 23 augustus aangeboden. De nieuwe software wordt automatisch gedownload en daarna geïnstalleerd op een moment dat er niet actief van de decoder gebruik wordt gemaakt.

Â