Skip to main content

Ik heb mijn smart TV en ook ontvanger op GSE switch met utp kabel aangesloten en ook TV verbinding via HDMI kabel komend van switch. Met deze situatie heb ik geen problemen meer met vastlopen van NetFlix en YouTube. als ik deze va Samsung AB inschakel. Echter, ben een enorme leek op dit gebied maar in deze situatie dus mogelijk draadloze TV ontvangst en direct via kabel. Schakel ik Netflix en YouTube via KPN AB in dan lopen deze vast, doe ik di met de Samsung AB dan totaal geen problemen. Hoe kan dit? Als ik Samsung AB gebruik dan automatisch alles via kabel en anders via draadloos?
Kan iemand me dit een beetje simpel uitleggen? (eventueel aangeduid met schemaatje?)
Als je situatie begrijpt dan beter te begrijpen.

Wat bedoelt u met "GSE switch"? Wat is het exacte merk en type van dat ding?


Schakel ik Netflix en YouTube via KPN AB in dan lopen deze vast, doe ik di met de Samsung AB dan totaal geen problemen. Hoe kan dit? Als ik Samsung AB gebruik dan automatisch alles via kabel en anders via draadloos?
Kan iemand me dit een beetje simpel uitleggen? 

Als je de Samsung ab gebruikt gebruik je de apps in de Samsung televisie.

Als je de kpn ab gebruikt gebruik je de apps in de kpn ontvanger. En die zijn ronduit BRAK!


Ik heb mijn smart TV en ook ontvanger op GSE switch met utp kabel aangesloten en ook TV verbinding via HDMI kabel komend van switch. Met deze situatie heb ik geen problemen meer met vastlopen van NetFlix en YouTube. als ik deze va Samsung AB inschakel. Echter, ben een enorme leek op dit gebied maar in deze situatie dus mogelijk draadloze TV ontvangst en direct via kabel. Schakel ik Netflix en YouTube via KPN AB in dan lopen deze vast, doe ik di met de Samsung AB dan totaal geen problemen. Hoe kan dit? Als ik Samsung AB gebruik dan automatisch alles via kabel en anders via draadloos?
Kan iemand me dit een beetje simpel uitleggen? (eventueel aangeduid met schemaatje?)
Als je situatie begrijpt dan beter te begrijpen.

Gewoon doen wat voor jou het beste is. Voor Netflix gebruiken wij gewoon de knop op de KPN afstandbediening (we hebben dus het Netflix abonnement via KPN). Voor de rest net zoals het ons uitkomt. Ik vindt de tekentjes via de Samsung AB nogal lastig, maar zal ook wel gewoon gewenning zijn. Maar een andere huisgenoot gebruikt eigenlijk altijd de Samsung AB omdat die ook naar apps kijkt die niet op de KPN AB zitten. 


Vaste UTP (CAT5E of CAT6) kabels is altijd het beste.

Nooit problemen en verbruikt ook geen energie (volksmond stroom).

Wat belangrijk voor de Switch is, is dat hij IGMP snooping moet ondersteunen (hebben), anders heeft IPTV problemen.


Hi @coogie! Heb je genoeg aan bovenstaande antwoorden en tips? 🙂


Hallo, 

probleem was dus dat ik bij gebruik van de Netflix knop op de KPN afstandsbediening Netflix altijd  

vastliep en YouTube (apps op KPN ab) ook. De UTP kabels die ik gebruik zijn allemaal van het type CAT5e

Maar, als ik dus de Samsung AB gebruik passeer ik dan sowieso de WiFi via KPN ontvanger en direct naar kabelverbinding? Dit is me nog altijd niet helemaal duidelijk.

Op slaapkamer heb ik nog wel probleem(pje) dat met alleen KPN ontvanger VIP5202 geluid en beeld wat vertraagd opkomen. Dit had ik niet met de 2260 ontvanger.

Wil overigens iedereen wel bedanken die me al zover gebracht hebben. 

 

 


@coogie 

 

Voor de tv moet je natuurlijk de afstandsbediening van de tv gebruiken.

Je kan de tv via WIFI of vaste UTP kabel verbinden met de Experiabox of Box12 (KPN router modem).

De KPN tv decoder mag in dat geval gewoon uit staan.😉

 

Wij kijken altijd streamingdiensten via de app op de tv.

Al vanaf 2013 en nooit problemen. 


Maar, als ik dus de Samsung AB gebruik passeer ik dan sowieso de WiFi via KPN ontvanger en direct naar kabelverbinding? 

Als u de Samsung afstandsbediening gebruikt, dan gebruikt u de tv ontvanger van KPN helemaal niet. Daarvan kunt u dan de stekker uit het stopcontact trekken bij wijze van spreken. 


Maar, als ik dus de Samsung AB gebruik passeer ik dan sowieso de WiFi via KPN ontvanger en direct naar kabelverbinding? 

Als u de Samsung afstandsbediening gebruikt, dan gebruikt u de tv ontvanger van KPN helemaal niet. Daarvan kunt u dan de stekker uit het stopcontact trekken bij wijze van spreken. 

En je gebruikt dan de verbinding van je Samsung met het modem. Dat is via de switch ook met netwerkkabel.

De kpn tv ontvanger kan alleen maar via utp kabel; die ondersteunt geen wifi.

passeer ik dan sowieso de WiFi via KPN ontvanger en direct naar kabelverbinding?