Skip to main content
Beantwoord

Wanneer komt er een nieuwe versie van Android TV op de KPN TV+ Box

• December 23, 2025
  • 7 reacties
  • 191 keer bekeken

Inmiddels is Android TV 16 uit (July 27, 2025), en KPN TV+ Box zit nog op versie Android 11 (release September 22, 2020)

Wanneer komt er een “grote” update naar een latere versie?

En ​KPN is deze versie nog wel veilig nu die al een tijdje End of Life is?
“Android 11 (API 30) officially ended general security support for mobile devices on February 5, 2024, meaning no more core OS security patches from Google, (...)”

Of is een nieuwe box (aanvraag) geleverd met een hogere versie van Android TV? En zo ja, welke versie?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@kiddingguy2020 ,

KPN is achter de schermen bezig met een update voor deze ontvanger naar Android 14.

Bron: moderator Arjan

Al moet ik wel zeggen dat we eerst nog bezig zijn met een update naar Android TV 14. We maken mooie stappen in het proces om deze update klaar te maken voor de boxen. Wanneer dit exact gaat gebeuren kan ik helaas nog niet zeggen, want daar is nog geen concrete datum voor bekend.  

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 23, 2025

Hallo ​@kiddingguy2020 ,

KPN is achter de schermen bezig met een update voor deze ontvanger naar Android 14.

Al moet ik wel zeggen dat we eerst nog bezig zijn met een update naar Android TV 14. We maken mooie stappen in het proces om deze update klaar te maken voor de boxen. Wanneer dit exact gaat gebeuren kan ik helaas nog niet zeggen, want daar is nog geen concrete datum voor bekend.  

Hallo ​@kiddingguy2020 ,

Bedankt!

In dat topic deze vraag gesteld.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 23, 2025

Inmiddels is Android TV 16 uit (July 27, 2025), en KPN TV+ Box zit nog op versie Android 11 (release September 22, 2020)

Waar is Android TV 16 op een fysieke apparaat (geen emulator) te vinden? Google appraten zullen altijd als eerste krijgen, en deze zal eerst in zomer 2026 komen.

Waar is Android TV 16 op een fysieke apparaat (geen emulator) te vinden? Google appraten zullen altijd als eerste krijgen, en deze zal eerst in zomer 2026 komen.

Dat heb ik niet gezegd. Alleen dat Android TV 16 uit is.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 23, 2025

Bedankt!

In dat topic deze vraag gesteld.

Maar ook daar zal je daarop geen antwoord krijgen. KPN geeft nooit vooraf een datum af van zo'n update. 

En het zal zeker niet in de komende weken gaan plaatsvinden. Ook bij KPN zijn veel mensen vrij rond de feestdagen. 

Zodra er een update komt, dan wordt het aangekondigd in de product-updates:

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=6

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 23, 2025

Dan kan je net zo goed niet erop wijzen. Je weet hoe lang het duurt van het tijdpunt beschikbaarstellen van generieke broncode tot aanpassing voor specifieke hardware is. Het  kan 1 jaar maar ook 4 jaren zijn.

Dan kan je net zo goed niet erop wijzen. Je weet hoe lang het duurt van het tijdpunt beschikbaarstellen van generieke broncode tot aanpassing voor specifieke hardware is. Het  kan 1 jaar maar ook 4 jaren zijn.

Naja… wat informatieverstrekking over producten, software en releases kan nooit kwaad.