Skip to main content

waarvoor dient de USB poort aan de zijkant van mijn UHD tv ontvanger.

Hallo @mark van Belkom ,

Die USB-poort heeft geen functie. Je kunt er niets mee. 


Hallo @mark van Belkom ,

Die USB-poort heeft geen functie. Je kunt er niets mee. 

Kleine aanvulling, hij is bedoeld voor technische mensen (voor de rest is die dus uitgeschakeld). Dus hij geeft buiten dat om alleen stroom. 


Hi @mark van Belkom, omdat @Noordzee dit schreef (die in dit forum ongetwijfeld de meeste kennis heeft van Setup Boxen in de vorm van Sattellet ontvangers ) dacht ik. Ik heb me dat altijd afgevraagd. En als @Noordzee dit schrijft bedoeld hij waarschijnlijk bij KPN. Laat ik eens gaan zoeken op Internet.

Maar nee hoor, niets te vinden dan het opladen van een smartphone, maar hier zou ik niets mee doen, want er staat ook bij een dat als je er een smartdisk insteekt die bij een apparaat direct wordt geformateerd. Er staat ook iets over het opladen van software, maar mijn ervaring hiermee via (RS232) met een bekend Indiaas merk  receiver zijn dusdanig dat ik dat al helemaal niet er mee zou doen. 

Dus het is eigenlijk gewoon als een stuitje bij de mens, het heeft al lang zijn functie verloren. 

Weer bedankt  @Noordzee 😋   


waarvoor dient de USB poort aan de zijkant van mijn UHD tv ontvanger.

Niet helemaal waar...Ethernet naar USB-A kabel en voila een hogere download én upload snelheid dan eerder. Blijkbaar is de netwerk aansluiting softwarematig teruggedraaid van 1000 naar 100Mb 😒. Enfin, via mijn USB-A aansluiting op mijn DIW-7200 dan ik dat heuveltje omzeilen. Ben nu zelf volledig overgestapt al dan niet tijdelijk op WiFi -6 en ja ik kan het bewijzen 🤠. Zie foto


MrYarDee schreef:

Niet helemaal waar...Ethernet naar USB-A kabel en voila een hogere download én upload snelheid dan eerder. Blijkbaar is de netwerk aansluiting softwarematig teruggedraaid van 1000 naar 100Mb 😒. Enfin, via mijn USB-A aansluiting op mijn DIW-7200 dan ik dat heuveltje omzeilen.

Jij hebt het over de TV+ Box terwijl dit topiczeer waarschijnlijk gaat over de "oude" TV ontvanger.

Op de TV+ Box is de USB poort een volledig functionerende USB poort.

Waarom is die hogere up- en downloadsnelheid voor jou zo belangrijk op die TV+ Box? Welke app(s) gebruik je die die snelheid nodig zouden hebben?