Skip to main content
Sinds heb ik een paar dagen TV Compleet (genomen omdat Ziggo stopte met analoog TV-signaal en KPN het technisch beste aanbod leek te hebben). Maar dit is een grote teleurstelling. Zojuist bevestiging van een helpdesk-medewerker gehad dat het bij KPN niet mogelijk is tv-programma's op te nemen die (nog) niet in de elektronische programmagids staan vermeld. Je kan niet vooruit een datum, tijd en zender opgeven, zoals wel bij Ziggo het geval is. Wanneer komt deze functionaliteit? Anders moet ik weer terug naar Ziggo!



*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.



De laatste keer dat ik contact had met een KPN medewerker werd mij duidelijk dat dit onderaan staat op het to-do lijstje. Het is belangrijker eerst functies toe te voegen waar meer mensen om vragen. Ik vroeg al of ze een enquete wilden doen onder de KPN gebruikers om te zien hoeveel mensen dit ook willen, maar dat was ook te veel rompslomp. Ik blijf dit een groot irritatie punt vinden van de KPN. Want als je een bericht leest dat er op een bepaalde dag, wat niet binnen de dagen ligt van de electronische gids, een programma komt die je op wilt nemen vergeet je het vaak alsnog in te programmeren.

Ik blijf hopen dat KPN toch iets er mee gaat doen, maar dat doe ik al twee jaar. Nu ik weet dat er toch nog iemand is die het ook wilt, ga ik toch weer zeuren bij ze. Wie weet helpt het?
Inmiddels heb ik met Ziggo gebeld om te zien of mijn oude abonnement in ere hersteld kon worden. Helaas moet ik dan ook bij hen een kastje gaan huren (à la KPN) en kan ik mijn oude Humax-ontvanger met de handmatig-opnemen mogelijkheid (en een harde schijf) niet meer gebruiken (omdat die ontvanger niet meer in hun systemen geregistreerd is). En met het Ziggo kastje kan je ook niet meer handmatig programmeren volgens de Ziggo helpdesk; ook bij hen alleen via de EPG. Wel geeft Ziggo de gids over een langere periode dan KPN weer. Vooral BBC 1 en 2 staan er maar kort vooraf in bij KPN. En terugkijken kan bij KPN ook al niet voor de buitenlandse zenders, laat staan tot 7 dagen!

Het komt er dus op neer dat als je meer dan een viertal dagen op vakantie bent, je de uitzendingen daarna moet missen. Of je moet de buren die op je huis passen vragen af en toe je tv aan te zetten om de latere opnames te programmeren via de EPG.
Bij KPN is het opnemen in the cloud. Technisch verhaal maar daardoor kan handmatig tijden opgeven niet. Je hoeft niks te missen tijdens vakanties hoor. Je kunt wereldwijd opnamen inplannen via de ITV-app van KPN! En in Europa zelfs naar de zenders kijken (niet allemaal).



Bij het NIEUWE kastje (Mediabox Next) van Ziggo is het ook opnemen in the cloud. Ook daardoor alleen EPG opnemen (ivm de blokken namelijk). EPG wel 1 week vooruit; bij KPN populairste zenders (BBC is dat niet) 4 dagen vooruit.



KPN en Ziggo: Of je plant series ook als series in. Dan wordt het wel steeds opgenomen. (bv. bij VAKANTIE)



P.S. je mag er nog wel een vakantie achteraan plannen om alles wat tijdens een vakantie is opgenomen weer te zien. Ik laat alles vaak maar lekker schieten. 😃
Dag allen, welkom hier.



Bij KPN is het opnemen in the cloud. Technisch verhaal maar daardoor kan handmatig tijden opgeven niet. Je hoeft niks te missen tijdens vakanties hoor. Je kunt wereldwijd opnamen inplannen via de ITV-app van KPN! En in Europa zelfs naar de zenders kijken (niet allemaal).



Bij het NIEUWE kastje (Mediabox Next) van Ziggo is het ook opnemen in the cloud. Ook daardoor alleen EPG opnemen (ivm de blokken namelijk). EPG wel 1 week vooruit; bij KPN populairste zenders (BBC is dat niet) 4 dagen vooruit.



KPN en Ziggo: Of je plant series ook als series in. Dan wordt het wel steeds opgenomen. (bv. bij VAKANTIE)



P.S. je mag er nog wel een vakantie achteraan plannen om alles wat tijdens een vakantie is opgenomen weer te zien. Ik laat alles vaak maar lekker schieten.




Alles wat ik wilde zeggen hier heeft Peter al gezegd. Ik ga er ook niet vanuit dat deze gewenste functie ooit terug zal komen, in ieder geval niet op korte termijn.
Hallo @Gebruiker2242 ,

Als Ziggo-klant met alleen een analoog abo kun je bij een ongeschikte digitale tv een gratis decoder krijgen, voor een 2e en 3e decoder moet worden bijbetaald.
@PeterG (en AlexG is het er mee eens) schrijft "Bij KPN is het opnemen in the cloud. Technisch verhaal maar daardoor kan handmatig tijden opgeven niet. Je hoeft niks te missen tijdens vakanties hoor. Je kunt wereldwijd opnamen inplannen via de ITV-app van KPN! En in Europa zelfs naar de zenders kijken (niet allemaal)."

Het wil er bij mij niet in dat handmatig opnemen niet kan omdat het opnemen in de cloud plaatsvindt. Een beetje handige programmeur moet de software van het kastje zo aanpassen dat op een bepaald moment een bepaalde zender wordt opgezocht in de cloud. Als ik de broncode van de tv-ontvanger had zou ik het zelf proberen.

Verder is het leuk dat je met de app overal tv kan kijken, mits je een telefoon met een android of ios besturingssysteem hebt. Maar dat is geen oplossing. Wie gaat er nu een serie of ander programma op z'n telefoon kijken? Ik zie me al zitten, een uur met dat ding in mijn hand en luisteren naar blikkerig geluid...



Eén ding vind ik echter interessant: "Je kunt wereldwijd opnamen inplannen via de ITV-app van KPN!" Begrijp ik goed dat ik vanaf mijn telefoon als ik in het buitenland ben, aan mijn kastje thuis de instructie kan geven iets op te nemen zodat ik het twee weken later thuis kan terugzien?
Gebruiker2242 schreef: Eén ding vind ik echter interessant: "Je kunt wereldwijd opnamen inplannen via de ITV-app van KPN!" Begrijp ik goed dat ik vanaf mijn telefoon als ik in het buitenland ben, aan mijn kastje thuis de instructie kan geven iets op te nemen zodat ik het twee weken later thuis kan terugzien?



Dat is nou het handige van die cloud. Er wordt op jouw abonneenummer op één plek opgenomen. Die opnamen zijn met al je tv-ontvangers, dat kunnen er tot 6 zijn, én devices (smartphone's* ; tablets*) beschikbaar. Die opnamen staan namelijk op de servers van KPN. En die zijn wereldwijd bereikbaar via de de app i.c.m. de tv-gids daarin.



*Bij smartphones en tablets alleen binnen Europa en indien de zender buiten Nederland beschikbaar is. Programmeren kan voor álle zenders wereldwijd.via de app.



Opnamen vinden helemaal niet plaats op de ontvanger bij je thuis. Daardoor gaan opnamen ook door als je de tv ontvanger helemaal (!) uit zet of als de stroom thuis uitvalt.

Omdat opnamen op de servers plaatsvinden volgens het schema van de epg is handmatig tijden invoeren zinloos. Ruimer opnemen kan bijvoorbeeld daardoor ook niet. Ziggo doet sinds kort hetzelfde.