Skip to main content

Kan KPN een update geven wanneer we eindelijk een apple tv app kunnen verwachten.

Deze is bij zowel t-mobile en ziggo gewoon beschikbaar.

Ik zou verwachten dan een grote spelen als KPN hiervoor toch ook een app kan maken.


Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

Eh, tja. Die hebben dan weer geen app’s voor Samsung en LG televisies….

De vraag is ook of je die app op je hoofdtoestel (woonkamer) wel wil gebruiken. Er is een hele lange lijst beperkingen.

  • Ietsje mindere beeldkwaliteit; m.n. opnamen (op een groot scherm moet je de decoder ‘willen’ gebruiken; zeker met glasvezel)
  • Geen Duitse Zenders (ook niet Duits pakket zichtbaar)
  • Geen pluspakket on demand aanbod (niet te benaderen)
  • Geen Videoland aanbod beschikbaar (ook al heb je het pakket)
  • Geen content huren (dit kan ook niet via de tablet en smartphone)
  • Terugkijken bij minder zenders beschikbaar (o.a. SBS9)
  • Geen teletekst
  • en dus ook geen 888 ondertiteling; ook niet anderszins ondertiteling voor gehoorproblemen
  • Geen regionale zenders/lokale tv-zender
  • Geen erotische zenders (ook het pakket niet als je dat hebt)
  • Geen radiozenders
  • Uiteraard ook geen apps binnen de app (Netflix, Amazon, Youtube en verder wat onder Apps op TV in de decoder zit)

KPN zet in op "iTV kijken zonder kastje" en (vooralsnog) niet op "iTV kijken met een ander kastje".

Overigens snap ik oprecht niet hoe mensen er voor kunnen kiezen om enorm in te boeten op beeldkwaliteit en functionaliteit puur om "geen kastje" of "een ander kastje" te kunnen gebruiken. 

De smart TV app en iTV app gebruiken dezelfde streams en dat zou dan voor een Apple TV app niet anders zijn. Weet dat de beeldkwaliteit van die streams echt lager is dan via een TV ontvanger.


Eh, tja. Die hebben dan weer geen app’s voor Samsung en LG televisies….

De vraag is ook of je die app op je hoofdtoestel (woonkamer) wel wil gebruiken. Er is een hele lange lijst beperkingen.

  • Ietsje mindere beeldkwaliteit; m.n. opnamen (op een groot scherm moet je de decoder ‘willen’ gebruiken; zeker met glasvezel)
  • Geen Duitse Zenders (ook niet Duits pakket zichtbaar)
  • Geen pluspakket on demand aanbod (niet te benaderen)
  • Geen Videoland aanbod beschikbaar (ook al heb je het pakket)
  • Geen content huren (dit kan ook niet via de tablet en smartphone)
  • Terugkijken bij minder zenders beschikbaar (o.a. SBS9)
  • Geen teletekst
  • en dus ook geen 888 ondertiteling; ook niet anderszins ondertiteling voor gehoorproblemen
  • Geen regionale zenders/lokale tv-zender
  • Geen erotische zenders (ook het pakket niet als je dat hebt)
  • Geen radiozenders
  • Uiteraard ook geen apps binnen de app (Netflix, Amazon, Youtube en verder wat onder Apps op TV in de decoder zit)

Ik vind het zelf veel logischer om te kijken naar apple tv en android tv inplaats van een zeer beperkte sersie tv’s van maar 2 merken.

Deze kun je gewoon aansluiten op elk scherm, of dit nou een beamer, tv, monitor of wat dan ook is.

Op moment hebben we apple tv, netflix, disney en amazon prime  die we allemaal kijken via de apple tv.

met een erg mooie zoek fuctie die binnen al deze streming diensten laat ziet wat je waar kunt kijken.

We kijken alleen nog actualiteiten programma’s via KPN, en daar moeten we nu steeds naar toe gaan switchen.

voor deze programma's maat de kwaliteit niet zo veel uit.

 

P.S. ik heb de Amozon en netflix app geprobeerd ,maar beeld is een stuk slechter dan via de apple tv.

De Amazon app is nog steeds niet altijd even stabiel


met een erg mooie zoek fuctie die binnen al deze streming diensten laat ziet wat je waar kunt kijken.

Het aanbod van KPN zal nooit aan die zoekfunctie toegevoegd worden ookal zou er een app van KPN voor de Apple TV komen.

 

P.S. ik heb de Amozon en netflix app geprobeerd ,maar beeld is een stuk slechter dan via de apple tv.

De Amazon app is nog steeds niet altijd even stabiel

Apps op de TV ontvanger van KPN moet je mijns inziens ook niet gebruiken, de apps op een televisie zelf zijn veelal beter.


labrag12 schrijft: Ik vind het zelf veel logischer om te kijken naar apple tv en android tv inplaats van een zeer beperkte sersie tv’s van maar 2 merken.

Appel TV en Android TV zijn toch weer losse kastjes. KPN zal sowieso meer mogelijkheden op eigen kastjes kunnen bieden zoals films, series en sport tegen betaling huren. Dat gaat op de kastjes die jij noemt niet gebeuren omdat er dan ook weer rechten aan de eigenaren van die kastjes afgedragen moet worden (in app aankopen).
Aan haar eigen kastjes kan KPN ook andere, betere streams leveren. Verder: maar 2 televisiemerken? Op het kastje van KPN kan iedere TV met HDMI gebruikt worden. Keuze zat.

Ook via Appel TV en Android TV heeft Ziggo beperkingen. Kijk daar maar op het forum. Via hun eigen losse ontvangers (Mediabox XL en Next) heb je (ook) veel meer mogelijkheden. Ook meer dan via CI+.

Ik denk dat je het allemaal wat overschat m.b.t. kijken via Appel TV, Android TV en apps.


@PeterG 

dat hoeft niet hoor ik heb Android gewoon op mijn Philips smart tv staan

dus geen los kastje


met een erg mooie zoek fuctie die binnen al deze streming diensten laat ziet wat je waar kunt kijken.

Het aanbod van KPN zal nooit aan die zoekfunctie toegevoegd worden ookal zou er een app van KPN voor de Apple TV komen.

 

 

P.S. ik heb de Amozon en netflix app geprobeerd ,maar beeld is een stuk slechter dan via de apple tv.

De Amazon app is nog steeds niet altijd even stabiel

Apps op de TV ontvanger van KPN moet je mijns inziens ook niet gebruiken, de apps op een televisie zelf zijn veelal beter.

En van hoeveel Tv werkt ineens het smart gedeelte niet meer omdat er een update is uitgekomen.

https://blog.iusmentis.com/2018/09/27/honderden-klachten-over-verdwijnende-smart-tv-apps-in-nederland/

https://webwereld.nl/nieuws/software/netflix-zal-niet-meer-werken-op-je-oude-smart-tv-3777309/

 

Dit omdat het smart gedeelte zo goedkoop mogelijk gemaakt moet worden met zeer beperkte geheugen en cpu.

Wat dat betreft heb ik liever een los scherm en een losse smart gedeelte wat onderstend blijft.

nvidea schild of apple tv blijft veel langer werken.

 

 

 

 


dat was vroeger ook zo alles ingebouwd in een apparaat deze discussie

en was het beter een losse versterker cd speler cassettedeck enz.

tegenwoordig zijn de “radios” met alles er op en eraan

en dat is met tvs ook ik had vroeger altijd een losse satelliet ontvanger

nu zit deze ingebouwd in de tv

niks mis mee trouwens

mijn voorkeur (mijn mening) een iptv ontvanger in de tvs inbouwen met smartkaart ondersteuning voor kpn itv

 


labrag12 schrijft: Ik vind het zelf veel logischer om te kijken naar apple tv en android tv inplaats van een zeer beperkte sersie tv’s van maar 2 merken.

Appel TV en Android TV zijn toch weer losse kastjes. KPN zal sowieso meer mogelijkheden op eigen kastjes kunnen bieden zoals films, series en sport tegen betaling huren. Dat gaat op de kastjes die jij noemt niet gebeuren omdat er dan ook weer rechten aan de eigenaren van die kastjes afgedragen moet worden (in app aankopen).
Aan haar eigen kastjes kan KPN ook andere, betere streams leveren. Verder: maar 2 televisiemerken? Op het kastje van KPN kan iedere TV met HDMI gebruikt worden. Keuze zat.

Ook via Appel TV en Android TV heeft Ziggo beperkingen. Kijk daar maar op het forum. Via hun eigen losse ontvangers (Mediabox XL en Next) heb je (ook) veel meer mogelijkheden. Ook meer dan via CI+.

Ik denk dat je het allemaal wat overschat m.b.t. kijken via Appel TV, Android TV en apps.

 

 

Ik bedoelde U bericht dat ze een app gemaakt hebben die op bepaalde series Samsung en LG televisies werken.

U opmerkeng dat het werk op elke tv met HDMI aansluiting klopt niet.

Ik heb de TV boven moeten vervangen nadat KPN een nieuwe HDCP versie gepusht heeft.

Eenigste wat nog werkte na deze update was youtube kijken via de kpn box.

Dit was helaas niet terug te draaien, en op vragen welke HDMI versie ze ondersteunen krijg je geen antwoord. dus maar een andere tv moeten kopen.

Ja, was al een oudje maar werkte tot aan de update perfect voor ons.

 

Ik snap en verwacht ook niet dat een app dezelfde funtie bied als hun tv kastjes, gewoon een aantal zenders kunnen bekijken is al meer dan genoeg.


En van hoeveel Tv werkt ineens het smart gedeelte niet meer omdat er een update is uitgekomen.

Dat ben ik helemaal met je eens als we het over TV eigen OSen hebben maar dat geldt in veel mindere mate voor televisies op basis van Android. Of je nu een NVIDIA Shield TV gebruikt of een Sony Android TV, ik denk niet dat er veel verschil zal zitten in de tijd dat een app al dan niet ondersteund wordt.

Overigens zijn er ook voldoende apps die na verloop van tijd ook niet meer op een Apple TV gebruikt kunnen worden.

 

Wat dat betreft heb ik liever een los scherm en een losse smart gedeelte wat onderstend blijft.

Klopt, ik stream dan ook veelal met mijn "smart" Tablet naar mijn Sony Android televisie of Chromecast. Met name die Chromecast gebruik ik vooral als ik op zakenreis ben en toch iTV van KPN wil kijken.


Tja, aangezien mijn tv ook v.w.b. apps enorm verouderd is heb ik onlangs een geniale stick besteld bij Ali Echt een leuk apparaatje! Ook heeft die een ingebouwde Chromecast wat ook enorm goed werkt. Tevens HDMI-CEC, dus wanneer ik met de bijbehorende afstands de tv aandoe, schakelt die ook direct naar de “android-tv” Voorzien van Amazon Prime, Netflix, evt NLZiet/Disney+ enz. 

 

En je kunt er nog veeeel meer mee :sweat_smile:

 

@wjb Worden de Apps op android-tv gewoon met regelmaat ook geupdate e.d.? 


Of je sluit je laptop aan hdmi

Zo gebruik ik ook mijn hp elitebook 1030 x360 

Op vakantie

 


@wjb Worden de Apps op android-tv gewoon met regelmaat ook geupdate e.d.? 

Zeer zeker, het is gewoon Android-TV en als er een nieuwe versie van een app voor Android-TV is dan wordt die uiteraard gewoon geupdate.


Ok cool! Mijn stickie heeft momenteel Android-TV 9.0 dus dikke prima dan :ok_hand_tone1:


Ik blij nu nog 8 binnenkort 9

https://elektrozine.be/philips-televisies-voor-2019-krijgen-standaard-android-9-pie-en-google-assistant/


Wanneer komt er nou eindelijk de Apple TV app voor KPN… veel providers bieden dit al aan… ik mis dit echt! Streaming via telefoon werkt maar dan nog is de Apple TV mijn hub en moet ik weer een ander device pakken.

Kom op KPN! Maak die app!


Ik ben bang dat dit nog heel lang gaat duren als er ooit al een iTV app voor Apple TV zal gaan komen.

Daarnaast vraag ik me af wat het voordeel zou zijn van zo'n app wetende dat de beeldkwaliteit en functionaliteit  beduidend lager is dan die van een TV ontvanger.