Skip to main content
Vraag

Wanneer past KPN de gids en andere punten van ergernis aan?

• March 30, 2026
  • 7 reacties
  • 77 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Zo ontzettend irritant dat er niets verandert aan de werking van de gids. Er zijn volgens mij door meer mensen klachten ingediend via dit forum, maar er verandert werkelijk niets.

Wanneer je iets terugkijkt op NPO3 (bijv) en ik ga weer terug naar live kijken. Gaat ie niet naar NPO3 maar naar een zender waar deze daarvoor op stond. 

Verder, wanneer je iets terugkijkt en per ongelijk een toets indrukt, verlaat ie direct het programma dat je terugkeek. Voorheen werd gevraagd of je echt wilde stoppen met kijken.

Verder is het scrollen in de gids slecht. Vaak loopt deze vast  verspringt ineens of verdwijnt het witte balkje waarmee je door de gids gaat.

7 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@JetFreggel, bedankt voor je feedback! Als er iets niet klopt in de gids kun je het melden in het onderstaande topic:

Je feedback over het teruggaan naar de laatst gekeken zender in plaats van de zender van het programma dat je terugkeek is een goede, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het andersom juist handig vinden. Ik neem hem in ieder geval mee.

Ook de feedback over het “weet je zeker dat je wilt stoppen met kijken” melding neem ik mee. Op wat voor apparaat kijk je TV?

Hetzelfde geldt voor de stabiliteit en snelheid van de gids.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 1, 2026

Het gaat niet om foutieve informatie, maar over het niet goed functioneren.

Volgens mij bedchrijf ik dat vrij duidelijk.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

die feedback neem ik ook mee

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • April 2, 2026

@JetFreggel Alle problemen die jij beschrijft heb ik niet/herken ik niet. Ik heb het voor je getest net. Ik heb zelf de DIW7022 en deze problemen spelen bij mij niet. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 2, 2026

die feedback neem ik ook mee

Momenteel bevriest de uitzending die live bezig is, wanneer ik naar de gids ga. Weer een dingetje erbij... 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 2, 2026

Zo ontzettend irritant dat er niets verandert aan de werking van de gids. Er zijn volgens mij door meer mensen klachten ingediend via dit forum, maar er verandert werkelijk niets.

Wanneer je iets terugkijkt op NPO3 (bijv) en ik ga weer terug naar live kijken. Gaat ie niet naar NPO3 maar naar een zender waar deze daarvoor op stond. 

Ik ga ervan uit dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

Als je vanuit de gids terug wilt, dan moet je wederom op gids klikken. Dan gaat hij terug naar de zender waar je het laatst was.

Persoonlijk hebben wij weinig problemen met de gids.

Maar dat is persoonlijk😉

Wat de een goed (of ok) vind, wil niet zeggen dat een ander het ook goed of ok vind.

Of andersom.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 2, 2026

Ik ga ervan uit dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

Als je vanuit de gids terug wilt, dan moet je wederom op gids klikken. Dan gaat hij terug naar de zender waar je het laatst was.

Persoonlijk hebben wij weinig problemen met de gids.

Maar dat is persoonlijk😉

Wat de een goed (of ok) vind, wil niet zeggen dat een ander het ook goed of ok vind.

Of andersom.

Maar dat weet ik toch. Dat is ook niet het probleem. Het gaat erom dat je vanuit terugkijken niet naar de zender gaat waarop je terugkeek.

Verder verspringt de 'cursor/witte balkje ' regelmatig en is niet terug te vinden waar seze is gebleven.

Verder is er nu het probleem bij gekomen dat de uitzending waar je naar kijkt bevriest wanneer je naar de gids gaat. (staat ingesteld op live tv bij gids)