Skip to main content
Vraag

Wat betekenen de 6 cirkels met getallen bij ‘Meest bekeken’ op KPN TV?

• June 26, 2026
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Er zijn 6 cirkels met daarin getallen verschenen bij het eerste scherm “Meest bekeken”

Wat kan ik daar van leren. 

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2026

Het zegt mij niks. Zie die Lane ook niet op mijn DIW7022. 

Waar zie je dit op. En wil je een foto delen. 

• Auteur
  • Topper
  • June 29, 2026

Bedankt alvast. Dit moet het zijn. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 29, 2026

Dat zijn de (door alle klanten) meest bekeken programma’s. Zo te zien vooral NOS-journaals.

• Wijsgeer
  • June 29, 2026

Dat is het home scherm van je Samsung TV zelf en niet van de KPN TV+ box. Je kan daar andere geïnstalleerde apps van je samsung tv starten.

Ik krijg een zeer vergelijkbaar scherm als ik op de BRON toets (vierkantje met een pijtje erin) druk van de KPN afstandsbediening of op de home toets van de Samsung afstandsbediening. Dit scherm wordt in jouw voorbeeld over de KPN TV+ gids getoond.

Die blauwe rondjes zijn dan volgens mij bronnen/apparaten die je eerder op de tv hebt gekozen zoals misschien een soundsystem, laptop of USB stick etc.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@WilhelmusB, die rondjes zien eruit als iets van de tv zelf, van het besturingssysteem van Samsung (Tizen). Dit is niet van onze TV+ Box, wij hebben namelijk niet zulke witte vlakken met informatie.

Ik weet niet wat deze rondjes zijn, de handleiding van Samsung zal er vermoedelijk meer over kunnen vertellen. Of anderen die een Samsung tv hebben 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 29, 2026

Die onderste rij in het grijs is van je Samsung televisie!

Dit is niet van kpn tv.

Gezien de kanaal nummers als 3103 lijkt het mij recent bekeken kanalen van Samsung TV Plus.