Skip to main content
Beantwoord

Wanneer kunnen we update van KPN TV+ Box naar Android TV 14 verwachten?

• May 5, 2025
  • 32 reacties
  • 639 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 26, 2026

Het belangrijkste is dat voor UHD het Premium abonnement nodig is!! Dat heeft weinig tot niets met de  Android versie te maken. Het F1tvpro abonnement is tegenwoordig Full HD. 

Juist, F1TV Premium is niet via ViaPlay maar alleen via F1TV zelfs te bestellen. 

je kreeg het graties bij Viaplee abo

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

De Android ontvangers van Delta draaien al op Android 14. 

Voor de liefhebbers hoop ik oprecht dat topics met de vraag om een update naar Android 14 niet net zo langlopend worden als die voor een kpn TV app voor de Apple TV, maar wellicht wijzigt de status van ‘er is nog niets over bekend’ naar ‘update Android’ staat op de roadmap.

• January 26, 2026

je kreeg het graties bij Viaplee abo

Klopt maar dat betreft F1tvpro  wat fullHD is sinds afgelopen jaar. F1tv Premium is een ander abonnement en niet inbegrepen bij Viaplay.

Wat de update naar Androidtv 14 betreft zal per ontvanger wel het nodige aan licenties moeten worden afgedragen en dat zal voor Delta met verhoudings gewijs een handjevol ontvangers iets goedkoper zijn.

TvG2016
Helper
  • January 26, 2026

Delta heeft niets moeten updaten. De Smart-box werd vanuit de fabrikant met ATV14 uitgeleverd.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Wat de update naar Androidtv 14 betreft zal per ontvanger wel het nodige aan licenties moeten worden afgedragen en dat zal voor Delta met verhoudings gewijs een handjevol ontvangers iets goedkoper zijn.

Ik was in de veronderstelling dat Android zelf gratis was maar dat er betaald moet worden voor de Google apps, zoals YouTube en de browser.

Hoe het met die licenties geregeld is? Ik kan me indenken dat de fabrikant van de device met Android, de kosten van de licentie voldoet (en die dan door berekend in de verkoopprijs): dus eigenlijk net zo als bij een computer of laptop met Windows als besturingssysteem. Voor de upgrade van Windows 10 naar 11 was ook geen nieuwe licentie nodig.

Mochten er inderdaad voor een update opnieuw licenties gekocht moeten worden, is het voor kpn wellicht voordeliger met een nieuwe ontvanger te komen die af-fabriek voorzien is van een nieuwere Android versie. 

Een 4K mediaspeler met Android 14 is voor minder dan € 25 te koop…

• January 26, 2026

Delta heeft niets moeten updaten. De Smart-box werd vanuit de fabrikant met ATV14 uitgeleverd.

Dat maakt het nog eenvoudiger.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 27, 2026

Met een Apple tv kastje heb je nooit last van verouderde versies en zie je F1pro wel in 4K