Skip to main content

Ik heb een philips smart tv van 2019.

Ook heb ik een kastje van KPN. Omdat dit via HDMI moet  ziet de tv die als stilstaand beeld en wilt.... eist dat de tv uit moet om te verversen. Dit krijg je er niet uit.

De app zou ideaal zijn maar die staat er dus niet tussen. Alleen voor samsung en LG.

Dit vind ik wel beetje vreemd.  Koppelverkoop????

Ik hoop echt dat de app voor alle merken beschikbaar komt

 

Wat bedoel je met dat de tv uit moet? Verversen?

Ook heb ik een kastje van KPN. Omdat dit via HDMI moet  ziet de tv die als stilstaand beeld en wilt.... eist dat de tv uit moet om te verversen. Dit krijg je er niet uit.

 


En ik snap niet wat u met koppelverkoop bedoelt, want de app is niet te koop. En KPN verkoopt ook geen tv's. 


Volgens mij is je TV niet i.o.


Hoi @Jeronimogt en welkom op het forum! De Smart TV app is helaas nog niet voor Philips TV's beschikbaar, we zijn wel bezig om deze app op andere merken en modellen mogelijk te maken. Ik heb alleen geen concreet termijn voor welke merken wanneer komen. Je TV-ontvanger zou echter ook met de TV samen moeten kunnen werken, ik ben benieuwd waarom dit niet lukt. Welk type Philips TV heb je precies? Welke melding krijg je in beeld waardoor je moet verversen en doet hij dit bij alles wat via de HDMI aangesloten is of alleen de ontvanger? 


Goedenavond. Mijn tv is een philips oled smart tv 160 cm. Uit 2019.

Mijn kpn kastje gaat met hdmi kabel in de tv.

Ik heb all mijn instellingen nagekeken maar ik kan de melding  dat tv uit moet om het beelf te verversen.

 

Dit komt omdat de hdmi ziet als stilstaand beeld.  Met de app heb ik daar geen last van.

 

Maar goed deze staar niet op de lijst voor bepaalde merken wat ik een beetje vreemd vind..

 


Ook ik heb een Philips 65OLED803 van afgelopen jaar. Waar @Jeronimogt het over heeft is dat deze TV's om inbranden te voorkomen een functie hebben ingebouwd waardoor deze als ze in stand-by gaan het beeldscherm een soort voor opschoning geven.

Als de TV echt wordt uitgezet (stroom er af) of lang aanstaat dan gaat hij dit verversen forceren. De TV moet dan enige tijd uit. Vroeger moet dit verversen als de LV langer dan 10 uur aan stond, maar recentelijk heeft Philips om een of andere reden deze tijd in een nieuwe firmware teruggebracht naar slechts 6 uur. Kortom, als de TV langer dan 6 uur aanstaat gaat hij piepen dat hij het toestel uit moet om het beeldscherm te verversen.

Dit heeft overigens niet te maken met het gebruik van een App of een externe bron. Dit doet deze TV altijd, maar.. pas sinds enige tijd dankzij de update van Philips.

Tips?

Zorg in ieder geval dat je TV dus op standby gaat en haal hem niet van de stroom af. Kijk je regelmatig langer dan 6 uur TV? Dan zal je hier mee moeten leren leven of hopen dat Philips dit terug draait.

Voor wat de KPN iTV app? Tja… het zou inderdaad wel een tijd worden dat deze voor bv AndroidTV beschikbaar kwam. Al ben ik dan wel benieuwd wat de kwaliteit van de streams zullen zijn. Waarschijnlijk niet hetzelfde als wanneer je kijkt via een decoder.

Koppelverkoop? Leuk zo'n term… Maar slaat natuurlijk nergens op daar KPN geen TV's verkoopt. Slaat dus als een tang op een varken.


6 uur, dat is nogal wat. Als je stopt met tv kijken, dan zet je toch het kastje én de tv uit?

Ik heb een oudere Philips tv. Die gaat na 3 uur volgens mij al uit. Op standby. Ik krijgt dan eerst ff een paar minuten een melding op scherm. Maar als ik dan het geluid ff een tikje hoger en weer lager zet, dan gaat de timer weer opnieuw tellen.


Tv's die zonder interactie altijd aan blijven bestaan volgens mij helemaal niet (meer). Want het is wettelijk verplicht dat een tv na enkele weken uitgaat als deze niet bediend word. In verband met energiebesparing. Heb ik tenminste hier op forum wel eens gelezen dat iemand dat beweerde.


6 uur, dat is nogal wat. Als je stopt met tv kijken, dan zet je toch het kastje én de tv uit?

Ik heb een oudere Philips tv. Die gaat na 3 uur volgens mij al uit. Op standby. Ik krijgt dan eerst ff een paar minuten een melding op scherm. Maar als ik dan het geluid ff een tikje hoger en weer lager zet, dan gaat de timer weer opnieuw tellen.

Het verschil zit hem in uit & stand by. 

Deze OLED's moet je dus na kijken niet uit zetten (er zit ook GEEN aan/uit knop op), maar in standby. Want dan gaat hij het scherm dus verversen. Als je hem uit zet (door de stekker er uit te halen, of de contactdoos waar hij in zit) gaat hij het scherm niet verversen in StandBy en gaat hij hier om zeuren als hij aan staat.

En 6 uur is nogal wat. Dat zal hier zelden voorkomen, maar oudere mensen die de hele dag op hun kamertje zitten. Of wellicht mensen die sportevenementen volgen kunnen hem wel eens langer aan hebben. Mijn dochter kan er ook wat van als de aan het bingewatchen is. 

Daarnaast zal het je wellicht verbazen hoeveel mensen de TV al aanzetten als ze thuis komen, “omdat het anders zo stil is". En als hij dan tot middernacht aan blijft… 

 


Bedankt voor de verduidelijking @TFHFony. Kun jij daarmee uit de voeten @Jeronimogt? Ik hoop het wel!


Reageer