Skip to main content

Ik heb de tv+ box op de kleine Sony op ECOSTART staan vanwege de vele problemen zoals zwart scherm, etc. Nu viel me op dat op dat de laatste tijd, de tv soms HDMI2 kanaal aangeeft en soms AML_TV. Na verschijnen kpn-logo start hij wel 'goed' op. Nu vroeg ik me af wat dat betekent. Ligt dat aan de tv+ box of tv? Zijn daar de problemen soms aan te wijten?

Hallo @Ruud987 bij de meeste tv's kun je de HDMI-poorten een eigen naam geven voor makkelijker overschakelen. Dat kan bij jouw tv gebeurd zijn door jou zelf, dat je het niet meer weet, of als het een 2ehands tv is, door de vorige eigenaar.

Als je het tv-toestel een fabrieks-reset geeft zou het weg moeten zijn.

Het heeft in ieder geval niets met de KPN-decoder te maken.

 

 


Tip, het beste kan je HDMI1 gebruiken voor de KPN tv decoder.

HDMI2 is meestal eARC, dus bedoelt voor bijvoorbeeld een soundbar.


Tip, het beste kan je HDMI1 gebruiken voor de KPN tv decoder.

HDMI2 is meestal eARC, dus bedoelt voor bijvoorbeeld een soundbar.

Nee, dat is bij mij juist eARC (HDMI1) op deze TV. Net nogmaals gecheckt. Vanmorgen op advies van @JanD de tv terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Nu afwachten of dat iets oplevert. En als het daar aan ligt dan heeft de winkel me een gebruikt toestel als nieuw verkocht. Ik ben namelijk amper aan dat soort instellingen geweest. Ooit een keer voor kleur. Moest de handleiding erbij zoeken om fabrieksinstellingen te kunnen instellen. 😎


Ik heb ook wel gezien dat de televisie de naam overneemt van het apparaat. (Op een Loewe bij de TV+ Box dan zonder de laatste letter. 🤓)

Wel eens een ander apparaat aangesloten gehad via HDMI, wat misschien die naam kan verklaren?

Of heb je je KPN TV+ Box misschien die rare naam gegeven?


Ik heb ook wel gezien dat de televisie de naam overneemt van het apparaat. (Op een Loewe bij de TV+ Box dan zonder de laatste letter. 🤓)

Wel eens een ander apparaat aangesloten gehad via HDMI, wat misschien die naam kan verklaren?

Aan zoiets heb ik ook aan gedacht maar kon niks vinden op internet. Kon ook de naam niet verklaren. Zat nog te denken aan

Android Multimedia Line_ TV. Iets beters voor de L kon ik niet verzinnen. 😎


Bedoel je dat je inderdaad een of andere Android Multimedia box gehad hebt?

Het gekke is dan toch dat je dat niet ziet voor de KPN TV+ Box, waar ik dat dus ook zag gebeuren.

Instellingen » Apparaat » Apparaatvoorkeuren » Over » Apparaatnaam » Wijzigen.


Het gekke is dan toch dat je dat niet ziet voor de KPN TV+ Box, waar ik dat dus ook zag gebeuren.

Instellingen » Apparaat » Apparaatvoorkeuren » Over » Apparaatnaam » Wijzigen.

Halverwege het opstarten verandert het keurig in DIW… etc. Dus dat is het niet😊

ik ga afwachten wat de fabrieksinstellingen gaan doen. 


Tip, het beste kan je HDMI1 gebruiken voor de KPN tv decoder.

HDMI2 is meestal eARC, dus bedoelt voor bijvoorbeeld een soundbar.

Nee, dat is bij mij juist eARC (HDMI1) op deze TV. Net nogmaals gecheckt. Vanmorgen op advies van @JanD de tv terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Nu afwachten of dat iets oplevert. En als het daar aan ligt dan heeft de winkel me een gebruikt toestel als nieuw verkocht. Ik ben namelijk amper aan dat soort instellingen geweest. Ooit een keer voor kleur. Moest de handleiding erbij zoeken om fabrieksinstellingen te kunnen instellen. 😎

 

HDMI1 eARC, dan heb je het Chinese merk Philips als ik het goed heb.

 

Ik heb zowel op de tv als op de DIW7022 CEC aan.

Alleen als je ook radio luistert en de tv niet aan wilt hebben, kan je dat beter niet doen.


Tip, het beste kan je HDMI1 gebruiken voor de KPN tv decoder.

HDMI2 is meestal eARC, dus bedoelt voor bijvoorbeeld een soundbar.

Nee, dat is bij mij juist eARC (HDMI1) op deze TV. Net nogmaals gecheckt. Vanmorgen op advies van @JanD de tv terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Nu afwachten of dat iets oplevert. En als het daar aan ligt dan heeft de winkel me een gebruikt toestel als nieuw verkocht. Ik ben namelijk amper aan dat soort instellingen geweest. Ooit een keer voor kleur. Moest de handleiding erbij zoeken om fabrieksinstellingen te kunnen instellen. 😎

 

HDMI1 eARC, dan heb je het Chinese merk Philips als ik het goed heb.

 

Ik heb zowel op de tv als op de DIW7022 CEC aan.

Alleen als je ook radio luistert en de tv niet aan wilt hebben, kan je dat beter niet doen.

Nee, een Sony! Zie het eerste bericht! Een 32”. En ook ik heb zowel op de tv als op de DIW7022 CEC aan. En radio luister ik nooit!


Ik zag dat mijn tv weer opnieuw AML_TV aangaf. Aangezien de fabrieksreset van de tv niets hielp kan het dus niet zijn dat ik of iemand anders die hdmi een naam gaf.