Skip to main content
Vraag

Wat is de beste provider?

• July 18, 2026
  • 39 reacties
  • 324 keer bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

• July 18, 2026

Als ik dit topic er even bij pak link weet ik eerlijk gezegd niet of je een tv aanbieder gaat vinden zonder problemen. Zelfs betreffende Digitenne lees ik genoeg problemen.

De beste aanbieder bestaat op dit moment niet. Het is op dit moment acceptabel en minder acceptabel.

@Len B even concreet wat zijn jouw wensen wat betreft functionaliteiten. Wat moet een provider minimaal bieden aan opties?

RonaldM01
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 18, 2026

Grappig hoe de  consumentenbond weer met een heel ander lijstje komt, de meeste via het netwerk van KPN 😊

Link

• July 18, 2026

Inderdaad opmerkelijk, maar mogelijk niet verrassend. 

De nummer 1 Freedom levert Canal+ 

"Ook dit kwartaal wordt de televisiekwaliteit niet hoog gewaardeerd. Daar krijgt Freedom slechts een 6,2 voor. Dit lage oordeel lijkt vooral te komen door storingen in het tv-signaal. Zo'n 31% van de klanten geeft aan dat ze in het afgelopen kwartaal last had van storingen. "

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 18, 2026

Ik begrijp ook niet helemaal waarom PeterG ook nog een flink bedrag aan NLZIET uitgeeft. Uiteraard zijn keuze maar ook hun prijs is behoorlijk hoog voor het kleinere aanbod.

Hoezo prijs behoorlijk hoog?

Toevallig had ik vorige maand Extra als jaarabonnement afgesloten bij NL Ziet, 58 zenders tegen een jaarbedrag van €131,40, dat is €10,95 p/m. Netto €7,46 p/m omdat ik hierdoor mijn Plus abonnement bij NPO Start van €3,49 p/m op kon zeggen. Het werkt perfect op mijn Apple TV 4K en dus geen gezeur met providers die zo nodig gedwongen app updates uitbrengen op tijdstippen die jou helemaal niet uitkomen danwel eventueel problemen veroorzaakt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 18, 2026

Grappig hoe de  consumentenbond weer met een heel ander lijstje komt, de meeste via het netwerk van KPN 😊

Dit is een scorelijst voor all-in-one (internet/tv/bellen). Hier wordt gevraagd voor TV. Als je de lijst van consumentenbond sorteert naar TV-kwaliteit, ziet er zo uit

Product

Testoordeel

Kwaliteit internet

Kwaliteit televisie

Kwaliteit telefonie

Klantenservice

Providerwaardering

Budget Thuis

7,6

7,3

7,6

8,3

7,6

7,3

Ziggo

7,6

7,6

7,5

8,3

7,5

7,0

Solcon

7,9

8,2

7,2

8,5

7,9

8,2

KPN

7,6

7,9

6,9

8,4

7,6

7,6

Delta

7,1

7,4

6,5

8,0

6,6

7,0

Freedom

8,0

8,9

6,2

9,4

8,2

9,3

ODIDO

6,5

6,7

6,2

8,1

6,4

6,2

Len B
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • July 18, 2026

@Len B even concreet wat zijn jouw wensen wat betreft functionaliteiten. Wat moet een provider minimaal bieden aan opties?

Ik pak even mijn ervaringen van mijn oude ARRIS VIP 2952 erbij.

Daar had ik heel soms wel eens een storing of een hapering maar veelal was het dat hij wat trager werd en dan ververste je de soft-ware en dan werkte hij weer voor MAANDEN naar behoren.

Ik wil gewoon TV kijken , opnemen en af en toe iets terug willen kijken en geen ……….. ;

Draaiende pijl in de EPG zien ! 

Opnames wissen maar niet alle seizoenen kwijt zijn !

Bij opnames spoelen niet dat de DIW7022 zichzelf opnieuw opstart !

Opnames die donker starten !

Tijdens het TV kijken een stilstaand beeld zien en geluid doorloopt !

Na het zappen geen tig seconden een zwart beeld zien !

Ik wil dus gewoon een goed werkend systeem voor mijn geld en niet bijna meerdere keren wekelijks [zie alle adviezen daarover] de stekker eruit te hoeven trekken om TV te kunnen kijken.

Thanks voor het reageren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 18, 2026
  • Opnames die donker starten !

Van alle punten die je opnoemt heb ik alleen dit. Af en toe! Vooral als het heel snel gaat. Ik tel altijd één-en-twintig. Na "speel af" en indien van toepassing na "verder kijken".

Maar het gaat mis als de afstandsbediening een beetje te snel gaat.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 18, 2026

Ik verbaas mij ook iedere dag weer maar dan over zóóóóveel andere dingen , daar moeten bij andere de oren van gaan tuten !

,,Een man een man , een woord een woord !’’ ?

Inderdaad , maar heeft totaal niets en dan ook helemaal niets mét het forum óf KPN te maken !

Maar deze topic gaat toch over “Wat is de beste provider”

Nu heb je het toch over de problemen, op zich begrijp ik dat wel.

Ëén ding kan ik je wel zeggen, bij zoveel problemen was ik allang naar een andere provider gegaan.

Wij hebben sinds 2011 Glasvezel (FTTH) en van Ziggo naar KPN gegaan. In die 15 jaar hebben wel lang niet zoveel fouten en problemen gehad als jij in 2 jaar.

Zie verder voor diverse oplossingen in je andere topics (dat zijn er ook heel veel).😊

• July 18, 2026

Ik begrijp ook niet helemaal waarom PeterG ook nog een flink bedrag aan NLZIET uitgeeft. Uiteraard zijn keuze maar ook hun prijs is behoorlijk hoog voor het kleinere aanbod.

Hoezo prijs behoorlijk hoog?

Toevallig had ik vorige maand Extra als jaarabonnement afgesloten bij NL Ziet, 58 zenders tegen een jaarbedrag van €131,40, dat is €10,95 p/m. Netto €7,46 p/m omdat ik hierdoor mijn Plus abonnement bij NPO Start van €3,49 p/m op kon zeggen. Het werkt perfect op mijn Apple TV 4K en dus geen gezeur met providers die zo nodig gedwongen app updates uitbrengen op tijdstippen die jou helemaal niet uitkomen danwel eventueel problemen veroorzaakt.

Ik zou voor twee kanalen waaronder History channel het extra abonnement moeten afnemen. Dat vind ik toch te gortig. Het is voor ons simpelweg geen serieuze vervanging voor TV via KPN. Met alle streamdiensten die er zijn is er behalve NLZIET voor History geen goede oplossing. De uitbreiding via Primevideo a € 4,99 per maand is het ook net niet. 

Maar een NLZIET abonnement naast een tv abonnement van KPN ontgaat mij echt waarschijnlijk is de achterliggende reden vast ergens genoemd en ben ik dat vergeten.

Len B
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • July 18, 2026

Graag wel bij de les blijven , we spreken hier over ± 8 maanden en ja , als je het beschikbare systeem niet intensief gebruikt heb je ook nooit storingen !  !

En de vele topics , met 11 topics en 131 reacties achter je naam zijn dat er heel veel.

• July 18, 2026

Graag wel bij de les blijven , we spreken hier over ± 8 maanden en ja , als je het beschikbare systeem niet intensief gebruikt heb je ook nooit storingen !  !

En de vele topics , met 11 topics en 131 reacties achter je naam zijn dat er heel veel.

De vraag blijft is dat een probleem van de provider, het type box of anderzins. 

Wat opnemen betreft kijk eens op de Ziggo Community dat is daar ook niet alles. 

Gewoon tv kijken en terugkijken is nagenoeg overal wel gelijk.

Wat dat betreft klopt de eerste reactie in dit topic prima.

Ik zou zelf toch zeggen dvb-c van Ziggo en opnemen op een eigen harddisk geen gedoe met verdwenen opnames na 1 jaar.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 18, 2026

VRT terugkijken is bij KPN niet mogelijk, bij anderen providers wel.

• July 18, 2026

Tja KPN heeft wel meer zaken die afwijken zoals niet elk kanaal te zien via de app of enkel  thuis. 

Dus de beste provider op TV gebied niet in mijn boek.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 18, 2026

Dat is één van de redenen dat ik NLziet erbij heb. Er zijn meer redenen. Het vult elkaar aan.