Skip to main content

Wanneer komt tv5 weer terug? 
Dat is een tenminste een zender met 

mooie info over Franse dorpen en steden. 

Hallo @Sjaak1949 ,

Deze vraag wordt vaker gesteld. Ga er maar niet vanuit dat dit op korte termijn gebeurt.  

Ik heb ooit wel is ergens gelezen dat deze zender een hoge doorgiftevergoeding vraagt van de providers. Weet alleen de bron niet meer.... En de interesse in dit soort zenders is best laag. 

De moderators hebben ook aangegeven dat er jaarlijks zenderwijzigingen zijn, maar dat er geen nieuws is over deze zender.

Maar mensen die persé TV5 willen zien, kunnen een klein schoteltje plaatsen. TV 5 en nog een reeks andere Franstalige zenders zijn gratis te ontvangen via de satelliet.

 


En mijn persoonlijke mening (al is dat eigenlijk niet zo belangrijk): 

Ik kan die Franse zenders dus gewoon via de satelliet ontvangen. 

Ik wordt altijd een beetje triest van die zender als ik er langszap. Die versie van TV5, met Nederlandse ondertiteling waar hier wel eens om gevraagd wordt, zendt vaak van die serieuze dramatische films uit. Ik hou dat nooit lang vol.

Er is ook een andere versie van TV5 met veel internationale nieuwsprogramma's.Die zender is niet ondertiteld, maar daar begrijp ik de nieuwswaarde dan nog wel van. Hetzelfde geldt voor Euronews in de Franse versie. 

Maar de mooiste beelden zie je wat mij betreft op Arte HD. 

Zelf kijk ik geregeld naar de Duitstalige variant van Arte HD. Mijn Duits is namelijk veel beter dan mijn Frans.    


Zelf kijk ik geregeld naar de Duitstalige variant van Arte HD. Mijn Duits is namelijk veel beter dan mijn Frans.    

Die is ook via het basispakket van itv beschikbaar. Met ook alleen het Duitse geluid. Ook ik versta dat ietsje 😉 beter dan Frans.

Maar een Franse detective of thriller met NL ondertitels is prima.

KPN zou helemaal compleet zijn met TV5, Djazz tv erbij. En qua radio o.a. Fip.