Skip to main content

Beste KPN,

 

De laatste post hierover is alweer even geleden.. dus bij deze weer, onder het kader oude koeien uit de sloot halen:

 

Wanneer kunnen we Ein-de-lijk eens HDMI-CEC gaan krijgen op de 4k ontvanger?

 

Is echt primitief dat jullie dit niet ondersteunen en echt een gemis..

 

En het antwoord: we hebben ook klanten die de tv uit willen hebben en het boxje aan om radio te luisteren. Helemaal goed. Laat het voor die a-technische mensen op de fabrieksinstelling lekker uit staan.

 

Voor de mensen die namelijk de afgelopen 10 jaar niet onder een steen hebben geleefd en een beetje begaan zijn met hun tv/home cinema installatie willen dit gewoon als mogelijke optie in het menu.

 

Ik vind het namelijk best kwalijk dat ik mijn volledige ochtensroutine thuis op smart home kan zetten. Mn tv gaat aan om stipt 8 uur. Mn soundbar daarmee ook,  mn koffieapparaat gaat draaien op een IFTTT protocol, mn verlichting gaat aan op een bepaalde hardheid op basis van het licht buiten gecalculeerd vanaf de zonsopgang. Google home vertelt me het weer en mijn agenda zodra ik beneden ben.

 

Maar ik moet mijn afstandsbediening van het kpn kastje pakken om het nieuws te kunnen kijken…

 

Dus nogmaals: wanneer kunnen we het verwachten?

En het antwoord: we hebben ook klanten die de tv uit willen hebben en het boxje aan om radio te luisteren. Helemaal goed. Laat het voor die a-technische mensen op de fabrieksinstelling lekker uit staan.

Waarom zijn die mensen a-technisch?


Had misschien beter in een aparte alinea kunnen staan.

 

die is namelijk wel heel erg over 1 kam scherend op deze manier.

 

Ik refereer aan a-technische mensen in het algemeen.


Hey Scott, hier kan ik kort over zijn: Er zijn op het moment geen actieve plannen om de huidige HDMI-CEC mogelijkheden (tv automatisch aanzetten als de ontvanger aangezet wordt) verder uit te breiden. 


Hallo,

ik wil even op het verhaal aanhaken. Ik heb uren zitten klooien. En kreeg het niet voor elkaar om de versterker aan te laten gaan met de TV en het Kastje van KPN. Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven.

Vanmorgen toch nog een poging gedaan en heb het werkend .

 

Wat moet je doen. Denk in soundbar aansluiten op je TV. 
Je koppelt HDMI 3 arc aan je versterker op de uitgang / ingang. Dit is de uitgang waar ook het beeld / audio doorheen gaat van alle andere devices die je gebruikt. 
Het KPN kastje sluit je aan op HDMI 1  van je TV. Niet op de versterker dus aansluiten. 

Programmer de TV knop voor je Samsung tv / type die jij hebt. En je kan nu heerlijk genieten van de audio via je versterker.

 

S6 ermee !

Marco 


@Airmaxx014 

Mooi uitgelegd.

Alleen bij onze LG tv zit HDMI arc op HDMI2.😉


@joop2011 voor elke toestel neem je de HDMI ARC . Is het 1 2 of 3 … werking blijft hetzelfde .