Skip to main content

Goedenavond,

 

Zoals dinsdag 22-11 afgesproken met uw collega zouden wij mijn KPN tv-kastje retour zenden om vervolgens een nieuwe opgestuurd te krijgen. Helaas kon het niet anders dan op deze manier en zitten wij hierdoor een aantal dagen zonder tv. De afspraak die gemaakt is, is dat we alle dagen die we zonder KPN tv-kastje zitten, terug vergoed krijgen op onze maandelijkse kosten. Wij gaan er vanuit dat dit allemaal netjes verrekend zal worden wanneer wij ons nieuwe kastje hebben ontvangen. Onze vraag, moeten wij hier nog actie voor ondernemen, of wordt dit automatisch geregeld?

 

Daarnaast waren wij ook benieuwd wanneer we ons nieuwe kastje zullen ontvangen? Is de oude al veilig bij jullie aangekomen en worden stappen tot verzending al ondernomen? Graag worden wij op de hoogte gehouden van dit proces.

 

Hopelijk kunt u al onze vragen spoedig beantwoorden.

 

Met vriendelijke groeten

 

 

 

Heel vreemde gang van zaken. Normaal gesproken ruilt u de apparatuur om bij het afhaalpunt.  Maw u haalt de nieuwe op en u levert de oude in. Hoe bent u aan het adres gekomen waar de ontvanger naar toe moest?


Ik heb 22-11 contact gehad via de telefoon, KPN klantenservice. Mij is duidelijk gemaakt dat ik het tv kastje alleen om kon ruilen, door die van ons eerst op te sturen. Dat leek me al een vreemde gang van zaken. Aangezien onze maandelijkse kosten gewoon door lopen. En we ondertussen al bijna een week zonder televisie zitten. Hierdoor hebben we ook afgesproken dat we dit later financieel zouden verrekenen. Het volgende is dus nu aan de hand. Ons kastje is al ontvangen aan het adres wat ik te horen kreeg via de telefoon, namelijk: Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn. Echter heb ik hier verder geen gegevens bij gestuurd. Nu vraag ik me af, hoe weten jullie dat het ons kastje is? En wanneer hebben we een nieuw (goed werkend) kastje terug? Zoals eerder genoemd, onze kosten gaan door, maar kunnen al dagen geen televisie kijken. Erg vervelend zo tijdens de avondlockdown. Dus wij hopen dat er snel een oplossing komt.


Wij gaan er vanuit dat uw collega ook een aantekening heeft gemaakt in ons dossier?? Waarop u terug kunt vinden dat bovenstaande afspraken gemaakt zijn? Anders is ons telefoongesprek mogelijk opgenomen (voor trainingsdoeleinden), waarop onze afspraken zijn terug te luisteren.

Hopelijk ontvangen wij spoedig bericht


Ik heb gevraagd of uw probleem met voorrang behandeld kan worden want mijn gevoel zegt dat dit niet goed gaat. Een medewerker gaat reageren hier. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc.  Dus niet hier plaatsen maar in uw profiel. De medewerker reageert vanzelf.


Dag Joep, bedankt voor je hulp. Ik heb mijn profiel aangepast


Hi @SB7 en @Joep1965, welkom op het forum. 

Dit is inderdaad een rare gang van zaken en totaal verkeerd van die medewerker, dat pak ik hier intern nog op. 

Goed dat je aan de bel hebt getrokken, anders kon je lang wachten op een nieuwe ontvanger. Een omruiling wordt, zoals Joep aangaf, gedaan bij een Post NL punt. Je levert de oude in en je krijgt de nieuwe gelijk mee. 

Ik ga alsnog zorgen dat er een nieuwe jouw kant op komt, ik hoop dat deze morgen op de post gaat. Mijn oprechte excuses voor deze blunder. 

Laat je me hier weten wanneer je het hebt ontvangen? Dan kan ik ook de kosten verrekenen voor de gemiste dagen. 

 


@Alex_P . Hopelijk krijgen ze op het PostNL punt wel de nieuwe mee. Meestal, als je niks (meer) inlevert, krijg je de nieuwe niet mee. Dat heb ik al meegemaakt met een omruil voor mijn moeder. Kon toen onverrichterzake terug om alsnog de tv-ontvanger (een 1963 maar deed het nog en mijn moeder keek tv terwijl ik wilde switchen) mee te nemen.

 

Nota bene SB7

Anders doe je een ander oud apparaat(je) in een doosje en maak je het dicht. En lever je dat in.


 

Nota bene SB7

Anders doe je een ander oud apparaat(je) in een doosje en maak je het dicht. En lever je dat in.

Oef @PeterG ,

Zowel Nick83 als ikzelf hadden een tijdje terug ook zoiets geopperd.

Daar waren de moderators toen niet zo blij mee. 
 


SB7 zal dan toch wat moeten, @Noordzee , indien ie niet zonder meer z'n nieuwe ontvanger mee krijgt. De oude is namelijk al lang teruggestuurd.


Dag @Alex_P ,

 

dat zal ik doen. Bedankt voor je hulp. Ik hoop dat we het pakketje snel zullen ontvangen? Waar kan ik het ophalen? Of komen ze het aan huis bezorgen?

 

met vriendelijke groeten,

SB7


@Noordzee en @PeterG 

Nee, dit gaat nu niet via een omruiling. Logischerwijs zijn we niet blij als je, bij wijze van spreken, een baksteen in een doosje inlevert. Dan staan er een paar mensen in een magazijn verbaasd van te kijken. 

@SB7 Ik heb nu verzocht om een rechtstreekse levering op je adres, daar ga ik ook vanuit. Ik wacht nog op een reactie. Het kan zijn dat je het nog bij een Post NL punt moet ophalen, maar dan laat ik je dat wel weten. 

In beide gevallen hoef je niets in te leveren, de ontvanger heb je immers al opgestuurd. Dat dat even duidelijk is! 


Fijn geregeld @Alex_P 


@SB7, bij deze onderweg. Ik verwacht dat het uiterlijk overmorgen wordt bezorgd. :relaxed:


Dag Alex,

ik heb zojuist de tv ontvanger per post ontvangen. Moet ik verder nog informatie achterlaten om de financiële verrekening (van de dagen dat we zonder tv zaten) te volbrengen?

Echter is het probleem, dat het scherm elke minuut een keer op zwart beeld schiet, nog steeds aanwezig. Dat was namelijk de reden om het vorige kastje om te ruilen. Helaas is dit met het nieuwe kastje niet verbeterd.

hebben jullie nog meer mogelijkheden om dit op te lossen?

met vriendelijke groeten,

Sten Bierens 


Misschien bij dit kastje ook de software even vernieuwen? Deze ligt misschien al maanden op de plank in het magazijn.


Gebruikt u dit soort dingen?

 


Dag Alex,

ik heb zojuist de tv ontvanger per post ontvangen. Moet ik verder nog informatie achterlaten om de financiële verrekening (van de dagen dat we zonder tv zaten) te volbrengen?

Echter is het probleem, dat het scherm elke minuut een keer op zwart beeld schiet, nog steeds aanwezig. Dat was namelijk de reden om het vorige kastje om te ruilen. Helaas is dit met het nieuwe kastje niet verbeterd.

hebben jullie nog meer mogelijkheden om dit op te lossen?

met vriendelijke groeten,

Sten Bierens 

Laten we eerst kijken hoe we dit gaan oplossen. Heb je ook een andere HDMI en netwerkkabel geprobeerd? En maak je ook gebruik van de draadloze adapters? Plaatje van Joep. 

 


@Alex_P @Joep1965 

we gebruiken niet de draadloze adapters.

Ik gebruik de HDMI en netwerkkabels die ik van jullie geleverd heb gekregen. Misschien inderdaad ook sowieso even updaten?


Heb je dan misschien een switch tussen de tv ontvanger en het modem?


Er is een directe verbinding tussen het tv kastje en het modem


Toch bijzonder dat het probleem zich ook voor doet bij de nieuwe ontvanger.  Is die van hetzelfde type al die u terug stuurde?


Ja


Heeft u glasvezel? Of een koper verbinding? 


Glasvezel 


Is er al een gepaste oplossing? En moet ik verder nog informatie afleveren voor de verwerking van de gemiste dagen?