Skip to main content
Beantwoord

Wat gebeurt er als ik 1 van de 2 tv-ontvangers laat verwijderen?

• February 8, 2026
  • 14 reacties
  • 141 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Stel ik ga naar de winkel toe of bel vast, en wil 1 van de 2 KPN TV kastjes verwijderen voor de volgende maand. Hoe zit dat met die KPN TV box zelf? Kan het kastje behouden worden voor het geval de maand daarop de twee tv kastje weer gebruikt wenst te worden? 

Mijn begrijpen van wat er hier verteld is, ‘’het kan per maand uit gezet worden’’, dus dan betaal je er ook niet voor begrijp ik eruit. Heb ik dat zo goed? Of bedoelt de persoon dat het alleen om Netflix ed gaat?

Extra KPN TV box. 5 euro per maand. 

Wie kan dat verifieren voor mij? 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

Beste antwoord door Noordzee

Ik heb het niet over opnemen. Voor de duidelijkheid. Alleen dat extra kastje met de standaard kanalen/zenders. 

Ik ga ervan uit dat het een typo is. En dat als ik em eruit haal ik ‘niet’ meer die 6 per maand betaal. Dat is de kern van mijn vraag. 

Je bespaart dan inderdaad de zes euro per maand op de tweede ontvanger.

Afgezien van eventuele extra kortingen etc. 

Op jouw verzoek; In bovengenoemde reactie is afgezien van aanpassingen in jouw abonnement met betrekking tot voordelen van Combivoordeel of andere kortingen. 

Ter verdere informatie : Dit is de huidige propositie: 

14 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

wil 1 van de 2 KPN TV kastjes verwijderen voor de volgende maand. Hoe zit dat met die KPN TV box zelf? Kan het kastje behouden worden voor het geval de maand daarop de twee tv kastje weer gebruikt wenst te worden? 

@RalfSchooneveld, nee, de ontvanger die je niet meer huurt moet je terugsturen. Die kan KPN dan weer gebruiken voor een andere klant. Je moet in Mijn KPN (of via de telefoon, of in de winkel) met het serienummer van de ontvanger precies aangeven wélke ontvanger je wilt opzeggen, want die zal geblokkeerd worden.

Maar: ik zie dat je nu niks betaalt voor het opnemen pakket. Die krijg je waarschijnlijk gratis omdat je een tweede ontvanger huurt. Als je die huur opzegt, dan ga je alsnog betalen voor het opnemen, en dat is even duur. En als je dan later weer een tweede ontvanger huurt, dan blijf je extra betalen voor het opnemen. Lekker laten zoals het is, zou ik zeggen.

Dit heeft trouwens niks met het onderwerp van dit topic te maken, wat gaat over uitzetten van extra beveiliging bij inloggen op de KPN website.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 9, 2026

Beste ​@RalfSchooneveld ik zou binnen die eerste 9 maanden korting niets aanpassen, want dan raak je meteen de kortingen kwijt die je voor de resterende maanden nog tegoed hebt en ben je dus veel duurder uit.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

Ik denk dat ​@RalfSchooneveld het opname pakket gratis krijgt, omdat hij voldoende punten heeft.

Waarschijnlijk heeft hij / zij ook mobiel van KPN.

Maar inderdaad, je hebt hem in bruikleen.

Haal je hem eruit, dan betaal je € 5,-- (is tegenwoordig € 6,--) per maand.

Je krijgt dan een retour opdracht en daarmee moet je hem dan retour sturen.

Zoals ​@JanD ook al aangeeft, informeer wel eerst bij KPN of de overige kortingen hierdoor niet verdwijnen of verminderen.

Bel gratis 0800-0402 of ga naar de winkel

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 9, 2026

Dat screenshot is een heel oude! De ontvanger huur vanaf de tweede ontvanger is voor iedereen € 6 sinds 1 maart 2025.

Zelf heb ik 3 tv's. Één met de inclusieve ontvanger. De andere twee met de smart-tv app die geen huur kost. Dat zijn twee oudere tv's, dus met een streaming apparaatje. Scheelt me dus € 12 per maand. 

LET OP. Heb je dat opnemen pakket nu gratis onder de oude regeling (2 of meer ontvangers) dan is dat met 1 ontvanger niet meer gratis. Maar € 4,99. Dan is de besparing Maar € 1,01 !

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 9, 2026

Hallo ​@RalfSchooneveld ,

Je kunt via MijnKPN de tweede ontvanger uitzetten. Je krijgt dan vanzelf van KPN een bericht over het terugsturen van de tweede ontvanger. Realiseer je inderdaad wel dat het opnemen pakket dan niet meer gratis is. Heb je dat opnemenpakket niet nodig ? Zet dat dan ook uit. En mogelijk kun je gelijk jouw internetsnelheid wat naar beneden aanpassen? Of heb je werkelijk 1Gbit/s nodig? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

@Noordzee 

Ik heb het gratis opnemen pakket via KPN combivoordeel.

Ook met 2 ontvangers is het opname pakket niet meer gratis bij KPN.

Forum|alt.badge.img+1

Je kunt via MijnKPN de tweede ontvanger uitzetten. Je krijgt dan vanzelf van KPN een bericht over het terugsturen van de tweede ontvanger. Realiseer je inderdaad wel dat het opnemen pakket dan niet meer gratis is. Heb je dat opnemenpakket niet nodig ? Zet dat dan ook uit. En mogelijk kun je gelijk jouw internetsnelheid wat naar beneden aanpassen? Of heb je werkelijk 1Gbit/s nodig? 

Wat ben ik toch blij, dat u dat aanhaalt. haha. Tweeweg verificaie werkt niet meer omdat ik geen mobiel heb/wil. Maar ik zie dat deze vraag in een heel nieuw topic is gemaakt. 

Bedankt allen, ik ben bewust dat deze pdf oud is. Ik kan door de twee stap verificatie niet meer in de MijnKPN. Via de mail wordt ook geen maandelijkse pdf meer gegeven. Wees gerust, wij betalen meer voor vaste telefoon en KNP box in de tussentijd. 

Wat een zooitje. Ik kan erom lachen, maar het kan beter bij KNP. 

Wordt weer lachen in de winkel. Mag ik alles weer herhalen wat ik Sanne van KNP probeer duidelijk te maken. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 9, 2026

Wat ben ik toch blij, dat u dat aanhaalt. haha. Tweeweg verificaie werkt niet meer omdat ik geen mobiel heb/wil. Maar ik zie dat deze vraag in een heel nieuw topic is gemaakt. 

Bedankt allen, ik ben bewust dat deze pdf oud is. Ik kan door de twee stap verificatie niet meer in de MijnKPN.

Wordt weer lachen in de winkel. 

Tsjaa, dan ben je inderdaad voor een wijziging van jouw abonnement aangewezen op de winkel of op de telefonische klantenservice. Op dit platform kan niemand jou verder helpen. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@RalfSchooneveld,  als je een tv‑ontvanger uit je abonnement hebt verwijderd, ontvang je normaal gesproken per e‑mail de informatie over het terugsturen. Het is belangrijk om te weten dat je de ontvanger binnen 14 dagen na het stopzetten van het product moet retourneren aan KPN.

De actie blijft bestaan omdat het om een extra tv‑ontvanger gaat. Wel is het goed om te weten dat het Opnemen‑pakket €5 per maand kost zonder extra tv‑ontvanger. Als je veel gebruikmaakt van opnemen, kan het dus voordeliger zijn om de extra ontvanger in je abonnement te houden, in prijs maakt dat dan geen verschil.

Ook als je in de toekomst opnieuw een extra tv‑ontvanger wilt bestellen, moet de huidige ontvanger alsnog retour. Deze kan namelijk niet opnieuw gekoppeld worden aan jouw huishouden. Er wordt in dat geval altijd een nieuwe ontvanger opgestuurd.

Handig is hierbij de volgende site: Apparatuur terugsturen | KPN, hieronder heb ik de volgende informatie daaruit! 😊

Heb je een tv‑ontvanger die je niet gebruikt? Haal deze dan eerst uit je abonnement, anders blijf je er huur voor betalen.

Pas je abonnement aan

Gedaan? Dan stuur je dit terug:

• Tv‑ontvanger(s)

• Stroomadapter(s)

Zo stuur je de apparatuur gratis terug:

1. Verpak de apparatuur goed in de originele doos of een stevige verpakking.

2. Breng het pakket naar een PostNL‑punt bij jou in de buurt.

3. Laat de streepjescode zien. Deze vind je in de e‑mail of via de bestelstatus in MijnKPN.

4. Bewaar het verzendbewijs goed totdat het pakket bij ons is aangekome

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb het niet over opnemen. Voor de duidelijkheid. Alleen dat extra kastje met de standaard kanalen/zenders. 

Ik ga ervan uit dat het een typo is. En dat als ik em eruit haal ik ‘niet’ meer die 6 per maand betaal. Dat is de kern van mijn vraag. Afgezien van eventuele extra kortingen etc. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 10, 2026

Ik ga ervan uit dat het een typo is. En dat als ik em eruit haal ik ‘niet’ meer die 6 per maand betaal. Dat is de kern van mijn vraag. 

Je bespaart dan inderdaad de zes euro per maand op de tweede ontvanger.

Afgezien van eventuele extra kortingen etc. 

Op jouw verzoek; In bovengenoemde reactie is afgezien van aanpassingen in jouw abonnement met betrekking tot voordelen van Combivoordeel of andere kortingen. 

Ter verdere informatie : Dit is de huidige propositie: 

Forum|alt.badge.img+1

Ok, duidelijk. Mijn dank is groot. 
Beetje teveel nu. Moet denk ik toch naar de KPN winkel, dan weet ik pas zeker wat voor ons van toepassing is, maar dit helpt zeker. 

Blijkbaar ook 200mb voor maar 1 euro extra per maand. Kan ik misschien overwegen. 
Ze moeten u aannemen bij KPN voor de marketing. Ik ben meer up to date door u dan door KPN zelf. XD

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@RalfSchooneveld,

Fijn om te horen dat alles duidelijk is! 😊 Als je het prettiger vindt, kun je ook een belafspraak maken. Dan word je op een moment gebeld dat voor jou het beste uitkomt. Zo hoef je niet speciaal naar de KPN‑winkel en weet je toch zeker wat in jouw situatie het meest van toepassing is.

Forum|alt.badge.img+1

Hallo ​@RalfSchooneveld,

Fijn om te horen dat alles duidelijk is! 😊 Als je het prettiger vindt, kun je ook een belafspraak maken. Dan word je op een moment gebeld dat voor jou het beste uitkomt. Zo hoef je niet speciaal naar de KPN‑winkel en weet je toch zeker wat in jouw situatie het meest van toepassing is.

Ok duidelijk. Ik wacht af wat de mensen hier beslissen in het pand en kijk dan verder. 

Ik moet wel zeggen. Eneco heeft het zo bond gemaakt dat ik niet weet of ik belafspraak zo adviseren aan anderen hier. Maar dat is een zorg voor een andere dag. Website is het beste, maar nu is er een two step verification die alleen per sms kan (niemand heeft mobiel hier). 

Maar mag u voor nu negeren. Moet ik nog een brief voor sturen. Vriendelijk bedankt.