Skip to main content

Heb ik recht op 4 k kastjes, met mijn alles in een parket…

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @whitewolff ,

Alleen als je een abonnement neemt op het 4K-pakket, dan krijg je de 4K-ontvanger in bruikleen. 

Het 4K-pakket kost 2,50 per maand. 

Het kan zijn dat je daarvoor moet overstappen op KPN Hussel. (Als je nu nog geen KPN Hussel hebt.) 

 

 

KPN Schrijft : 

Wat heb je nodig om 4K TV te kijken?

  • 4K UHD TV
  • Geschikte Experia Box
  • Voldoende internetsnelheid 
  • 4K tv-ontvanger

Kijk On Demand in 4K kwaliteit

We hebben films en documentaires in 4K-kwaliteit voor je klaarstaan. Deze kun je kijken wanneer en waar jij wilt met On Demand. 

Reis af naar alle uithoeken van de wereld met documentaires als Wild Canada of Borneo's Wildest Rivers. Of duik in de wereld van Hollywood met Wonder Woman.

 

Nieuwe 4k zenders

Per 18 juli geniet je van twee nieuwe 4K-zenders. LoveNature laat je dichterbij de natuur komen met documentaires en wildlife series. Zo scherp heb je de natuur nog nooit ervaren! Je kunt LoveNature bekijken op kanaal 693. Ben je meer fan van extreme sporten? Dan is Insight wat voor jou, adrenaline boost gegarandeerd. Insight is te zien op kanaal 692. De muziekzender Xite kun je ook bekijken op kanaal 691 in 4K-kwaliteit.


Onder de propositie Alles in 1 is 4k UHD niet beschikbaar; derhalve ook de kastjes niet.
Dan zou je je abonnement moeten wijzigen naar Hussel.

Maar, is het de moeite?

Er zijn maar 3 zenders in 4k UHD: Xite, LoveNature en Insight. De overigen zijn in HD en dat wordt niet ‘beter’ via een 4k kastje. Verder zijn er on demand maar 10 UHD films te huur à € 7 die al in geen tijden veranderd zijn.

Hoewel het verschil tussen SD en HD significant is zie ik nauwelijks verschil tussen HD en UHD (heb ik via youtube in mijn 4k-tv en BRD). Grootste verschil zal met natuurfilms zijn, waar de kleinste details er toe doen natuurlijk.

Gebruik je nu de analoge audio-uitgang naar je versterker? Het 4k kastje heeft die uitgang niet meer, alleen optical.


Oké dan weet ik voldoende dan is het nog niet de moeite. Wacht nog wel een jaar,want dat zal wel traag vooruit gaan.

Wat ik ook niet kan vinden is de Smart tv app voor mijn nieuwe Philips tv. Weet hier al iemand antwoord op ik hoor het graag... Alvast bedankt...


Er is voor Philips nog geen KPN ITV app (als je die bedoelt).


Ik ken het alleen als smart tv app zodat ik mijn eigen afstandsbediening kan gebruiken van mijn nieuwe tv en niet die van KPN en dan weer van de tv. Kan zijn dat dat ITV is geen idee, het duurt in ieder geval lang voor dat ze het beschikbaar hebben voor andere tv's. Ik had er al het een en ander van gelezen en opgezocht maar werd er niet wijs van, en kan inderdaad de app niet vinden op mijn tv toestel... Maar in ieder geval bedankt voor je reactie...


Reageer