Wanneer update KPN TV+ Box voor dynamische refresh rates?
6 maanden geleden al een topic opgestart voor ondersteuning van dynamische refresh rates bij de kpn tv+ box.
Helaas nog steeds geen update naar een hogere android versie(die wel dynamische refresh rates) ondersteund.
Ik kan dus nog steeds geen netflix, prime en andere apps op een fatsoenlijke manier bekijken omdat ik last blijf houden van hick ups wat erg onrustig kijkt.
Ben dus nog steeds aangewezen op de apps van mijn Samsung tv zelf.
Wanneer kunnen we de android update nou eens verwachten?
Bladzijde 1 / 1
Maar hoe kan het dan dat de meeste mensen, waaronder ik, probleemloos alles kunnen kijken? Zou het dan toch niet ergens anders aan kunnen liggen?
@Joep1965, beetje makkelijk weggezet, als je alle problemen op deze manier benaderd, begrijp ik wel waarom bepaalde zaken zolang duren.
Met mijn chromecast met Google Tv had ik nergens last van, dus het zal niet alleen aan mijn tv liggen.
Â
Â
Op het forum helpen klanten elkaar dus ik help. Hoe is de box aangesloten op het modem?
@Joep1965Â , dat is dan fijn
Is bekabeld aangesloten.
Â
Â
Kleine aanvulling.
Ik heb deze problemen alleen met de streamingsdiensten, alleen youtube doet het goed.
Â
Bij live Tv, terugkijken of opnames terugkijken geen problemen.
Hoi @Barthezz1985Â (ik moet denken aan de oud doelman van het Franse nationale elftal!), dank voor jouw bericht :)
Voor zover ik weet, staat er voor Android nog geen update gepland. Uiteraard ga ik wel navraag doen zodat we je hopelijk van iets concretere informatie kunnen voorzien. Zodra ik meer weet, meld ik me hier weer!
Maar hoe kan het dan dat de meeste mensen, waaronder ik, probleemloos alles kunnen kijken? Zou het dan toch niet ergens anders aan kunnen liggen?
Veel 4K content op Netflix is 24p (24 frames per seconde) en dat wordt nu door de TV+ Box omgezet naar 50 frames per seconde en als de TV+ Box ingesteld is op 1080i naar 50 halve frames.
In beide situaties moeten er twee frames bijverzonnen worden en dat leidt tot een mini hickups.
Ook ik ben gevoelig voor die hickups maar het is wel sterk afhankelijk van de content die gekeken wordt. Zo ervaar ik die hickups vooral bij rustige horizontale panning en minder als er veel actie is.
@Jan van KPNÂ , ik ben benieuwd naar je bevindingen
@wjb , dat klopt idd.
Voor mij helaas zo storend dat het niet te doen is.
Hoop op een snelle oplossing m.b..t. dynamische refresh rates.
Android 14 zal (vermoed ik) ook soepeler draaien op de kpn tv+ dan de huidige versie.
@Jan van KPNÂ , ik ben benieuwd naar je bevindingen
Er zal een update voor Android komen maar helaas kan ik dat verder nog niet concreet in de vorm van een datum o.i.d. Zodra deze update er is, kun je dat uiteraard hier teruglezen in de product updates (waar je je op kunt abonneren)!Â
Android 14 voor Google TV is nog "gloednieuw" en ik verwacht eigenlijk niet dat KPN direct Android 14 zal omarmen al denk ik dat daar KPN daar ansich wel verstandig aan zou doen.
Overigens is alleen een upgrade naar Android 12 of 14 niet voldoende om dynamic frame rates te implementeren, ook de apps zullen dat moeten ondersteunen.
Off-topic:
Mijn Chromecast Google TV krijgt binnenkort een upgrade naar Android 14 en ik ben benieuwd of de smart TV app van KPN daar op blijft draaien.
Is er al iemand die de smart TV app op de nieuwe Google TV streamer geïnstalleerd heeft?
@Jan van KPN bedankt voor de terugkoppeling, is het streven zonder een datum te noemen wel b.v. binnen een half jaar?
@wjb , van wat ik heb gelezen onderzteunen de bekende streaming apps wel dynamische rfr.
Â
@wjb , van wat ik heb gelezen onderzteunen de bekende streaming apps wel dynamische rfr.
Dat klopt, maar ook de TV+ launcher van KPN zal dat dan dus moeten gaan ondersteunen.
@Jan van KPN bedankt voor de terugkoppeling, is het streven zonder een datum te noemen wel b.v. binnen een half jaar?
Hoe graag ik zaken zo concreet mogelijk wens te maken, kan ik helaas niks zinnigs zeggen over hoe lang dit (minimaal) nog gaat duren @Barthezz1985, sorry!Â
Ik hoop oprecht dat het niet lang op zich zal laten wachten zodat we van het onderstaande af zullen zijn.
Â
Zonder dynamic frame rates
Met dynamic frame rates
Als ik goed kijk naar deze twee animaties, dan zie ik het verschil wel. Maar bij tv kijken valt mij dat niet op. Ik vraag me dan ook wel een beetje af hoe groot de groep is, onder onze klanten, waarbij dynamic frame rates daadwerkelijk een opvallend verschil gaat maken.Â
Als ik goed kijk naar deze twee animaties, dan zie ik het verschil wel. Maar bij tv kijken valt mij dat niet op. Ik vraag me dan ook wel een beetje af hoe groot de groep is, onder onze klanten, waarbij dynamic frame rates daadwerkelijk een opvallend verschil gaat maken.Â
Ik denk dat die groep best groot is onder de abonnees die veel 24fps content kijken via bijvoorbeeld Netflix.Â
Ik zie deze hickups ook bij Netflix/Video Prime op de VIP5202 tv ontvanger. Ik zie ze gelukkig niet op de Netflix/Prime app van mijn Samsung TV. Ik stoor me er flink aan, mijn huisgenoten helemaal niet.
Apart is dan wel dat de 5202 niks met Android te maken heeft.Â
Apart is dan wel dat de 5202 niks met Android te maken heeft.Â
Het is ook geen "Android dingetje", ook de 5202 (Linux) kent geen dynamic frame rates.
Duidelijk, dank je wel @wjbÂ
Ik heb er ook last van @Erik van KPNÂ
Voor de goede orde, ik heb TV+
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.