Skip to main content

Sinds een week heb ik tv via kon. Ik mis echter de applicatie Disney plus. Nu moet ik nog steeds Chromebox gebruiken om Disney te kijken.

 

Is er bekend of en wanneer deze applicatie wordt toegevoegd?

 

Groetjes Wim

Hallo @Wim.alsemgeest ,

Nee, daar is nog niets over bekend. 

KPN schrijft regelmatig het volgende : 

In het algemeen kan ik aangeven dat wij (KPN) voortdurend in gesprek zijn met allerlei partijen om te zorgen voor een rijk entertainment aanbod. Als er nieuwe dingen aan ons aanbod toegevoegd worden laten we dat ook aan alle klanten weten. Maar tot zo'n moment kunnen we niet op specifieke gesprekken ingaan. 

Verder begrijp ik dat Disney+ eerst zelf alleen, via hun website, de dienst gaat aanbieden. Dus voor mogelijkheden op aanvullende apparaten en dergelijke verwijs ik graag door naar hun website

 


Hmmm.

Op android is de applicatie gewoon beschikbaar, en Chromecast ondersteund ook Disney+

 

 

 


Hoi @Wim.alsemgeest, welkom. 

Ik begrijp je vraag erg goed, een Disney+ app op de TV-ontvanger zou erg gemakkelijk zijn. De informatie in het topic dat @Noordzee deelt is inmiddels al een beetje verouderd, Disney+ ondersteunt inmiddels Smart-TV apps, Game consoles en inderdaad de Google Chrome casts. 

KPN schrijft regelmatig het volgende : 

In het algemeen kan ik aangeven dat wij (KPN) voortdurend in gesprek zijn met allerlei partijen om te zorgen voor een rijk entertainment aanbod. Als er nieuwe dingen aan ons aanbod toegevoegd worden laten we dat ook aan alle klanten weten. Maar tot zo'n moment kunnen we niet op specifieke gesprekken ingaan. 

Dit klopt natuurlijk wel, momenteel is de situatie nog niet gewijzigd. Als/Wanneer er een Disney+ app voor op de KPN TV-ontvanger verschijnt zullen we dit natuurlijk ook via het forum communiceren. 


De hierboven genoemde antwoorden zijn inmiddels alweer 7 maanden oud.

Is er inmiddels al meer zicht op het toevoegen van de Disney+ app op jullie TV-ontvanger? Uw collega’s bij ziggo hebben dit wel kunnen onderhandelen met Disney, waar gaat het mis bij KPN?


KPN maakt zelf geen app's, behalve de eigen IPTV app voor de Smart tv.

 

Disney+ (en vele anderen) moeten de app maken.

Maar of ze bereid zijn om hem voor Linux (daar werkt de KPN tv decoder mee) te maken is nog maar de vraag.

 

Persoonlijk geef ik (zolang hij goed werkt) de voorkeur aan de app van de Smart tv.

Disney+ heb ik daardoor ook in 4K.

Mocht dat niet meer goed werken, dan ga ik het via een Chromecast doen (denk ik). 😉


Beste @PkLd, welkom! Vooralsnog is hier niets in veranderd. Mocht dit wel zo zijn, lees je dit o.a. op het forum en in onze nieuwsbrief!


Hallo ik ben al 2 dagen bezig om disney+ op mijn tv te krijgen.Niks lukt zelfs de medewerkers weten het niet,heb hem wel op pc en laptop.Zeggen ze dat de app op de tv moet staan nou dat klopt niet staat er niet tussen,Zal blij zijn als die maand voorbij is betaal nu voor jan doddel,blondy2290

 

 


Hoi @blondy2290 

Als je een Arris VIP2952 vip5202 of Arcadyan hmb2260 hebt kun je daarop Disney niet krijgen. Je kunt dan bijvoorbeeld een chromecast of je smart-tv,indien aanwezig, gebruiken. 

Op de nieuwe TV+ ontvanger zit ie wel. Maar dan moet je je hele abonnement verlengen. 


Hallo ik ben al 2 dagen bezig om Disney+ op mijn tv te krijgen. Niks lukt zelfs de medewerkers weten het niet, heb hem wel op pc en laptop. Zeggen ze dat de app op de tv moet staan nou dat klopt niet staat er niet tussen. Zal blij zijn als die maand voorbij is betaal nu voor jan doddel, blondy2290

 

Hoe oud is uw Smart tv?

En welke Smart tv heeft u?

Want dat wordt bedoelt met de app op de tv.

 

Bij KPN zit hij alleen op de nieuwste KPN tv+ box (DIW7022).

Die kan je krijgen als je het KPN tv+ abonnement neemt. 

Zie ook hier. 

 

Zie ook het antwoord van @PeterG 


Hallo,ik heb een samsung tv en ook zo,n zwart kastje bij de tv.Snap van de hele boel niks laptop en computer werken wel maar tv niet.Zit allemaal op 1 router maar ik maak me er verder niet meer druk om heb al zoveel gebeld en wie ik ook aan de lijn had allemaal hetzelfde riedeltje het moet er op zitten.Nou dus niet maar eind juni kan ik hem weer uitzetten(zonde van die 10 euro) en ben ik er weer vanaf.Toch maar overstappen naar ziggo denk ik!!!! Bedankt voor je melding Peter.Fijn pinksterweekend, Blondy2290


Op een Samsung smart-tv, niet ouder dan 2017, moet de app van Disney plus gewoon aanwezig zijn. Gebruik daarvoor de Samsung afstandsbediening. Een oudere Samsung is niet geschikt. @blondy2290 

Overstappen naar andere provider hoeft helemaal niet.

Heb je nog een Arris VIP2952 VIP5202 of Arcadyan HM2260 dan kun je naar het nieuwe kpn tv+ abonnement. In de box die je daarbij krijgt, DIW7022, zit wel de app voor Disney+.

Bij Ziggo krijg je toch ook een nieuwe box en Ziggo is, na de periode van de instapkorting, wel wat duurder dan kpn.

Wil je dat niet en is ook je huidige tv niet geschikt dan kun je bijvoorbeeld de Chromecast HD met afstandsbediening en eigen apps aanschaffen. Ben je voor heel weinig klaar voor de toekomst. 

Deze chromecast is deze week nog afgeprijsd en kost momenteel maar € 30 bij alle verkooppunten. Vanaf juni weer € 39,99.

heb hem wel op pc en laptop.

Allergoedkoopste oplossing en direct bij de hand voor jouw: de laptop heeft een hdmi uitgang om het op de hdmi ingang van een televisie aan te sluiten.


Bedankt Peter maar ik doe er niks meer aan alleen verwijder straks.En ziggo betaal ik de eerst 9 maanden 32 euro en daarna 63 euro ben ik nog goedkoper uit dan bij kpn.Ik laat het hierbij ga boodschappen doen Groetjes blondy2290


Bedankt Peter maar ik doe er niks meer aan alleen verwijder straks.En ziggo betaal ik de eerst 9 maanden 32 euro en daarna 63 euro ben ik nog goedkoper uit dan bij kpn.Ik laat het hierbij ga boodschappen doen Groetjes blondy2290

 

Weet je dat zeker?

 

Ik betaal € 60,-- per maand.

Ik heb 2 x DIW7022 (KPN tv+ box)

100 / 100 internet met 5 x KPN veilig.

Opname pakket (gratis bij 2 KPN decoders (DIW7022)

V10 Experiabox (KPN router / modem)

 

Dus ben ik goedkoper uit dan bij Ziggo.

 

En als je belt naar KPN, dan kan je ook voor enkele maanden korting krijgen als je overstapt naar KPN tv+ pakket.