Skip to main content
Beantwoord

Wanneer wordt de TV+ app beschikbaar voor WebOS2 (LG tv)?

• May 13, 2025
  • 13 reacties
  • 659 keer bekeken

Goedemiddag,

Wanneer wordt de nieuwe App voor de WebOS2 verwacht?

Ik ben voornemens een TV voor mijn camper aan te schaffen maar deze heeft een WeBOS2 besturing.

Thuis heb ik een LG TV waar de TV app van KPN wel op werkt.

Moet ik dan voor de camper TV ook de oude App downloaden en installeren?

Met vriendelijke groet,

Paul

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Pavlos58. De Smart TV app is zoals de anderen al gezegd hebben alleen op je thuisadres te gebruiken. Die kan niet op andere locaties gebruikt worden. Voor een tv scherm hebben we alleen rechten om het op het thuisadres te laten zien. Via de mobiele/tablet app of tv.kpn.com kan het wel op andere locaties.

Wat je wel kunt doen in de camper, is of een tv kopen met een ingebouwde Chromecast of AirPlay, of een tv met een losse Chromecast. De mobiele/tablet app werkt zoals Peter al zei wel in Europa, en die heeft Chromecast en AirPlay. Via die weg kan je het alsnog op de tv kijken. Maar niet via een app op de tv zelf dus.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

In je camper gaat die SMART TV app IN de tv nooit werken. Die kan alleen op het thuisnetwerk gebruikt worden. Noch de huidige '’interactieve TV'’ app als de nieuwe KPN TV+ app IN een televisie werkt buiten je eigen thuisnetwerk. Dus vergeet die app in je camper.

Of je parkeert de camper op je eigen oprit om daar vakantie te vieren…..

Bron: http://kpn.com/smarttv 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 14, 2025

Daarnaast toevoeging op ​@PeterG; er is op dit moment al een Smart TV app beschikbaar voor WebOS. Deze heet nog de KPN iTV app. Op dit moment wordt er een nieuwe Smart TV, met de naam “TV+” uitgerold. Dit is eerst op Android TV en Philips TVs. 

Op den duur zal ook WebOS dus TV+ Smart TV app krijgen, maar tot die tijd kan je van de oude iTV gebruik maken (mits je op je thuisnetwerk zit)

Buitenhuis TV kijken?
Binnen de EU kan je ook met de KPN TV+ app op je telefoon TV kijken en bijvoorbeeld casten naar jouw TV in de camper. Of je kan kijken naar Digitenne, mocht je bijvoorbeeld in NL veel op vakantie gaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2025

Maar wacht even.

ik gebruik al jaren op een camping in Spanje de app van kpn op mijn laptop.

Het is geen hoogstandje maar werkt daar redelijk.

Waarom zou dat op de tv niet werken?

groet

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2025

Zo wordt gedwongen om een TV met Android besturing te kopen maar Android TV schijnt geen succes te zijn en men wil daarmee stoppen.

Mijn idee is om met de Starlink contact te maken en zo mijn eigen TV omgeving te hebben maar als dat niet gaat wordt het een pakket van Canal plus. Dat is altijd werkend.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 14, 2025

Maar wacht even.

groet

Dat is een andere app. Op de laptop en op jouw telefoon werkt de KPN-TV+-app wel buitenshuis. 

Voor in jouw camper kun je eventueel casten vanuit jouw telefoon of laptop. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2025

Maar wacht even.

groet

Dat is een andere app. Op de laptop en op jouw telefoon werkt de KPN-TV+-app wel buitenshuis. 

Voor in jouw camper kun je eventueel casten vanuit jouw telefoon of laptop. 

Dan zou het toch via Starlink een Android televisie moeten worden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2025

Via Starlink werkt de app voor smart-tv ook niet. 

Wel de app voor mobiele apparaten. Dat zijn smartphone, tablet en laptop.

Mijn bonuszus in Zweden sluit de laptop via HDMI aan op de televisie. Zo kijkt ze via het Ziggo account van haar zus in Nederland. Via de app in de tv werkt doet ook niet. 

Voor gebruik in de EU is NLZIET heel prettig. Dat gebruik ik op een televisie buiten de deur.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2025

Via Starlink werkt de app voor smart-tv ook niet. 

Wel de app voor mobiele apparaten. Dat zijn smartphone, tablet en laptop.

Mijn bonuszus in Zweden sluit de laptop via HDMI aan op de televisie. Zo kijkt ze via het Ziggo account van haar zus in Nederland. Via de app in de tv werkt doet ook niet. 

Voor gebruik in de EU is NLZIET heel prettig. Dat gebruik ik op een televisie buiten de deur.

De app werkt wel op mijn android telefoon.

Dan mag je verwachten dat hij ook werkt op een android tv via de Starlink.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2025

Dan mag je verwachten dat hij ook werkt op een android tv via de Starlink.

Ik zeg het nog één keer. NEE. De KPN TV app voor smart-tv werkt niet buiten de deur. Alleen de app op een smartphone, tablet of de website voor laptop.

De app voor de smart-tv is een ANDERE. Deze is alleen vrijgegeven als vervanging van 1 of 2 ontvangers op je eigen huisadres.

Wat is er Spaans aan het omcircelde deel van het screenshot?

Er is verschil tussen Android-TV en Android.

Android-TV: televisies en streamingapparaten. App KPN TV alleen thuis te gebruiken.

Android: mobiele apparaten smartphone, tablet, laptop. KPN TV te gebruiken in landen van de EER.

Derhalve kijk ik zelf buiten de deur met NLziet, app in de televisie.

Of via de laptop voor KPN TV. Op het grote scherm eenvoudig te gebruiken via HDMI.

Laptop kan via Hotspot (van bijvoorbeeld mobiel) ook op 4G/5G.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Pavlos58. De Smart TV app is zoals de anderen al gezegd hebben alleen op je thuisadres te gebruiken. Die kan niet op andere locaties gebruikt worden. Voor een tv scherm hebben we alleen rechten om het op het thuisadres te laten zien. Via de mobiele/tablet app of tv.kpn.com kan het wel op andere locaties.

Wat je wel kunt doen in de camper, is of een tv kopen met een ingebouwde Chromecast of AirPlay, of een tv met een losse Chromecast. De mobiele/tablet app werkt zoals Peter al zei wel in Europa, en die heeft Chromecast en AirPlay. Via die weg kan je het alsnog op de tv kijken. Maar niet via een app op de tv zelf dus.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 17, 2025

Beste Jasper,

Kun je met die chromecast dan wel op de tv kpn kijken?

Met vriendelijke groet,

Paul

Jasper van KPN
Moderator

Je kunt vanaf de TV+ app op je mobiele telefoon of tablet casten naar de Chromecast. Dan kijk je het ook op tv.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 17, 2025

Je kunt buiten de deur casten naar de chromecast.

Maar ook de app in de chromecast Google-TV werkt buiten het adres van het abonnement niet.